Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Moeder

Moeder

08-02-2014 om 20:32

Condooms

Ter ere van zijn eerste liefde wil ik condooms kopen voor zoonlief. Dat is een oud grapje, ik roep dat al jaren.
Nu heb ik die dingen nooit gebruikt dus ik heb geen idee wat of hoe. Ik wil in ieder geval voorlopig nog geen oma worden dus het moeten wel betrouwbare zijn. En ik wil, omdat het een grapje is, een hele grote doos kopen. Iemand tips welk merk en/of online winkel?


wizzer

wizzer

08-02-2014 om 21:01

Met vleugels

http://wingmancondoms.com/nl/?gclid=CLuh9PuovbwCFa-WtAodbS8AQg

Deze wonnen onlangs een ontwerpwedstrijd. Volgens mij heel handig als je voor 't eerst gaat gebruiken.

Stenna

Stenna

08-02-2014 om 21:09

hmmmm

Ik zou het niet doen denk ik. Weet niet hoe oud hij is maar de kans is groot dat een puber of jongere het een genant grapje vindt.

Stenna

Stenna

08-02-2014 om 21:11

Je was toch niet van plan het te geven waar zijn vriendin bij is, he?

klein pakje

Ik zou eerst een gewoon niet te groot pakje kopen. Als er dan ervaring mee is dan kan er pas een betere keuze gemaakt worden. Ik kocht ze bij de Kruidvat bij de kassa. 1 condoom is te weinig. Maar eerst een pakje van 10 of zo lijkt met wel goed. En dan even horen hoe ze bevallen.

meer in de richting van:

Zou dan gaan voor een "glow in the dark" grapje.

Te koop bij http://www.fun-en-feest.nl

Moeder

Moeder

09-02-2014 om 00:01

Condooms

Stenna, ik wacht uiteraard tot zijn vriendin hier is en dan geef ik met een mooie speech een mega pak condooms.
Duh, ik weet echt wel bij wie ik zoiets doe. Wij zijn hier van de cynische humor en ik riep bij de oudste al dat ik een mega pak condooms in de kast zou leggen als hij met een vriendinnetje aan zou komen. Dat meisje weet natuurlijk nergens van en die ga ik ook niet de stuipen op het lijf jagen met zoiets. Ze zijn nog maar heel pril verliefd ook. Nee, het is echt iets tussen mijn zoon en mij en die zoon kan dat echt wel hebben.
wizzer en AnneJ, dank. Die wingman lijken me heel handig en ze zijn in een kleine verpakking. Ik ben ook nog een proefpakket tegengekomen met allerlei soorten en smaken dus ik denk dat ik die gewoon allebei bestel. Ik geef het hem dan gewoon, kan hij tzt kijken wat 'ie ermee doet
Jasam, stel dat het inderdaad zo ver komt dan heb ik in glow in the dark condooms weinig vertrouwen. Kind is 17, ik wil echt nog geen oma worden van zijn kind.

Moeder als je (nog) geen oma wilt worden

zou ik toch even in gesprek gaan met zoonlief en betrouwbaardere anti-conceptie adviseren.

Moeder

Moeder

09-02-2014 om 10:05

Gesprek

Uiteraard Jasam. We hebben zulke gesprekjes al wel gehad maar ik ga zeker nog een keertje (of meer) het gesprek met hem aan over al die dingen die bij de liefde horen. Maar het is nog zo pril dat het geen haast heeft. Al kan het natuurlijk zijn dat ik hun tempo onderschat

krin

krin

09-02-2014 om 17:17

Moeder

Ik vind 'm leuk. Zie het mezelf ooit ook nog wel doen. Succes met je actie!

Moeder

Moeder

11-02-2014 om 22:35

Uit

Zo jammer. Het is uit. Zoon is er behoorlijk kapot van Mijn mazzel is dat ik nog geen tijd heb gehad om die condooms te bestellen maar ik vind het zo triest voor hem. Beetje verwennen maar de komende tijd.

is dat een grap dan?

