Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Vriend van onze dochter wil bij ons blijven slapen ook al woont hij op zichzelf.


Leene

Leene

12-12-2022 om 09:51

Ik zou ook niet goed weten wat hier van te denken. Kun je je twijfels gewoon niet delen met dochter en vriend. Gewoon eerlijk zeggen?
Verder vind ik de vraag van Killer-Queen terecht: zou je ook moeite hebben gehad met een 22 jarige die al een eigen huis had. 
Ik zou overigens wel problemen hebben met een 18 jarige en een 36 jarige man! Als je dochter nu 30 was en een 48 jarige vriend had vind ik dat wel weer anders.
Ik krijg het vermoeden dat je het vervelender vindt dan je voor jezelf wil toegeven. 
Je zegt ook "wie zijn wij om dit tegen te werken"
Nou jullie zijn haar ouders en ik kan mij wel voorstellen dat je je bedenkingen hebt bij deze relatie. 
Ik lees dat vaker hier op het forum. "Nou ja wat kunnen wij er aan doen" Op zich niet veel natuurlijk en ik snap ook dat je die relatie niet kunt verbieden. Maar je mag best wel toegeven voor jezelf dat je dit niet heel prettig vindt en bij jezelf nagaan waarom je dit vindt. 
Dan zou ik toch het gesprek aangaan met je dochter en haar vriend.. dat je moeite hebt met deze relatie en waarom. Maar dat je hun geluk niet in de weg wilt staan. Je kunt toch met liefde deze dingen zeggen? 
Maar goed dat zou ik doen, jullie hebben dat niet gedaan en dan is het natuurlijk ook lastig om daar nu "opeens" over te beginnen. Maar of je accepteert het en accepteert het dat hij ook bij jullie slaapt ( want waarom hij niet en een 22 jarige wel) of je gaat bij jezelf na waarom het je nu zo dwarszit en wees daarbij ook eerlijk naar jezelf. Dat je misschien toch wel niet zo blij bent met dit leeftijdsverschil of dat je hem gewoon een nare kerel vindt ( dat kan natuurlijk ook nog... en dat heeft niet altijd met leeftijdsverschil te maken)

Ik zou eerder moeite hebben met het leeftijdsverschil dan met het feit dat hij bij jullie wil slapen. Dat zie ik eerder als iets positiefs, dat hij interesse toont in haar leven en leefwereld en haar niet wil afzonderen bij hem thuis. 
Toen mijn man en ik elkaar leerden kennen had ik een eigen huis en hij een studentenkamer. Hij was vaker bij mij want OV-kaart en meer privacy, maar ik was ook regelmatig bij hem, want grote stad en veel te doen, maar ook interesse in zijn dagelijks leven/omgeving. 

pff 18 en 36, je doet er niets aan idd maar ik zou het enorm lastig vinden. 

Lollypopje schreef op 12-12-2022 om 09:44:

[..]

Ik krijg ook kriebels dat een man van 36 iets wil met een 18jarige, maar dat hij wil blijven slapen vind ik positief. Een 36jarige met foute bedoelingen zou haar namelijk liever isoleren en dus alleen in zijn eigen huis willen zien.

Al snap ik wel dat het een raar idee is.

Ja dit eigenlijk. Ik zou moeite hebben met het leeftijdsverschil, maar als je het dan toch accepteert zou ik dit ook accepteren. Hij wil blijkbaar deel uitmaken van het leven van je dochter en het logeren over en weer laten verlopen, wat een positief teken is. 

En die gast die lacht zich suf, want er kraait geen haan naar en hij is de koning te rijk. Wat een poppenkast... (ik snap het idee mbt dochter erachter)

Als 36-jarige man ben je oud en wijs genoeg om te bedenken dat dit voor de ouders van het vriendinnetje toch ook wel een beetje kinderachtig over kan komen. Ik zou me in ieder geval afvragen of hij is blijven steken in het proces van volwassen worden. Maar ja, zeggen dat het niet mag zou ik niet willen dus prik maar een datum.

Moxxie schreef op 12-12-2022 om 10:47:

Als 36-jarige man ben je oud en wijs genoeg om te bedenken dat dit voor de ouders van het vriendinnetje toch ook wel een beetje kinderachtig over kan komen. Ik zou me in ieder geval afvragen of hij is blijven steken in het proces van volwassen worden. Maar ja, zeggen dat het niet mag zou ik niet willen dus prik maar een datum.

