Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Alweer een uitvlieger

Zoon heeft de sleutel van zijn felbegeerde eigen flatje.Hij is eerst op wereldreis geweest,daarna een jaar op kamers vanwege studie,kwam nog wel elk weekend thuis,en nu gaat hij dan echt op zichzelf.In april is dochter verhuist naar haar eigen stekkie,nu gaat zoon,het gaat wel erg snel nu.Nog maar twee kinderen in het nest,alsof we nog maar een half gezin hebben.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

17-06-2010 om 19:12

Sus-anne

Ja, dat gaat dan snel! Alles went, maar het duurt even! Fijn voor je zoon dat hij zijn eigen plekje gevonden heeft! Het is ook wel weer heel leuk bij je kinders langs te gaan, eten bij je zoon bijv.
Mijn kinders gaan voorlopig bij elkaar wonen (dochter heeft flatje gekocht), vind ik zo bijzonder, hadden ze vroeger niet gedacht toen ze de eindeloze kinderkibbelpartijen hadden

sus-anne

sus-anne

18-06-2010 om 08:15 Topicstarter

Dubbel

het is inderdaad dubbel,missie volbracht,maar lege plek aan tafel.
het zal wel wennen op den duur,en inderdaad ,er komen andere momenten voor terug( op visite gaan bijvoorbeeld).
Reina,wat bijzonder,jouw twee kinderen weer samen in 1 huis,leuk!

Uit huis

Jongste heeft deze week ook een sleutel gekregen van een apartement. Gaat met 2 vrienden op kamers.
Het is stil in huis ....

Maylise

Maylise

20-06-2010 om 14:59

Zelf uit huis

Hier is de situatie wat anders. Zoals het er nu naar uitziet gaan wij (= mijn man, ik en de jongere kinderen + een nichtje) na de zomer verhuizen. Mijn twee oudste kinderen zijn het huis al uit en hebben dus geen last van de beslissing. Voor de middelste kinderen betekend het echter dat er keuzes moeten worden gemaakt.

Mijn zoon van 20 die net gestopt is met een studie gaat wel met ons mee om daar aan een nieuwe studie te beginnen. Nu moet ik ook zeggen dat ik eigenlijk ook wilde dat hij meeging want anders komt er van studeren heel weinig terecht. Gelukkig heb ik hem zover gekregen. Mijn dochter van 22 echter gaat niet mee. Dat begrijp ik. Ze is volgend jaar vierde jaars student medicijnen en nu naar een andere universiteit gaan is natuurlijk geen goede keuze. Zij blijft dus hier en wij gaan uit huis. Omdat mijn ene schoonzusje en haar man in ons huis gaan kan ze gewoon thuisblijven wonen. Dat gaat ze ook doen omdat ze straks toch met co-schappen en dergelijke te maken krijgt waardoor het best kan dat ze naar een andere plaats moet. Voor een korte periode ergens voor haar een appartementje huren vinden wie niet nodig dus ze blijft nu gewoon thuis wonen maar dan dus wel zonder ons. Ik ga haar echt heel erg missen. Ik heb wel vertrouwen dat ze het allemaal aan zal kunnen (nou ja, wonende bij tante hoef je weinig aan te kunnen) want ze is zeer verantwoordelijk maar toch zal ik haar erg missen.
Natuurlijk zal ze vaak langskomen maar het is toch anders. Ze troostte mijzelf door te zeggen dat ze anders toch ook binnenkort was weggegaan vanwege co-schappen, stages in buitenland en andere avonturen. Toch ga ik haar missen

Maylise

sus-anne

sus-anne

20-06-2010 om 23:29 Topicstarter

Maylise

wat een bijzondere situatie.
jouw schoonzus en zwager gaan dus in jullie huis wonen,met jullie dochter?vind je dochter dat niet moeilijk?Heeft zij niet het gevoel dat ze nu een nieuw stel opvoeders in huis krijgt?
of is het de bedoeling dat ze alledrie gezamelijk alles gaan beslissen en gezamelijk regels gaan maken?en hoe vinden de andere kinderen het om hun zus te gaan missen?

