Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Mama

Mama

26-02-2017 om 13:30

Wat is dat toch met die jonge mannen


"Dus omdat dat erg was, is dit niet erg?"
Nee. Maar ik reageerde op de stelling dat dit soort dingen vroeger niet voorkwamen.

"En weiger je te zien dat het nu allemaal frequenter en "gewoner" is?"
Ik denk niet dat het seksuele geweld frequenter en gewoner is, maar het praten er over wel. Vroeger nam je het maar voor lief, nu pik je het niet meer.

skik

Beetle

Oh, interessant. Doe mij eens een link dan, die ganging up door asielzoekers aantoont?

skik

sara

sara

13-03-2017 om 23:31

pijnlijk

draadje dit. Voor een hoop mensen, zo te lezen. Voor mij ook.
Ik loop ook al wat langer rond op deze aardbol en heb echt vreselijke dingen meegemaakt op dit vlak. Ja, een enkele keer met buitenlanders maar meestal met Nederlanders. Met individuen maar óók met groepen. Handtastelijkheden, vervelend gedrag. Maar ook veel erger, in behoorlijk bedreigende situaties gezeten waarin het meer geluk was (en mijn strijdkracht) dan wat anders dat ik niet verkracht ben. Ook situaties waarvan ik echt maanden veel last heb gehad.
En ik ken zoveel vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt of erger, daadwerkelijk verkracht.
Moeilijk hoor, om hier te lezen dat zoveel vrouwen ervan overtuigd zijn dat dit 'vroeger toch zoveel minder erg was'.
Ik snap het ook echt niet. Er is nu zoveel opemheid. Er komen zoveel verhalen los, (uit verschillende hoeken) niet alleen van nu maar júist ook zoveel verhalen over 'vroeger'. Hoe kun je dat nu bagatelliseren?

sara

Het is net zoiets als dat vroeger dyslexie, autisme e.d. niet of nauwelijks voorkwamen. En dat de reden daarvan niet de onderdiagnose van destijds is, maar dat ouders toen nog echt konden opvoeden en docenten nog goed onderwezen.

skik

Mama

Ik zeg wat meer mensen in dit draadje zeggen: het komt al jaren voor, ook 'vroeger' seksueelvgeweld tegen vrouwen (nirt een handje op de schouder of knie) komt veel te vaak voor ongeacht huidskleur!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.