Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Tirza G.

Tirza G.

25-04-2010 om 14:37

Vertel mij dat het goed komt........ [+Tonny is oma geworden!]

Onze dochter heeft haar rijbewijs, hoera hoera. Sinsd een paar weekjes en als studentje heeft ze natuurlijk geen auto. Dus heeft in het weekend een paar keer in de onze gereden (pas een nieuwe.....) en tja, wat zal ik zeggen, wij waren niet echt onder de indruk van haar voertuigbeheersing.
Vandaag is zij met een auto vol vriendinnen naar de grote boze randstad om een dag lang vertroeteld te worden in een of ander luxe oord. Verlaat verjaardagskadootje. Wij hebben haar uitgelegd dat dat voor ons ook heel spannend is en dat ze ons maar goed op de hoogte moet houden. Wij arme ouwe sukkeltjes die denken dat zij in zeven sloten tegelijk loopt. Ze lachte, woof vriendelijk, vond ons lieve gekke ouwe mensjes en hobbelde de straat uit. Dat was vanmorgen om 10 uur. Tot nu toe hebben we nog niks gehoord. Het is toch écht waar he, dat geen bericht goed bericht betekent?

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

25-04-2010 om 15:17

Vertel mij dat het goed komt...

ja Tirza, het komt vast goed... Die auto vol vriendinnen heeft geen flauw idee over jouw zorgen. Die zullen ze pas begrijpen als ze zelf een dochter met een vers rijbewijs hebben... Schrale troost.

En ik heb ook een 'vertel mij dat het goed komt'. Ik stuurde vanochtend uit verveling een sms-je naar de aanstaande ouders en kreeg al snel een telefoontje 'dat het was begonnen'. Oef, dat had ik liever niet geweten, de uren kruipen sindsdien voorbij...

Moederschap valt niet mee!

tonny

Tirza G.

Tirza G.

25-04-2010 om 15:25

Ooooooooo

Dat is ook wel superspannend. En kan gewoon zomaar nog een paar uur gaan duren. Heel voorstelbaar, dat je het liever niet had geweten...........

Tirza

Rembrand

Rembrand

25-04-2010 om 16:09

Dezelfde angst als jij tirza.

Onze oudste is nu een maand of twee bezig met zijn rijbewijs en stiekem hoop ik dat hij niet de eerste keer gaat slagen
Ik weet nog goed dat ik met mijn vaders auto weg mocht en me niet altijd verantwoordelijk gedroeg. Ik moet er wel bijzeggen ( om jou gerust te stellen ) dat ik in mijn "jonge" jaren alles deed wat onze lieve Heer verboden had
Ik krijg steeds meer bewondering voor mijn ouders, want zo streng waren ze eigenlijk helemaal niet ( laat ze het maar niet lezen haha ).
Ze komt vanavond harstikke moe en rozig ( en vooral helemaal heel ) thuis en snapt er niks van dat jij graag een sms-je had gewild tussendoor.
Dikke knuf,
M.

Rembrand

Rembrand

25-04-2010 om 16:10

Tonny!

Ik tel de uren met je mee en straks ben je Oma !!!! Ga je nu ook een nieuwe nick nemen ? : "Oma van ....".
M.

Yta Chalne

Yta Chalne

25-04-2010 om 16:47

Tonny

Wow, dat is nog eens een middagbesteding...wat spannend!!! Geweldig, een nieuwe 'mooiste baby van de wereld' is onderweg!

tonny

tonny

25-04-2010 om 16:58

Diepe zucht...

... dit is de langste zondag van mijn leven...

(tja en ik kan nu natuurlijk niet meer gaan sms-sen hoe het gaat... pfoe ik leef zo met hen mee. Mijn kinderen kreeg ik allemaal na een vlotte bevalling (nou ja, de vierde was een spoedkeizersnede) maar dit duurt nu al een hele tijd...)

Jullie horen nog van me.

reina

reina

25-04-2010 om 18:21

Tonny

Wat ontzettend spannend!!!!!

