Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Wonen in een camper


Toen ik studeerde was er (ook al) een tekort aan kamers en o.a. een vriend van mij woonde toen in een caravan op de camping (is in de winter niet zo heel fijn, maar verder prima).
Mijn zus heeft ook een tijdje (een jaar) in een caravan samengewoond bij gebrek aan een permanente woonruimte.
Allemaal goed terecht gekomen. Dus ik vind er niet zoveel van, van wonen in een camper. Of moeten ze er steeds mee rondrijden?

Hier eentje die sinds paar maanden naar een studio is vertrokken waarvoor ze ingeloot waren. Nog wel een jaar studeren maar met huurtoeslag te doen. Toch wel prettig zelfstandig wonen met eigen badkamer en keuken. Ik zou het ook onrustig vinden als ze een vergelijkbare start zou maken.

Flanagan schreef op 04-03-2023 om 19:06:

Hier eentje die sinds paar maanden naar een studio is vertrokken waarvoor ze ingeloot waren. Nog wel een jaar studeren maar met huurtoeslag te doen. Toch wel prettig zelfstandig wonen met eigen badkamer en keuken. Ik zou het ook onrustig vinden als ze een vergelijkbare start zou maken.

Wel lekker luxe. Ik ben ook niet zo luxe begonnen en vond het lekker zelfstandig allemaal. 

Mevrouw75 schreef op 04-03-2023 om 18:47:

[..]

Wat is het verschil met een tochtige studentenkamer?

Ik snap dat ook niet. Zoals TO het beschrijft klinkt een camper als armoedig. Veel mensen zullen dit zien als avontuurlijk. Het is maar net hoe je er tegenaan kijkt. 

Ik denk zomaar dat dochter de tijd van haar leven heeft. En zo niet, dan is ze gauw weer terug. 

Wat me opviel was dat TO vertelt dat haar dochter elke dag appt en vertelt hoeveel ze van haar ouders houdt. Ik kreeg hierdoor het idee dat ze erg close zijn, misschien wat te? Het lijkt mij een manier om zich los te maken van haar ouders. 

Prillewits schreef op 04-03-2023 om 16:52:

[..]

Recept? En hoe is het om na de apocalyps jaren op die koeken voort te moeten?
Ik vraag me altijd af of ik wel in zo’n post-apocalyptische wereld zou willen leven, het is dan toch alleen maar overleven zonder een samenleving of toekomst. En uiteindelijk sterven we toch allemaal.
Nee, ik ben geen kolonistenmateriaal. Maar naar die koek ben ik wel benieuwd.

http://thereliantself.blogspot.com/2010/06/survival-bread.html?m=1

Wat mij betreft kan er minder suiker in, maar dat is natuurlijk brandstof en zorgt ook voor houdbaarheid. De honing skip ik. Misschien dat ik er nog een vermalen vitamine C tablet in zou kunnen doen, maar na het bakken is de vitamine C waarschijnlijk dood?

Ik gebruik meer water (bijna een halve cup) en wat het nut van de gelatine is weet ik niet. Misschien eiwitten? Ik ben geen diëtist. Bij de Turkse supermarkt zijn veel smaken gelatinepudding te koop.

Voorlopig lijken ze me vooral handig tijdens een bergwandeling in de vakantie. Ik hoop gewoon dat je met een weekvoorraad lang genoeg vooruit kunt na een dijkdoorbraak.

ik woon, als alleenstaande, ook op een camping. In een chaletje. Heb een studieschuld van 25k gehad (niks afgemaakt..) en sta nu ook gewoon goed op m’n pootjes!

Maak je geen zorgen om dochter! Die komt echt wel op haar pootjes terecht - met of zonder diploma, in een huis of camper.

Poezenmeisje schreef op 04-03-2023 om 21:47:

[..]

http://thereliantself.blogspot.com/2010/06/survival-bread.html?m=1

Wat mij betreft kan er minder suiker in, maar dat is natuurlijk brandstof en zorgt ook voor houdbaarheid. De honing skip ik. Misschien dat ik er nog een vermalen vitamine C tablet in zou kunnen doen, maar na het bakken is de vitamine C waarschijnlijk dood?

Ik gebruik meer water (bijna een halve cup) en wat het nut van de gelatine is weet ik niet. Misschien eiwitten? Ik ben geen diëtist. Bij de Turkse supermarkt zijn veel smaken gelatinepudding te koop.

Voorlopig lijken ze me vooral handig tijdens een bergwandeling in de vakantie. Ik hoop gewoon dat je met een weekvoorraad lang genoeg vooruit kunt na een dijkdoorbraak.

