Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
jacomijn

jacomijn

23-04-2009 om 09:44

Hbo studie/meedenken

Onze dochter is klaar met haar havo en zoekt een vervolgstudie. Lange tijd had ze helder dat ze SPH wilde gaan doen, maar begint nu te twijfelen. Ze ziet tegen het creatieve gedeelte van deze opleiding op. Wil niet teveel frobelen zoals ze dat zelf zeg, ook bang dat dit haar niet ligt. Ze kan geen open dagen/meeloopdagen volgen omdat ze tot eind juni in het buitenland zit.
Ze wil nog steeds heel graag met kinderen werken,dat is het enigste wat haar blij maakt, en idd dat is ook hetgeen haar heel goed afgaat.
Dan wordt het toch al heel snel pabo, sph of pedagogiek.
Ik merk dat we steeds in het zelfde stramien zitten te denken, komt waarschijnlijk omdat we allebei in de zorgsector werken met veel familie in het onderwijs.

Wie heeft er een idee/wil meedenken

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
elleke

elleke

23-04-2009 om 13:05

Jacomijn

Mijn zoon doet nu de pabo en vindt het geweldig! Is logopedie misschien iets of verpleegkunde ? Het scheelt natuurlijk wel welk profiel ze heeft.

Groetjes, Elleke

Mwd?

Mijn dochter gaat de opleiding MWD doen,maatschappelijk werk en dienstverlening,ze kan hiermee vele kanten op,ook met kinderen,werken met criminele jongeren,begeleiden van kinderen in de jeugdzorg.
is dit niet iets voor je dochter?

Yta Chalne

Yta Chalne

23-04-2009 om 15:51

Knutselclub

Als je niet teveel wilt fröbelen valt Pabo wel een beetje af. Ik heb er nog nachtmerries van, al dat geknutsel, alksof je je hele kleuterschooltijd moet overdoen. Er zijn nog meer mensen op dit forum met dat trauma, weet ik

Maar waarom aarzelt ze? Wat is het voor meisje? Meer praktisch, luisteraar, energiek of juist niet, een aankomend carrièremaakster, vertel eens wat meer? Wát wil ze met kinderen? Er zijn zoveel beroepen mogelijk, denk aan kinderpsychologe (is een HBO route mogelijk), kinderverpleegkundige (lange weg!), tolk gebarentaal op een school...

Goed met kinderen

Als er een feestje is, is zij degene die altijd kleine kinderen om zich heen heeft, verzint spelletjes en niks is haar te dol( en dan zegt ze dat ze niet creatief is) en kan een hele avond bezig zijn met de kinderen en geniet er ook nog van en de kinderen van haar.
Tijdens de open dagen wist ze al snel dat ze niet pedagogiek wilde studeren want ze wilde direct met kinderen werken, kom je bij de pabo uit, later werd het sph.
Nou neigt ze weer naar de pabo,

Het zal waarschijnlijk wel een van deze twee worden maar ik denk dat er nog meer beroepen zijn waar je met kinderen om kunt gaan

Tirza G.

Tirza G.

23-04-2009 om 22:52

Leuk met kinderen

Ziet ze meer in "leuk met kinderen bezig zijn" of in "werken met probleemkinderen"?

Tirza

Creabea

Je zegt dat ze graag met kinderen werkt, en misschien wel de PABO wil doen. Maar het CreaBea gedeelte houdt haar tegen. Als klasse-assistente op een behoorlijk grote basisschool kan ik vertellen dat er veel meer leerkrachten zijn die daar niks mee hebben. Dus vragen ze hulp aan collega's die het wél leuk vinden. Zoeken ze op internet naar leuke knutsels die er super uitzien, maar niet ontzettend veel werk vergen enz. Vooral als je in de hogere klassen werkt is het knutselen minder belangrijk. En hebben de kinderen daar minder begeleiding bij nodig. Groet Suus (ik hoop dat ze de PABO gaat doen, er zijn leuke frisse leerkrachten nodig!!)

Wordt toch waarschijnlijk de pabo

ze mailde me gisteren dat ze toch de pabo gaat doen.
Vorig jaar heeft ze een dagje mee gelopen in een kleuterklas en heeft toen besloten dat ze niet voor de klas wilde staan. Ze is in het jaar buitenland wel veranderd dus misschien is ze er nu wel aan toe.
Haar omgeving ziet haar het wel doen en dan eigenlijk meer het speciaal onderwijs.
Morgenavond belt ze en dan zullen we het er nog eens uitgebreid over hebben

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.