Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Vraag over de pil (net seksueel actief)


Daglichtlamp schreef op 11-08-2023 om 18:50:

[..]

Als de stopweek begint op maandag dan neem je de eerste pil ook weer in op maandag (of eerder, want de stopweek mag wel korten dan zeven dagen, maar nooit langer om betrouwbaar bescherming te bieden tegen zwangerschap).

dank voor jouw correctie op het foute advies. En, @TO, daarom is het beter om advies in te winnen bij apotheek of huisarts, ipv hier op een openbaar forum (waarbij het altijd maar afwachten is of de gegeven adviezen juist zijn).

Moederkareltje schreef op 12-08-2023 om 10:44:

ik zou elke 3 maanden een prikpil nemen of voor de komende 5 jaar een spiraal want altijd die pillen elke dag slikken is geen doen. Stel je gaat uit, drinken kotsen etc, vergeten etc. Vraag aan je moeder of ze dat kan regelen.

Prikpil? Ik werd van die prikpil alleen maar langer ongesteld. 3 weken ongesteld en 1 week niet. En dan begon de ellende weer opnieuw. Ruim 20 jaar later bleek dochter hetzelfde mee te maken.

Steeds meer meiden kiezen tegenwoordig voor een een koperspiraaltje. Er zijn nu ook heel kleine, speciaal voor jonge vrouwen die nog nooit bevallen zijn. Geen hormonen, 5 jaar lang beschermd tegen zwangerschap en je kunt het nooit vergeten. 

Met een koperspiraaltje heb je een natuurlijke cyclus en een natuurlijk libido (ook erg leuk). De eerste maanden kun je een dag of wat langer ongesteld zijn, daarna normaliseert het weer. Als je het laat verwijderen, ben je meteen weer vruchtbaar. 
Ook een optie.

Bijtje82 schreef op 12-08-2023 om 10:52:

[..]

Moeder?

Deze dame mag gewoon zelfstandig naar haar huisarts gaan en hoeft haar moeder niets te laten regelen.

Dat wist ik niet, ik dacht omdat ze minderjarig is heeft ze toestemming nodig ofzo. Ik heb geen ervaring met seks onder de 18 dus geen idee. Maar ieder zijn ding als het met wederzijdse overtuiging en respect zal het wel mogen. Mijn eigen kind is nog niet seksueel actief. 

Bijtje82

Bijtje82

12-08-2023 om 13:23

Moederkareltje schreef op 12-08-2023 om 13:04:

[..]

Dat wist ik niet, ik dacht omdat ze minderjarig is heeft ze toestemming nodig ofzo. Ik heb geen ervaring met seks onder de 18 dus geen idee. Maar ieder zijn ding als het met wederzijdse overtuiging en respect zal het wel mogen. Mijn eigen kind is nog niet seksueel actief.

https://www.jadokterneedokter.nl/mijn-rechten/rechten-van-kinderen-van-12-tot-en-met-15-jaar/#:~:text=Stel%20je%20bent%20een%20meisje,Nee%2C%20dat%20hoeft%20niet.

Daglichtlamp schreef op 11-08-2023 om 18:50:

[..]

Als de stopweek begint op maandag dan neem je de eerste pil ook weer in op maandag (of eerder, want de stopweek mag wel korten dan zeven dagen, maar nooit langer om betrouwbaar bescherming te bieden tegen zwangerschap).




Dit bedoel ik ook. Je neemt de laatste pil in op zondag en dan start je met de nieuwe strip op maandag.

Ik zie nu inderdaad dat ik het verkeerd had opgeschreven.

Ik weet niet waar ik met mijn hoofd zat maar laten we het erop houden dat het de laatste dag van de werkweek was.

Goed dat je het heb gecorrigeerd.

IMI-x2 schreef op 12-08-2023 om 11:13:

Steeds meer meiden kiezen tegenwoordig voor een een koperspiraaltje. Er zijn nu ook heel kleine, speciaal voor jonge vrouwen die nog nooit bevallen zijn. Geen hormonen, 5 jaar lang beschermd tegen zwangerschap en je kunt het nooit vergeten.