Ik zou best goed overleven op een paar zakken zaden, noten, chocola en gedroogd fruit of crackers en wat ingeblikte groenten, vis en peulvruchten. Dat ligt hier altijd wel op voorraad en is lang houdbaar. Alhoewel, die chocola niet lang als mijn vriend het ontdekt 

Wobbelkont schreef op 04-03-2023 om 22:55:

ik woon, als alleenstaande, ook op een camping. In een chaletje. Heb een studieschuld van 25k gehad (niks afgemaakt..) en sta nu ook gewoon goed op m’n pootjes!

Maak je geen zorgen om dochter! Die komt echt wel op haar pootjes terecht - met of zonder diploma, in een huis of camper.

Veruit de meeste mensen komen best oké terecht zo lang ze geen hele domme keuzes maken. Deze dochter zal formeel geen studieschuld hebben, aangezien haar ouders haar studie betalen en ze nog thuis woont. Maar de ouders hebben er toch behoorlijk wat geld in geïnvesteerd, dus ik snap dat ze willen dat dochter haar studie afmaakt. 
Daarnaast is het natuurlijk nogal overhaast om halverwege het derde jaar een studie af te breken zonder ander toekomstperspectief (het is niet zo dat ze opeens een werelddeal van een baan heeft aangeboden gekregen of zo) enkel vanwege een zelfgekozen suboptimale woonsituatie.

Rocahul schreef op 04-03-2023 om 12:48:

[..]

Ik loop niet leeg op zijn ouders hoor. Natuurlijk is dit allemaal begonnen om een keuze die zij gemaakt hebben en dat effect heeft op ons allemaal. Ze sturen de kids aan met keuzes die niet de onze zouden zijn, en waar we toch wel een tijd verdriet om hebben gehad. Ik kan hier slecht een beeld scheppen over de situatie maar er is natuurlijk veel meer. Ik noem ze omdat het daar door is gekomen dat ze zo wonen. En roddel ik heb het ze persoonlijk verteld hoor hoe wij het zien. Zoals ik al noemde is er veel meer dat ik niet wil en ook niet kan melden. Maar als je het de personen zelf hebt gezegd vind ik dit geen roddel. Ik ben gewoon benieuwd hoe het anderen vergaat in zo’n situatie. En wil niet dat we nu allemaal negatieve reactie gaan plaatsen want daar is het mij niet om te doen.

ik deel jouw zienswijze niet. Het is niet de schuld vd ouders dat je dochter in een camper woont. Ze kan nl. prima bij jullie wonen. Ze wíl alleen niet meer bij jullie wonen, maar met haar vriendje. Dat ligt niet aan de ouders. Dat is de keuze van je dochter. Net als alles (wel of niet verder gaan met de studie) de keuze is van je dochter. Ga haar zien als de volwassene die ze is ipv haar nog als klein kind te behandelen. Je hoeft haar keuzes niet te begrijpen of zelfs maar leuk te vinden en ja, ze zal op haar bek gaan. Maar ook dat wil iedereen. Iedereen wil zijn eigen fouten mogen maken en daarvan leren. Soms leer je meer in het leven van de fouten die je gemaakt hebt.

MamaE schreef op 04-03-2023 om 23:13:

[..]

Veruit de meeste mensen komen best oké terecht zo lang ze geen hele domme keuzes maken. Deze dochter zal formeel geen studieschuld hebben, aangezien haar ouders haar studie betalen en ze nog thuis woont. Maar de ouders hebben er toch behoorlijk wat geld in geïnvesteerd, dus ik snap dat ze willen dat dochter haar studie afmaakt.
Daarnaast is het natuurlijk nogal overhaast om halverwege het derde jaar een studie af te breken zonder ander toekomstperspectief (het is niet zo dat ze opeens een werelddeal van een baan heeft aangeboden gekregen of zo) enkel vanwege een zelfgekozen suboptimale woonsituatie.

Ik zou zelf ook niet bepaald blij zijn als mijn dochter met haar opleiding zou stoppen, maar is dat nu aan de orde? Of hangt dat misschien boven de markt omdat ze met die camper geen vaste standplaats hebben en dat dus lastig wordt met een stage? En dat TO zich een beetje zorgen maakt om standplaatsen begrijp ik ook wel, het heeft toch wat Camping Oranje vibes als je afhankelijk bent van waar je toevallig mag staan en wonen en dat waarschijnlijk half of heel illegaal gaat zijn.

Het klinkt ook best een beetje sectarisch allemaal.

