Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Suela

Suela

29-07-2018 om 12:27

Ideeën voor "op kamers"-pakketje?

Dochter gaat binnenkort studeren en op kamers. Vooralsnog in onderhuur, dus heeft nog weinig spullen en meubels nodig.

Het lijkt me wel leuk om haar een klein (niet te duur, het gaat om het idee) "op kamers"-pakketje te geven nu ze uit huis gaat. Misschien leuk in folie doen om het moment even speciaal te maken.

Hebben jullie ideeën wat je daarin zou kunnen doen?

Ik weet niet wat de huurder achterlaat aan eten (kruiden) of zo, want anders zou ik bijv een zout en pepervaatje erin doen, misschien een theedoek. Dat soort dingen. Maar misschien hebben jullie nog wel andere leuke of praktische ideeën.

Marinade

Marinade

29-07-2018 om 13:08

Theepakket?

Een waterkoker (de Hema heeft een heel leuke, ik heb ‘m voor dezelfde gelegenheid ook aan mijn kind gegeven ), wat doosjes bijzondere thee en een mooi theeglas.

bieb63

bieb63

29-07-2018 om 13:27

Ik dacht

als eerste aan allerlei potjes kruiden en specerijen, maar blijkbaar staat dat er misschien.

Een kookboek voor eenvoudige gerechten misschien? Ik heb er eens 1 op Internet zelf samengesteld (google er eens op, was leuk om te doen en niet moeilijk en als het af is wordt het als boekje opgestuurd, was niet heel erg duur). Daarin heb ik allerlei recepten gezet van mezelf die kindlief erg lekker vond. Dan google je op foto's en kun je het mooi aankleden.

Suele

Suele

29-07-2018 om 13:43

Marinade

Ik kan er wel een theedoosje in doen.

Ik wil niet veel geld eraan besteden, dus zeker geen waterkoker kopen. Bovendien staat die daar al .

Servies en zo is daar ook al voorhanden.

Ik heb dus meer een pakketje voor ogen met kleine goedkope praktische dingen zoals zout/peper, theedoosje, theedoek, afwasborstel, afwasmiddel, dat idee.

Andere ideeën in lijn daarmee zijn welkom.

Suela

Suela

29-07-2018 om 13:45

Bieb

Leuk idee als het niet te duur is (zie opmerking hierboven), maar dochter kan goed koken en vindt zelf wel recepten als ze ze niet zelf bedenkt .

Het gaat dus vooral om ideeën voor kleine, niet te dure dingetjes.

Sas

Sas

29-07-2018 om 14:00

Naaisetje

Naald, draad, spelden, veiligheidsspelden, e.d.

En misschien ook een gereedschapsetje: schroevendraaier met verschillende bitjes, fietsgereedschapsetje (is ook handig voor thuis, zit allerlei gereedschap op).

bieb63

bieb63

29-07-2018 om 14:26

allerlei kaarsjes?

Renate

Renate

29-07-2018 om 14:38

Zeep

lucifers, vuilniszakken, keukenrol, toiletpapier, tissues.

Dees

Dees

29-07-2018 om 15:39

Schoonmaakazijn

Schoonmaakazijn zodat ze d waterkoker even kan schoonkoken. En allerlei andere schoonmaakmiddelen.

ik maakte een doosje met allerlei kleine dingen

waar je op mis kan grijpen en die je dan meteen nodig hebt

veiligheidsspeld/ naald en draad
paperclip
pleister/ontsmettingsdoekje
postzegel
envellop
rolletje plakband
wcrol
pen
mini zaklampje
wasknijper
pakje zakdoeken/keeltabletten/paracetamol
kleine schroevendraaier
etc

Milcham

Milcham

29-07-2018 om 20:15

Wat ik heb gedaan

Maar dat is wat duurder dan jij voor ogen hebt:
EHBO-set, paracetamol, multivitamine
Gereedschapset (inbussleutels, moersleutel, waterpomptang, stroommeetding, meetlint, schroevendraaiers en nog wat basisspul)
Bialetti mokkapotje en melkschuimer
Alles in een emmer met wc-reiniger, allesreiniger, wondersponsje van de Action en wat vaatdoekjes.

Misschien kan je iets met deze ideeën?

Ik had voor dochter ook een noodrantsoen

pakket met spaghetti,noedels,pastasauzen,broodbeleg,wat drinken etc erin. Zodat ze de eerste weken niet hoefde te kopen.

Verwenspullen

Pak koffie of senseocups zijn dure produkten voor een student, zo ook een pot pindakaas of nutella.
Douchegels of pakjes stroopwafel zijn ook welkome verrassingen.

Flanagan

Dat is waar. Dochter drinkt geen koffie en thee dat scheelt...maar douchegel/shampoo wordt graag begroet. En in het weekend haalt ze idd gauw een pot Nutella met de boodschappen. En pijnboompitten etc als ze de kans krijgt😂

Stirre

Stirre

29-07-2018 om 23:00

Zeker

Een rookmelder!

Hbomam

Hbomam

09-08-2018 om 13:42

Rookmelder

Volgens mij hoort dit aanwezig te zijn......
in het huis van dochter wordt deze ook maandelijks? op afstand getest. Dat is wel handig te weten..... begint dat ding te loeien zonder dat er rook is en je niet weet hoe je ‘m uit moet zetten (kan dus niet)

Voorraad

Rijst, pasta, suiker, zoet beleg, koffie, thee, koffiemelk cupjes (lang houdbaar), boemboe voor Nasi of bami, schoonmaakdoekjes, afwasborstel, afwasmiddel, schoonmaakmiddelen misschien? Stoffer en blik.

lisa

lisa

09-08-2018 om 14:26

voor mijn dochter

Voor mijn oudste dochter heb ik destijds een hamer, schroevendraaiers, ducttape, fietsenplakspul en bandenlichters, schoonmaakspullen inclusief doekjes en een emmer gekocht en een ehbotasje met inhoud. Dingen die best wat kosten en die je niet zomaar koopt. De huisgenoten van haar zijn blij met het gereedschap want ze lenen het geregeld. Oh ja en een beker en magneet van de stad waar wij wonen. Voor het thuisgevoel Jongste dochter vliegt ook uit binnen een paar weken, die krijgt hetzelfde.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.