Hier leggen wij de condooms voor pubers gewoon in de kast in de hal.
Niet als grap....euh...maar om te gebruiken.
Vind comdooms als 'grap' beschouwen ook niet écht een serieuze indruk geven. Terwijl een ongewenste zwangerschap of SOA toch echt te vaak voorkomt bij tieners.Dus het is zeker wel een serieuze zaak. En als je ouders het al als grap beschouwen...waarom zou je ze dan nog serieus gebruiken?
Het is toch al zo'n 'gedoe' ...dat gefriemel met die dingen op het moment suprime...en zeker bij prille liefdes.
groeten albana

@albana

Meen je dat echt, leg je voor je kinderen de condooms in de gangkast?
Als ze serieus zo ver zijn, zijn ze ook volwassen genoeg om daar zelf voor te zorgen, dat ga ik dus echt niet voor ze regelen.

Druif

Druif

13-02-2014 om 12:48

Hier ook hoor

Ik zou zo balen, als mijn kind zwanger zou worden, of ziek, omdat ze toevallig niet georganiseerd genoeg was, om zelf voor condooms te zorgen. Ze heeft er nog nooit gebruik van gemaakt trouwens.
En de verkering is al weer uit.

even zo

even zo

13-02-2014 om 13:16

tuurlijk wel in de gangkast,

mijn man durft ze ook niet te kopen,dus hoe kan ik dat van puber verwachten? Ze weten allemaal precies waar ze liggen. In het geval van man heb ik daar alleen zelf baat bij

Tijgeroog

Tijgeroog

13-02-2014 om 13:16

Inderdaad

Als ze seksueel actief zijn zouden ze inderdaad oud en wijs genoeg moeten zijn om dat zelf te regelen. Maarja, de consequenties als dat toch tegenvalt zijn zo enorm dat ik ze daar graag nog even bij ondersteun.

Fiorucci

Fiorucci

03-03-2014 om 07:15

Jasam

Oh ja hoor, hier ligt ook altijd een doosje in de kast van de badkamer. Heel verliefd zijn en je geld is net op....zo krijg je onverwachte zwangerschappen...

ja precies

Ik meen dat serieus. De condooms zijn voor "algemeen" gebruik.
En zo raar is dat niet, weet je op hoeveel festivals en evenementen er gratis comdooms aan jongelui worden uitgedeeld?
groeten albana

papapluutje

papapluutje

03-03-2014 om 19:25

hier geen condooms in wat voor kast dan ook. Als ze die willen hebben, kopen ze die zelf. Vroeger was dat eng misschien, zomaar bij de drogist in het dorp, maar nu kun je ze onopvallend bestellen via internet.

Heel verliefd zijn en je geld is net op - kom op zeg, daar heb je opvoeding voor, dat geldt voor 101 dingen in het leven.
Zelfbeheersing heet dat. Planning. Als je daar met 13, 14 pas mee begint ben je inderdaad te laat.

Linda

Linda

03-03-2014 om 20:45

parapluutje

Planning is niet altijd een kwestie van opvoeding. Sommige kinderen hebben daar meer moeite mee dan andere. Dat kan juist heel sterk komen door de pubertijd (ontwikkeling van het brein, het deel van het brein dat over plannen gaat wordt pas later ontwikkeld heb ik begrepen), maar er zijn ook kinderen met adhd of dat soort aandoeningen die meer dan anderen moeite hebben met plannen. Dus graag wat begrip voor dat soort kinderen (en hun ouders).

En bovendien: zelfs al zouden je kinderen het zelf moeten kunnen plannen en regelen. Als die ouders in dit specifieke geval de kinderen daarbij willen helpen, snap ik het wel. De risico's zijn groter dan als je een keer geen geld hebt om nieuwe make up te kopen.

Overigens zou ik niet zo snel zeggen: condooms en dat is genoeg. Ik zou dan ook graag een dochter aan de pil hebben (zelf ooit ongelukje met de pil gehad. En de morning after pil bleek een baggermiddel te zijn, waardoor je beter maanden of jaren de pil kunt slikken dan een keer de morning after pil).

Hombre

Hombre

03-03-2014 om 22:58

Albana

Ga ik onthouden als ze oud genoeg zijn. Ja, ik weet dat is soms eerder dan je denkt, maar een paar jaartjes heb ik nog wel...

