Kipofei
16-06-2026 om 08:46
"Waarom zijn meisjes van 18...
zo geil". Dat was wat de vader van een vroeger vriendinnetje van mijn dochter op een feest tegen haar zei. Ik ben er gewoon misselijk van. Mijn dochter is daar als 11/ 12 jarige ontzettend vaak gekomen, maar daarna niet meer ivm beëindigen hobby die ze samen deden. Daarna ging mijn dochter wel eens met een oudere broer om ( ze had er 2) en is ze sporadisch bij hem thuis geweest. Nu kwam die vader op een feestje naar haar toe. Ze dacht omdat hij haar herkende. Dus ze zei hem dat ze wel wist wie hij was toen hij zich voorstelde. Hij herkende haar toen ook een maakte die opmerking. Mijn dochter wist zich geen raad. Tegen vreemde mannen vindt ze het niet lastig om van repliek te dienen maar dit is de vader van een jongen wat ze zo nu en dan mee om gaat. Je gaat ook niet de vader van jongen die je kent afblaffen.
Mijn dochter heeft de rest van de avond de man ontlopen en ik hoorde haar vriendinnen ook over hem klagen toen ze hier zaten. Hij had tegen een andere vriendinnetje gezegd " hoe kan zo' n mooie meid geen vriendje hebben". Ik vind het echt een ontzettend vieze kerel nu. Maar ik weet niet zo goed wat voor advies ik mijn dochter moet geven. Het liefst wil ik niet meer dat zij daar nog thuis komt ( al heeft ze die vader daar eigenijk nooit gezien). Ik weet dat de oudste broer ook wel eens zo'n rare opmerking naar haar gemaakt heeft ( dus niet degene waar ze wel eens je omgaat), maar dat snap ik met zo'n vader.
Marianne76
16-06-2026 om 17:54
Telefoon op opnemen zetten en vragen: kun je dat even herhalen? Werkt ook.
BeesAreCool
16-06-2026 om 17:59
Nick90 schreef op 16-06-2026 om 13:37:
[..]
Ja want leden van een motorclub praten altijd zo respectvol over vrouwen en kijken zeker niet naar vrouwen... dochter zou het best niet meer bij die jongen thuis komen en zich vast voorbereiden dat dit niet de enige zal zijn.
Vroeger dacht ik dat een heel klein percentage van de mannen dit soort dingen deed en de rest "goed" was.
Nu weet ik heel veel beter. Helaas.
Ysenda
16-06-2026 om 18:19
krulliebollie schreef op 16-06-2026 om 17:26:
Vreselijk zo een man. Maar volgens mij is dit helaas geen uitzonderingen. Mijn dochter heeft ook dit soort ervaringen. Toen zij 15 was werkte zij op zaterdag bij een slager. Dat is in onze buurt dus er komen veel mensen die zij kent, zoals buren, kennissen en oud klasgenootjes en hun ouders. Er waren regelmatig mannen die opmerkingen maakten maar eentje is haar ( en ons) altijd bijgebleven. Klant was er met zijn dochter die bij onze dochter in de klas heeft gezeten ( zelfde leeftijd, klant wist dit!). Hij doet een bestelling en vraagt vervolgens of ze ook lekkere wordt hebben en of zij ook wel een beetje van lekkere worst houd. Geen oprechte vraag maar met een bijklank. Gelukkig hoorde de slager dit ook, stuurde haar even naar achter om iets te drinken en hij heeft deze klant verder geholpen. Iedere keer als deze man in de slagerij kwam gaf de slager aan, klant hoorde dit, ga jij maar even naar achter. Gelukkig werd ze in deze beschermd door de slager..
Ook maar ten dele beschermd door de slager want hij haalde haar uit de situatie, maar sprak de klant er niet op aan.
krulliebollie
16-06-2026 om 18:25
Ysenda schreef op 16-06-2026 om 18:19:
[..]
Ook maar ten dele beschermd door de slager want hij haalde haar uit de situatie, maar sprak de klant er niet op aan.
Klopt..
Moxxie
16-06-2026 om 18:33
Je hoeft niet altijd iets uit te spreken om een boodschap over te brengen. Deze slager deed meer dan de meeste mannen zouden doen.
Ysenda
16-06-2026 om 18:38
Moxxie schreef op 16-06-2026 om 18:33:
Je hoeft niet altijd iets uit te spreken om een boodschap over te brengen. Deze slager deed meer dan de meeste mannen zouden doen.
deze klant kan ook denken: de slager vind mij zo leuk / belangrijk, dat hij me zelf wil helpen of o blijkbaar is het meisje aan pauze toe.
Als je het niet expliciet uitspreekt weet iemand het niet. En met name mannen, sorry voor de generalisatie, zijn heel slecht in het lezen van dergelijke hints. Dus als wij, vrouwen en mannen, dit niet expliciet uitspreken gaat het gedrag niet de wereld uit.
krulliebollie
16-06-2026 om 18:48
Ysenda schreef op 16-06-2026 om 18:38:
[..]
deze klant kan ook denken: de slager vind mij zo leuk / belangrijk, dat hij me zelf wil helpen of o blijkbaar is het meisje aan pauze toe.
