Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Vriend van mijn dochter soms agressief


Titel zette mij op verkeerde been; het gaat niet om de vriend maar om houding van de dochter. Of ziet Jeanine hem wel als de boosdoener?

Als dat zo is, kan dochter ook overwegen te stoppen met die relatie.

Kristel1

Kristel1

07-05-2021 om 19:07 Topicstarter

Aan Flanagan

Dat is het juist ze wil niet stoppen met die relatie. Ze hebben samen een hond en dat is ook de reden, samen met het hebben van haar vrijheid dat ze bij hem wil wonen. Maar ik vind hem niet geschikt voor haar. Zij is er 19, hij 30 en heeft nog niet veel bereikt in het leven. Hij gaat nu vanaf maandag werken, leefde tot nu toe van een OCMW uitkering. Hij wil er werken tot september om dan met een studietoelage zijn laatste jaar te hervatten. Ondertussen zijn ze aan het uitkijken naar een duurdere woning waar de hond een tuintje heeft. Zij werkt nu met een interim contract full-time. Dikwijls komt ze niet rond en vraagt mij dan om bij te springen. Betaal voor het 2de jaar al haar verzekering auto, rijtaks, onderhoud wagen, winterbanden, mutualiteit. Ik vind persoonlijk dat dit genoeg is. Ik heb haar gezegd dat ze samen maar moesten zien rond te komen en ik binnenkort die zaken niet meer zal betalen. Dan was zij niet goed gezind. Maar eigenlijk heb ik toch gelijk? Als ze beiden werken kunnen ze de kosten toch verdelen, hij profiteert ook van haar wagen. Wegens 2x agressief gedrag is ze al 2x naar huis gekomen. Voor de laatste keer moest hij voor de rechtbank verschijnen. Gelukkig kreeg hij slechts probatie uitstel en een geldboete. Als 18 jarige kon zij thuis haar studies verderzetten of gaan werken en sparen maar hij besliste er anders over. Hij wou dat ze zo spoedig mogelijk bij hem kwam wonen. Dan zijn ze ook nog verhuisd op 3 kwartier rijden, dus niet bij de deur waardoor ik ze amper nog zie. Leuke dingen doen zit er niet meer in. Ze willen nu zelfs iets anders huren dat meer kost en nog verder is. Ik kan haar deze relatie niet doen stoppen, zij moet het zelf doen maar ik vermoed dat hij haar hierin ook beïnvloedt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.