Maylise

Maylise

21-06-2010 om 00:55

Sus-anne

Omdat de huizenmarkt natuurlijk niet echt florissant is op dit moment en omdat het allemaal vrij onzeker is met de verhuizing willen we ons huis nog niet verkopen. We weten nog steeds niet 100% zeker dat het door gaat (inmiddels wel 99% maar er is nog een kleine twijfel) Een van mijn schoonzusjes die hier ook woont wil graag groter wonen dan nu aangezien ze vier kinderen heeft dus de handigste oplossing was dat zij ons huis gaan huren van ons(kopen is voor hun geen optie). Toen bleven we natuurlijk wel met dochter zitten. Zelf wilde ze eigenlijk liever een appartement huren maar dan moet ze het wel zelf betalen van ons en dat is eigenlijk geen doen in combinatie met de studie. Dus het handigst is dat zij gewoon in ons huis blijft zeker gezien het een relatief korte periode betreft. Mijn dochter zou zelf liever op zichzelf gaan wonen maar wil ook niet zoveel gaan werken dat ze dat kan bekostigen dus ze vindt dit zelf ook de beste oplossing. Ik heb eigenlijk geen idee hoe ze dat verder praktisch gaan aanpakken betreffende regels en zo. Daar ga ik verder ook niet tussen zitten. Het is in elk geval niet zo denk ik dat ze echt met z'n drieën gaan beslissen. Het wordt wel echt het huis van mijn schoonzusje en haar man.

De andere kinderen willen dat ze meegaat natuurlijk maar het hoort erbij dat ze oudere broers/zussen op een gegeven moment hun eigen gang gaan. Leuk is anders maar wel normaal.

vinden jouw jongere kinderen het ook zo vervelend? Mijn jongste dochter zei een keer iets van: iedereen gaat mij weg en ze denken niet aan mij.
Ik begrijp haar heel goed al is het natuurlijk allemaal vrij normaal.

Maylise

sus-anne

sus-anne

21-06-2010 om 07:52 Topicstarter

de twee jongsten vinden het vooral vreemd,ze missen de oudste ,de gesprekken aan tafel,het is ook een stukje afscheid nemen,maar wat je ook zegt,het hoort er wel bij.

en wat je dochter betreft,ik probeerde me voor te stellen dat eén van mijn kinderen bij hun tante en oom in huis zou gaan wonen,dat zouden ze dus nooit doen.
Moet ik er wel bij vertellen dat ze geen enkele tante of oom hebben waar ze een echt hechte band mee hebben,dat is bij jou ongetwijfeld anders?

reina

reina

21-06-2010 om 08:56

Maylise

Heel bijzonder inderdaad! Gaan jullie een eind verder wonen? Ik denk niet (weet eigenlijk wel zeker) dat mijn kinderen bij tante en oom zouden gaan wonen, maar die zijn wel erg zelfstandig, dan is het wat lastiger je te voegen in de gewoontes van een ander gezin.

Maylise

Maylise

21-06-2010 om 14:24

Reactie

Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan of wonen bij een oom en tante vaak voorkomt. Wel in mijn mans familie in elk geval. Wij hebben zelf ook heel regelmatig oudere neven uit het Midden Oosten in huis gehad voor langere tijd als ze in Europa wilden studeren of iets anders vaags wilden doen. Of als ze wel op zichzelf wonen dan hangen ze alsnog om de dag bij ons thuis om de was te (laten) doen en mee te eten. Dat is bij mijn man in de familie vrij normaal. Het huis van je familie is ook jouw huis. Dus voor zijn zus en zwager is het niet zo vreemd dat mijn dochter daar blijft wonen. Dochter zelf heeft gewoon niet genoeg geld om op zichzelf te wonen en heeft nu geen zin om de keuzes te maken die meer geld opleveren omdat ze bang is dat dit ten koste gaat van haar studie.

Wij gaan trouwens naar Frankrijk verhuizen vandaar dat het iets ingewikkelder is. Er is nog steeds een kleine kans dat het niet doorgaat maar alles lijkt er nu naar uit te zien dat het wel gaat gebeuren. Wij nemen trouwens ook een nichtje mee. Een ander schoonzusje wil ook graag naar Frankrijk verhuizen maar haar man traineert nog. Een van haar dochters nemen we alvast mee zodat ze het nieuwe schooljaar daar alvast kan beginnen.

Maylise

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.