Zo'n vent is sowieso een beetje kinderachtig; wat moest ie anders met een 18 jarige. 

of misschien wil hij stookkosten besparen?

Aviendha schreef op 12-12-2022 om 10:52:

of misschien wil hij stookkosten besparen?

Natuurlijk, dat is het!

ZanyHeron88

ZanyHeron88

12-12-2022 om 11:17

MarindaH schreef op 12-12-2022 om 09:38:

Ik zou dit toch onprettig vinden... Sowieso een man van 36 met een 18-jarige, daar heb ik echt mijn bedenkingen bij. En dan ook nog bij haar ouders willen slapen, nee, ik snap je volkomen TO. Ik krijg hier nare vibes bij.

Ik ook 

Leene schreef op 12-12-2022 om 09:51:
.......

Ik zou overigens wel problemen hebben met een 18 jarige en een 36 jarige man! Als je dochter nu 30 was en een 48 jarige vriend had vind ik dat wel weer anders.

......

Over 12 jaar is dit het geval. Het leeftijdsverschil wordt relatief gezien met de dag kleiner. Als het klikt en goed voelt en werkt, dan is dat toch oké? Ze is nu 18, dan mag je erop vertrouwen dat ze haar eigen beslissingen kan nemen hierin. Wat nu als dochter al zelfstandig had gewoond? Moet ze dan maar (eerst?) iemand van meer haar eigen leeftijd zoeken? Welk leeftijdsverschil is op welke leeftijd dan acceptabel? Dat zit in je eigen oordeel en invulling.

Het enige wat van belang is met leeftijdsverschil, in mijn ogen, is of beide partners 18+ zijn. Dan zijn ze m.i. gelijkwaardig aan elkaar. En als ze elkaar dan positief beïnvloeden en er qua ontwikkeling, welbevinden etc. op vooruit gaan, dan lijkt het mij een goede relatie.

Ook ik heb mijn bedenkingen bij het leeftijdsverschil. Maar voor mij zou dat juist reden zijn om hem uit te nodigen! Als je hem alleen af en toe een uurtje op visite hebt, kan je moeilijk beoordelen of het een fijne, gelijkwaardige relatie is. 

madee schreef op 12-12-2022 om 11:56:

[..]

Het enige wat van belang is met leeftijdsverschil, in mijn ogen, is of beide partners 18+ zijn. Dan zijn ze m.i. gelijkwaardig aan elkaar. En als ze elkaar dan positief beïnvloeden en er qua ontwikkeling, welbevinden etc. op vooruit gaan, dan lijkt het mij een goede relatie.

Wat plat dat 18+ je enige criterium is om te bepalen of twee partners gelijkwaardig aan elkaar zijn.

Lieveheersbeest schreef op 12-12-2022 om 13:42:

[..]

Wat plat dat 18+ je enige criterium is om te bepalen of twee partners gelijkwaardig aan elkaar zijn.

Ik vind niet dat de leeftijd 18+ het enige criterium is voor gelijkwaardigheid. 

Ik schrijf: "Het enige wat van belang is met leeftijdsverschil, in mijn ogen, is of beide partners 18+ zijn"

Ik bedoel dus: een leeftijdsverschil van een 14-jarige en 32-jarige is ook 18 jaar, maar met een heel ander ontwikkelingsniveau/mate van volwassenheid en afhankelijkheid/zelfstandigheid/verantwoordelijkheid. In zo'n geval is het wel anders dus, vind ik.

Zodra je allebei 18+ bent, mag en kun je wettelijk allebei evenveel en hetzelfde.

"Ik bedoel dus: een leeftijdsverschil van een 14-jarige en 32-jarige is ook 18 jaar, maar met een heel ander ontwikkelingsniveau/mate van volwassenheid en afhankelijkheid/zelfstandigheid/verantwoordelijkheid. In zo'n geval is het wel anders dus, vind ik."

Het verschil tussen de 14-jarige en de 32-jarige is inderdaad anders. Maar, als het goed is/gemiddeld genomen speelt er tussen een 18-jarige en een 36-jarige ook een zodanig verschil in ontwikkelingsniveau/mate van volwassenheid/afhankelijkheid/zelfstandigheid/verantwoordelijkheid dat je dat niet weg kunt wuiven omdat beide 18+ zijn. En dan komt die gozer ook nog gezellig logeren, bij schoonma en -pa. 

@TO: Hoeveel jaar zit er tussen jullie en je schoonzoon?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.