Poezenmeisje schreef op 04-03-2023 om 21:47:

[..]

http://thereliantself.blogspot.com/2010/06/survival-bread.html?m=1

Wat mij betreft kan er minder suiker in, maar dat is natuurlijk brandstof en zorgt ook voor houdbaarheid. De honing skip ik. Misschien dat ik er nog een vermalen vitamine C tablet in zou kunnen doen, maar na het bakken is de vitamine C waarschijnlijk dood?

Ik gebruik meer water (bijna een halve cup) en wat het nut van de gelatine is weet ik niet. Misschien eiwitten? Ik ben geen diëtist. Bij de Turkse supermarkt zijn veel smaken gelatinepudding te koop.

Voorlopig lijken ze me vooral handig tijdens een bergwandeling in de vakantie. Ik hoop gewoon dat je met een weekvoorraad lang genoeg vooruit kunt na een dijkdoorbraak.

Waarschijnlijk heb je meer aan ingeblikte bonen (be witte bonen in tomatensaus), linzen, gedroogd fruit zoals dadels en vijgen etc. Dit brood lijkt me qua voedingswaarde niet veel beter dan een kokosmacroon (ook lekker natuurlijk) en een Engelse Christmas cake is misschien ook een idee, die schijn je ook lang goed te kunnen houden. Maar, voedsel dat je voor nood op voorraad wil houden moet je wel regelmatig verversen dus als het lekker smaakt is dat niet verkeerd.

Na een dijkdoorbraak of wat ook is schoon water waarschijnlijk het grootste probleem, en daarna voedsel. En warme kleding natuurlijk, en altijd een volle powerbank (als alle GSM masten omvallen kun je je telefoon altijd nog als zaklamp gebruiken).

Dit raakt erg off topic, misschien is een nieuw draadje daar over prepping wel leuk. Een camper lijkt me bij overstromingen wel kwetsbaar, of je moet op tijd weg kunnen wezen.

Prillewits schreef op 05-03-2023 om 22:09:

[..]

Ik zou zelf ook niet bepaald blij zijn als mijn dochter met haar opleiding zou stoppen, maar is dat nu aan de orde? Of hangt dat misschien boven de markt omdat ze met die camper geen vaste standplaats hebben en dat dus lastig wordt met een stage? En dat TO zich een beetje zorgen maakt om standplaatsen begrijp ik ook wel, het heeft toch wat Camping Oranje vibes als je afhankelijk bent van waar je toevallig mag staan en wonen en dat waarschijnlijk half of heel illegaal gaat zijn.

Het klinkt ook best een beetje sectarisch allemaal.

Camping oranje en sectarisch?

Ik vind het vooral insta-romantiek, lekker met je campertje rondtrekken, semi-off grid je eigen douchewater filteren. 

Mevrouw75 schreef op 05-03-2023 om 22:17:

[..]

Camping oranje en sectarisch?

Ik vind het vooral insta-romantiek, lekker met je campertje rondtrekken, semi-off grid je eigen douchewater filteren.

Dat kan ook, ik heb ruimschoots onvoldoende informatie om in te schatten welke kant het opgaat, Muskietenkust of Kleine huis op de prairie. Natuurlijk hoop ik voor iedereen op het laatste.

Prillewits schreef op 05-03-2023 om 22:09:

[..]

Ik zou zelf ook niet bepaald blij zijn als mijn dochter met haar opleiding zou stoppen, maar is dat nu aan de orde? Of hangt dat misschien boven de markt omdat ze met die camper geen vaste standplaats hebben en dat dus lastig wordt met een stage? En dat TO zich een beetje zorgen maakt om standplaatsen begrijp ik ook wel, het heeft toch wat Camping Oranje vibes als je afhankelijk bent van waar je toevallig mag staan en wonen en dat waarschijnlijk half of heel illegaal gaat zijn.

Het klinkt ook best een beetje sectarisch allemaal.

Welnee zo klinkt het helemaal niet, dat trek je er nu gewoon zomaar bij. 

Prillewits schreef op 05-03-2023 om 22:26:

[..]

Dat kan ook, ik heb ruimschoots onvoldoende informatie om in te schatten welke kant het opgaat, Muskietenkust of Kleine huis op de prairie. Natuurlijk hoop ik voor iedereen op het laatste.

Misschien had TO in dat geval een iets langere topic kunnen starten om te voorkomen dat er opgemerkt gaat worden dat er ruimschoots onvoldoende informatie gedeeld is om in te schatten welk kant het opgaat.

Grappig dat juist Prillewits deze opmerking maakt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.