Tirza en tonny

Tirza,jouw dochter is lekker aan het relaxen,geloof me,als er iets aan de hand zou zijn,was jij de eerste die ze gebelt had!en ja,vanuit de sauna kan je toch helemaal niet bellen? die mobiel van haar staat dus gewoon uit.

en Tonny,wat zal jij een onrustige dag hebben (gehad?),hopelijk is de kleine er snel,gezond en wel,en dan begint er weer een nieuwe prachtige fase in je leven!

Kaaskopje

Kaaskopje

25-04-2010 om 19:55

Tirza

Ik kan me heel goed voorstellen dat je toch bezorgd was vanmorgen. Ik zou hetzelfde hebben

Kaaskopje

Kaaskopje

25-04-2010 om 19:55

Tonny

En... én???)

Sancy

Sancy

25-04-2010 om 21:02

Tonny

Fingers crossed hier!

Sancy

Sancy

25-04-2010 om 21:15

Tirza

Ach jee. Ik hoop dat madam ondertussen wat heeft laten horen? Of nog beter, zich weer heelhuids getoond heeft?

Tirza G.

Tirza G.

25-04-2010 om 21:32

He he

Ze is veilig thuis, niks aan het handje natuurlijk. O, haar mobiel had daar geen bereik, heel gek. En tijdens het eten-na-afloop, tja, ach, toen had ze misschien wel bereik maar was ze toch al bijna thuis???
Ze is een meter gegroeid

Tirza

MM.

MM.

25-04-2010 om 21:39

Rijvaardigheid van je 'baby'

Ik reageer niet vaak meer op Ouders Online, maar nu even wel. Ik heb een dochter van 30, die inmiddels 10 jaar haar rijbewijs heeft. Ze heeft sindsdien altijd een auto gehad en heeft zelfs een jaar lang met een bus heel Australië doorkruist. Heeft nog nooit brokken gemaakt. En raar maar waar, nog steeds als ik naast haar zit in de auto word ik ineens m'n eigen moeder en wil ik de hele tijd roepen: pas op! kijk uit! een fietser! dit is geen voorrangsweg! enzovoort. Mijn moeder heeft dat jarenlang bij mij gedaan. Gelukkig kan ik me redelijk inhouden
Kennelijk wil het er bij mij als moeder gewoon niet in dat de persoon die ik nog heb zien fietsen met wiebelende zijwieltjes ooit in staat is iets engs te doen als zelfstandig autorijden!
En... dat je niet onder de indruk bent van dochters voertuigbeheersing: als ze alleen is en niet op haar vingers wordt gekeken gaat het zéker beter.
Dus ja, het komt goed, maar het went nooit

Groet MM

Tirza G.

Tirza G.

25-04-2010 om 22:29

Dank je mm

Je moet toch eens vaker schrijven Dat is het precíes, we hebben een lange voortuin en ik zie haar nóg het tuinpad afgaan met d'r fietsje met zijwieltjes. En dan zo scheefhangen in de bocht om de stoep op te gaan. En nu loopt ze zomaar gewoon datzelfde tuinpad af met mijn autosleutels in d'r hand. Ik heb een stukkie gemist geloof ik

Tirza

tonny

tonny

25-04-2010 om 22:32

Excuus voor het kapen van het draadje...

... maar ik was vanmiddag zó uit mijn doen...

't Is niks hoor, te weten dat 'het is begonnen' - en het duurde (vergeleken bij onze bevallingen) zo lang...

Maar: ze is er! Een zondagskind! En ze past precies bij onze baby's van vroeger, haha!

Heel speciaal om je zoon als vader te zien en het meisje dat ooit als zijn verkering werd voorgesteld als moeder! Hartverwarmend en ontroerend. De foto's die ik heb gemaakt zijn een slap aftreksel van mijn gevoel.

Jammer dat ze niet in dezelfde woonplaats wonen, anders ging ik morgen wéér kijken Maar nee, gewoon aan het werk. En tracteren natuurlijk!!

Tonny

tonny

tonny

25-04-2010 om 22:33

Hee tirza!

Wat fijn dat ze weer vrolijk thuis is. Jaja, ervaring krijg je pas door praktijk op te doen, maar oef, dat valt niet mee. Sterkte!!

tonny

Asa Torell

Asa Torell

25-04-2010 om 22:44

Tonny!