Moeder

Moeder

03-03-2014 om 23:11

Grapje

Voor mij was het een grapje, met een serieuze ondertoon.
Maar ik vind condooms in de kast leggen van dezelfde orde als sokken, onderbroeken, tandenborstels en maandverband. Dat zijn gewoon gebruiksvoorwerpen waarvan ik niet vind dat het persé de gebruiker z'n plicht is om ze te kopen. Ik breng het gewoon mee, bij gelegenheid en dat soort dingen is altijd op voorraad in huis. En als we zo ver zijn zal ik condooms bij de voorraad leggen. Puur om praktische redenen want geen zin om oma te worden, kind heeft geen inkomen, ik regel toch de boodschappen. En ook omdat de ervaring heeft geleerd om niet op het gezonde verstand van een bronstige puber te vertrouwen.
Ik ben pragmatisch geworden. Wat ik kan voorkomen of sturen doe ik. Er blijft nog genoeg over waar ik niks aan kan helpen. Puber is trouwens autistisch met ADD.

4 dochters

Zijn alle 4 aan de pil gegaan zodra de verkering wat vastigheid begon te krijgen. Ik heb totaal geen fiducie in het "eerste keer" geklungel met een condoom.

Jip

Jip

04-03-2014 om 09:27

Jasam

Hier ook condooms in de kast voor algemeen gebruik. Condooms zijn best duur en ik wil niet dat ze daar op gaan bezuinigen.
Overigens mag ik hopen dat je dochters voor 'Double Dutch'gaan. De pil beschermt nu eenmaal niet tegen SOA's.

Moeder

Moeder

04-03-2014 om 15:34

Zonen

Hier alleen maar zonen trouwens. Ik vertel ze dat ze zichzelf moeten beschermen en niet blindelings moeten vertrouwen op wat iemand ze vertelt.

Jaina

Jaina

04-03-2014 om 16:22

Nou

De pil zou ik dan weer niet aanraden voor jonge meisjes. Ik vond het zelf helemaal niet fijn. Natuurlijk mogen ze het zelf weten als ze wat ouder zijn maar ik zou het niet standaard aanbieden.

Parapluutje

Parapluutje

05-03-2014 om 21:38

Linda, je hebt gelijk

Er zijn pubers die vanwege hun gesteldheid hierin extra zorg en begeleiding nodig hebben, daarin ben ik inderdaad wat te kort door de bocht.

Maar verder vind ik toch echt dat jongeren die vinden dat ze aan een intieme relatie toe zijn, daarin zelf verantwoordelijkheid hebben. Het is iets wat bij volwassenheid hoort. Neem ze daarin serieus en laat ze zelf condooms aanschaffen. ( en zelf hun brood smeren; kleding in de was doen; hun budget bewaken en al die alledaagse dungen meer)

Jip

Jip

06-03-2014 om 07:56

Parapluutje

De vergelijking over het zelf condooms aanschaffen met het zelf smeren van brood en kleding in de was doen gaat niet op. Condooms kosten geld, veel geld als je een vast vriendje/vriendinnetje hebt. Brood smeren en kleding in de was doen niet. Veel pubers hebben een chronische geldgebrek (die van mij in ieder geval wel) en ik wil niet dat er bezuinigd gaat worden op condooms. Het aanschaffen van condooms hoort thuis in het rijtje maandverband, tandpasta en paracetamol (na een kater ).

Tijgeroog

Tijgeroog

06-03-2014 om 08:41

Gevolgen

Bovendien kunnen de gevolgen van geen condooms gebruiken toch net iets groter zijn dan van geen brood smeren of je kleren niet in de wasmachine stoppen.

Hanne.

Hanne.

06-03-2014 om 08:45

proefondervindelijk

Inderdaad.

Ik laat mijn kind graag proefondervindelijk er achter komen dat als je geen brood smeert je honger hebt, of dat als je je kleren niet wast je niets (leuks) hebt om aan te trekken.

Ik laat ze liever niet proefondervindelijk er achter komen dat als je geen condoom gebruikt je vader/moeder wordt danwel een SOA oploopt.

Elk kind is anders.

We denken allemaal vanuit ons eigen referentie kader.
Het ene kind gaat met 15 jaar alleen naar Parijs, de andere gaat alleen op een tocht door Amerika als hij 17 is.
Er zijn er die de verantwoording over hun eigen financiën wel/geen probleem vinden als ze al in de 20 zijn.
En er zijn er die wel/geen eigen verantwoording nemen waar het voorbehoeden en condooms betreft.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.