Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Zus

Zus

22-09-2019 om 16:36

Vrijwilligerswerk op camping

Mijn dochter zou in de maanden mei t/m augustus op een camping in Frankrijk willen werken, als vrijwilliger. Op internet ziet zij (en ik) door het bos de bomen niet meer. Heeft iemand er ervaring mee en zo ja, hoe beviel het? En hoe komt ze bij de juiste vacatures of campings?

Flavia

Flavia

22-09-2019 om 16:53

Entertainment?

Wat bedoel je met vrijwilligerswerk?
Over het algemeen zijn dat gewoon vakantiebanen.

Hangkous

Hangkous

22-09-2019 om 17:26

Inderdaad baan

Tenzij je dochter iets wil gaan doen met begeleiding van kinderkampen voor kansarme/gehandicapte kinderen of iets anders in de goede doelen sfeer dan kan je het vrijwilligerswerk noemen.
Animatie team of receptiewerk is gewoon werk en moet betaald worden.

vlinder72

vlinder72

22-09-2019 om 18:02

Eurocamp

Organisaties als eurocamp, canvas, roan zoeken elk jaar mensen voor werk op de camping.

Gewoon werk. Het wordt dus betaald.

Het ziet er altijd wel gezellig uit. De jongens en meisjes moeten hard werken volgens mij. Gasten ontvangen, caravans en tenten schoonmaken en onderhouden, evt kidsclub, vragen van gasten beantwoorden etc. Maar ze slapen in tenten of caravans op de camping zelf. Best leuk voor een seizoen.

Pirata

Pirata

22-09-2019 om 18:15

Google eens op

... wigwam?
Of https://camping-parc-de-la-brenne.eu/nl/kamperen-met-hulp/puylagorge, ik zie jaarlijks veel verzoeken om vrijwilligers langkomen van hun.
Familie van mij heeft dat gedaan en het was een fantastische ervaring!!!!

Zus

Zus

22-09-2019 om 19:31

werk

Dank voor jullie reacties tot zover, handig om wat namen te hebben om op verder te zoeken! Ik weet inderdaad niet zeker of ze echt vrijwilligerswerk wil doen, zoals de link van Pirata. Ze had het steeds over werken waarbij verblijf en reiskosten werden vergoed met wat zakgeld. Dat lijkt mij inderdaad toch wat anders dan vrijwilligerswerk.

Lente

Lente

23-09-2019 om 10:47

Werken op camping - link

Google op samac-eurojobs. Zij zijn een soort uitzendbureau voor werken in het buitenland.

Marie

Marie

26-09-2019 om 12:14

Zomerbaan bij Eurocamp

Hoi Zus,
toevallig werk ik bij Eurocamp en we zijn elk jaar op zoek naar nieuwe, enthousiaste medewerkers voor op de campings in Frankrijk, Italiƫ of Spanje. Dit zijn geen vrijwilligersfuncties, het is een betaalde zomerbaan waar de campingmedewerkers hard moet werken (soms word het erg heet buiten of het kan druk worden tijdens de vakantieperiode) maar het is altijd een hele leerzame en gezellige tijd voor hun. Ze werken in een internationaal team, leren zelfstandig te zijn en krijgen de kans om de regio/ het land te ontdekken. Wij regelen de heen- en terugreis en de accommodatie op de camping.
In november beginnen we weer met de sollicitatiegesprekken voor seizoen 2020 maar je dochter mag altijd al een mailtje sturen naar [email protected]. Dan nemen we contact op.
Groeten!

Angela67

Angela67

26-09-2019 om 22:11

Misschien dit?

https://www.siw.nl/

gr Angela

Zus

Zus

27-09-2019 om 15:09

Dank!!

Dank voor de handige links! Marie, bedankt voor je reactie en informatie, ik heb het meteen doorgegeven aan mijn dochter!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.