Van harte gefeliciteerd! Jeetje, wat zul je in de wolken zijn! Wat leuk dat je haar al meteen kon zien! (en het lijkt me helemaal niet meevallen om zo af te wachten... ik zou ook in de zenuwen zitten!).

Asa Torell

Asa Torell

25-04-2010 om 22:47

Enne tirza

Jij ook gefeliciteerd, met een meter extra dochter .

Oma

gefeliciteerd Tonny. Wat klink je heerlijk trots. Geniet er van, van je kleinkind en de nieuwe rol van je zoon en schoondochter.

groetjes van Purk

Wat een spannend draadje was dit zeg

Voor Tirza met d'r uithuizige dochter (ik lees het net aan man voor en die staat al driftig nee te schudden bij het idéé dat dochter ooit met onze auto aan de haal zou willen, haha) in de eerste plaats, blij voor je dat ze weer thuis is, en nog helemaal heel.

En dan Tonny! Wow zeg, een gezonde kleindochter, dat is nog eens een prachtbericht op deze zonnige dag. Gefeliciteerd OOma Tonny!

Rembrand

Rembrand

25-04-2010 om 23:43

Tonny.

Ik hoopte zo dat ik je verheugde posting nog zou lezen want ik ga voor drie dagen naar Parijs en daar wil ik toch liever aan andere dingen denken haha.
Van harte gefeliciteerd met je kleindochter !
( met een dikke smakkerd erbij ).
M.

Bastet

Bastet

26-04-2010 om 07:11

Oma tonny!

Joepie,van harte gefeliciteerd,wat geweldig!
Groetjes,bastet

Tonny en tirza

Tonny, gefeliciteerd met je kleindochter!

en Tirza: jij ook gefeliciteerd met een *meter meer* dochter

Sancy

Sancy

26-04-2010 om 07:53

Tirza

Ach, een meter gegroeid? Dat kan ik me stiekem best voorstellen. Ik ben bij voorbaat mezelf al aan het verontschuldigen tegen dochter, dat ze maar moet begrijpen dat in mijn ogen ze gisteren pas geboren is en morgen al op kamers gaat wonen. En ondertussen houd ik mezelf voor dat ze het pas écht zal begrijpen als ze zelf een ouder is.

Sancy

Sancy

26-04-2010 om 07:56

(o)oma tonny!

Van harte gefeliciteerd! Ik weet nog hoe mijn moeder een halve dag heeft lopen stressen omdat ze via de 'andere' oma-in-wording te horen kreeg (vanaf de fiets geroepen ook nog) dat de bevalling begonnen was. Mijn moeder wilde dat ook nooit weten. Mocht het bij mij ooit zo ver komen, hoor ik het ook pas liever als het achter de rug is en ik het resultaat in mijn armen houden kan.

Klaartje

Klaartje

26-04-2010 om 08:41

Tonny en ook Tirza

Van harte met je kleinkind, geweldig. Geniet maar van het oma-zijn!!
En Tirza, het gaat over hoor, dat zenuwachtige over het rijgedrag. Ik stap tegenwoordig vrij relaxed in de auto bij mijn zoon, dat was wel anders ooit. Ik dacht altijd dat hij dat vreselijke scootergedrag meegenomen had in de auto. Helemaal anders rijdt hij nu, zal de leeftijd zijn

reina

reina

26-04-2010 om 08:47

Tonny

Ook hier even mijn felicitaties! Oma worden en zijn, lijkt me zo bijzonder .....

reina

reina

26-04-2010 om 08:51

Tirza

Ja, spannend als je kind net de weg op mag! En wat een opluchting als je de autio weer veilig aan ziet komen, ja! De mijne heeft haar rijbewijs alweer een jaar of 6 en ik snap nu niet meer dat ik het ooit eng vond als ze ging rijden Ik zit met het volste vertrouwen bij haar in de auto. Nr. 2 heeft nog geen rijbewijs en gek genoeg hoop ik dat dat nog een poosje zo blijft ....

Bellefleur

Bellefleur

26-04-2010 om 10:32

O, tonny!

Je bent oma! Wat geweldig! Van harte gefeliciteerd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.