Als je het niet expliciet uitspreekt weet iemand het niet. En met name mannen, sorry voor de generalisatie, zijn heel slecht in het lezen van dergelijke hints. Dus als wij, vrouwen en mannen, dit niet expliciet uitspreken gaat het gedrag niet de wereld uit.
Volgens mijn dochter was het non-verbaal wel duidelijk waarom hij haar naar achter stuurde net als wanneer deze klant er weer was. Het was niet zomaar even pauze maar hij pakte letterlijke de spullen van haar over nadat zij stil viel door de opmerking en de normaal best stugge slager gaf heel vaderlijk aan dat zij even achter mocht gaan zitten en dat hij dit zou afhandelen. Dit heb ik in mijn eerste bericht niet duidelijk beschreven. De slager had kleindochters in de leeftijd van mijn dochter. Hij begreep dondersgoed wat er gebeurde.
Kipofei
16-06-2026 om 18:56
Euphoria schreef op 16-06-2026 om 18:17:
GETVER DE GETVER!!!!
Heeft dit exemplaar een partner?
Ja en die was zelfs aanwezig.
Euphoria
16-06-2026 om 19:07
Kipofei schreef op 16-06-2026 om 18:56:
[..]
Ja en die was zelfs aanwezig.
Maar die man vroeg het natuurlijk zo dat niemand anders het hoorde.
ik, maar goed…dat ben ik, ben dermate temperamentvol dat deze “meneer” zou weten hoe ik over hem en zijn opmerking denk.
Kampeerder
16-06-2026 om 19:42
Ysenda schreef op 16-06-2026 om 18:38:
[..]
Dit!
Zolang we die mannen niet aanpakken zal er niks veranderen.
Mijn is door de vrouw van zo'n man wel eens geadviseerd er maar om te lachen want hij had toch een slokkie te veel op en was niet voor rede vatbaar. De andere dag zou hij het niet meer weten dus kon ik beter lachen......
Was in de jaren 80 of zo, andere moraal, maar wat zou ik het gewaardeerd hebben als mijn ouders die man achteraf nog even gebeld hadden. Ik bleef nog jaren op mijn hoede met hem in de buurt.
Ysenda
16-06-2026 om 20:18
krulliebollie schreef op 16-06-2026 om 18:48:
[..]
Volgens mijn dochter was het non-verbaal wel duidelijk waarom hij haar naar achter stuurde net als wanneer deze klant er weer was. Het was niet zomaar even pauze maar hij pakte letterlijke de spullen van haar over nadat zij stil viel door de opmerking en de normaal best stugge slager gaf heel vaderlijk aan dat zij even achter mocht gaan zitten en dat hij dit zou afhandelen. Dit heb ik in mijn eerste bericht niet duidelijk beschreven. De slager had kleindochters in de leeftijd van mijn dochter. Hij begreep dondersgoed wat er gebeurde.
Mannen en non-verbaal, non-verbaal is ern vrouwelijke manier van communiceren.
De slager begreep het, of de klant dat deed betwijfel ik als het daarna nog steeds gebeurde.
krulliebollie
16-06-2026 om 20:20
Ysenda schreef op 16-06-2026 om 20:18:
[..]
Mannen en non-verbaal, non-verbaal is ern vrouwelijke manier van communiceren.
De slager begreep het, of de klant dat deed betwijfel ik als het daarna nog steeds gebeurde.
Met deze man gebeurde het niet weer want zij hoefde hem uit voorzorg nooit meer te helpen.
Vrijevlinder
16-06-2026 om 20:41
Temet schreef op 16-06-2026 om 16:48:
Overigens ben ik persoonlijk erg tegen "dat kan tegenwoordig niet meer". Dat kon vroeger namelijk ook al niet, alleen werd er toen minder stevig op gereageerd. Dus zet dat in elk geval niet in een brief, zou ik zeggen.
Mee eens. Dit heeft nog nooit gekund en het was vroeger net zo erg als nu om dergelijke opmerkingen te horen. En vrouwen zijn waarschijnlijk assertiever geworden, dat ze het niet meer pikken. En dat juich ik van harte toe.
Vrijevlinder
16-06-2026 om 20:49
BeesAreCool schreef op 16-06-2026 om 17:59:
[..]
Vroeger dacht ik dat een heel klein percentage van de mannen dit soort dingen deed en de rest "goed" was.
Nu weet ik heel veel beter. Helaas.
Best erg om dit te lezen. Gebeurt dit dan als jongens en mannen onder elkaar zijn, dat ze dergelijke opmerkingen maken over en naar vrouwen toe, of is het ook zo dat als ze alleen zijn? Dat eerste herken ik meer dan het tweede.
Als ik erover nadenk, weet ik dat het tweede ook veelvuldig voorkomt. Als ik denk aan de collega met grote borsten. Wat zij wel niet of haar heen kreeg, ook de mannen van wie je het niet zou verwachten maakt gore opmerkingen. Ze vonden zichzelf erg grappig. En zo zijn er veel verhalen. Triest!