Met een koperspiraaltje heb je een natuurlijke cyclus en een natuurlijk libido (ook erg leuk). De eerste maanden kun je een dag of wat langer ongesteld zijn, daarna normaliseert het weer. Als je het laat verwijderen, ben je meteen weer vruchtbaar.
Ook een optie.

Veel meiden slikken juist de pil omdat ze geen menstruatie meer willen krijgen en het zelf wat beter kunnen regelen.

Met een spiraal zit je nog steeds iedere maand met dat ongemak.

Ingrid18 schreef op 12-08-2023 om 17:35:

[..]

Veel meiden slikken juist de pil omdat ze geen menstruatie meer willen krijgen en het zelf wat beter kunnen regelen.

Met een spiraal zit je nog steeds iedere maand met dat ongemak.

Maar TO niet, zij doet wel een stopweek. Zij stelt vragen ivm met geboortebeperking, dan is dit een veilige en makkelijke optie.

IMI-x2 schreef op 12-08-2023 om 17:38:

[..]

Maar TO niet, zij doet wel een stopweek. Zij stelt vragen ivm met geboortebeperking, dan is dit een veilige en makkelijke optie.

Nou ja makkelijk vind ik nogal wat om te zeggen.

Vooral bij jonge meiden vind ik het plaatsen van een spiraal nogal wat. 

Waarom adviseer je uberhaupt een spiraal terwijl ze nu de keuze heeft gemaakt om de anticonceptiepil te gaan slikken?

Ingrid18 schreef op 12-08-2023 om 17:46:

[..]

Nou ja makkelijk vind ik nogal wat om te zeggen.

Vooral bij jonge meiden vind ik het plaatsen van een spiraal nogal wat.

Waarom adviseer je uberhaupt een spiraal terwijl ze nu de keuze heeft gemaakt om de anticonceptiepil te gaan slikken?

Omdat het gesprek ging over op tijd slikken, vergeten en betrouwbaarheid.

Moederkareltje schreef op 12-08-2023 om 10:44:

ik zou elke 3 maanden een prikpil nemen of voor de komende 5 jaar een spiraal want altijd die pillen elke dag slikken is geen doen. Stel je gaat uit, drinken kotsen etc, vergeten etc. Vraag aan je moeder of ze dat kan regelen.

Wat is dit nu weer voor een rare reactie?

Ook al vergeet je eens een pil of moet je eens overgeven omdat je ziek of wat dan ook bent, dan is er ook geen man overboord.

Zover ik lees is de to er behoorlijk serieus mee bezig. Mijn oudste dochter slikt al jaren de pil en zij is hem heus weleens vergeten maar zolang je hem netjes weer op tijd inneemt is er niks aan de hand. Ik ben nog steeds geen oma ieder geval.

IMI-x2 schreef op 12-08-2023 om 17:51:

[..]

Omdat het gesprek ging over op tijd slikken, vergeten en betrouwbaarheid.

Ze slikt hem al een aantal maanden en van wat ik begrijp bevalt dit goed en dan is het een beetje raar om dan maar ineens weer iets anders te gaan proberen waarvan je maar moet afwachten hoe dat uitpakt.

Ook al vergeet je eens een pil of moet je eens overgeven omdat je ziek of wat dan ook bent, dan is er ook geen man overboord.
Er is idd niet altijd een man overboord, maar ik weet toch van heel wat baby's die daardoor binnenboord zijn gekomen. Dat jij nog geen oma bent, kan ook gewoon (nog) mazzel zijn.

Alias1 schreef op 13-08-2023 om 08:49:

Ook al vergeet je eens een pil of moet je eens overgeven omdat je ziek of wat dan ook bent, dan is er ook geen man overboord.
Er is idd niet altijd een man overboord, maar ik weet toch van heel wat baby's die daardoor binnenboord zijn gekomen. Dat jij nog geen oma bent, kan ook gewoon (nog) mazzel zijn.

En ik weet heel wat ongeplande zwangerschappen tijdens het gebruik van het spiraal met alle gevolgen van dien, geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% betrouwbaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.