Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
tonny

tonny

09-09-2009 om 23:24

'ik ben saaaai'

Rookt niet, drinkt geen alcohol, sport niet, gaat niet uit, dat trekt haar totaal niet. Kortom: saaai! Aldus een van mijn dochters naar aanleiding van de vraag kreeg wat ze doet buiten haar studie.

Nou ja, ze zit op een muziekvereniging, ze past op kinderen, ze heeft afgelopen zomer een baantje in de thuiszorg gehad en het bijbaantje voor door de week kan ze pas zoeken als ze haar studietijden weet.

Thuis doet ze niet veel speciaals; leren ja, wat TV kijken, spellen op de Wii, muziek luisteren, een enkele keer met een vriendin, soms met een broer/zus als die langs komen. Ze maakt mooie fotoalbums op de PC.

Als ik aan mijn jeugd denk, was ik even saai. Mijn beste vriendin woonde 30 kilometer verderop, die zag ik alleen op school.

Bestaan er nog saaie mensen anno 2009, of leidt elke jeugdige een spetterend leven?

tonny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Saai?

Omdat ze niet rookt, drinkt, uitgaat, sport is ze saai??? Dan heb ik ook een saaie dochter. Maar eigenlijk is die dochter helemaal niet saai. Ze leest veel, heeft een grote algemene kennis en een mening over van alles en nog wat en wil daar graag over praten/discussieren. Ze is minder saai dan de sportende, drinkende, stappende jeugd hier. In de ogen van haar leeftijdsgenoten is ze saai, suf, een nerd. Pech dan, doe lekker waar je zelf zin in hebt en wat bij je past. Als je dochter zich er gelukkig bij voelt, zie ik geen probleem.

tonny

tonny

10-09-2009 om 09:00

Klopt

ze ís ook niet saai, maar ze voelt zich wel een uitzondering; dat gevoel zit haar wat dwars, zeker nu ze met allerlei nieuwe mensen te maken krijgt en opnieuw een plaats in de groep moet vinden.

tonny

Yta Chalne

Yta Chalne

10-09-2009 om 09:01

Ach, saai

Hier drinken en roken de meiden ook niet (behalve af en toe wijn bij een diner), en uitgaan ook niet. Maar dat komt omdat dat slecht is voor je stem Ze zijn wel veel weg, met/ naar vrienden, maar dan dingen als zwemmen, ergens eten, film, muziek, muziek en muziek. Met een paar vrienden bij een van hen thuis oefenen met nieuwe nummers. Samen drie uur oefenen met de beste tweede stem, de beste akkoorden, ritme, etc. Ook best erg saai voor mensen die niets met muziek maken hebben denk ik, maar zij zijn erg tevreden.

Hier ook

dochter is begonnen met nieuwe hbo opleiding,en het gesprek van de dag onder haar klasgenoten is: ben je wezen stappen? ben je nog lam geweest? hoeveel jongens heb je gescoord?
mijn dochter voelt zich zo,n vreemdeling tussen haar klasgenoten.jammer hoor.

tonny

tonny

10-09-2009 om 10:10

Susanne

inderdaad, dat soort gesprekken hoort mijn dochter ook dagelijks. Echt HBO-niveau

Wat doet je dochter om zich toch wat thuis te gaan voelen?

Tonny

Yta Chalne

Yta Chalne

10-09-2009 om 10:32

Hier

Oudste richt zich op drie dingen: niet (mee)roddelen en niet meepraten met dingen die haar ergeren/ niet interesseren, en vriendelijk en geïnteresseerd blijven naar anderen toe. Het werkt, want ze wordt overal oprecht gewaardeerd, maar echte vrienden heeft ze daar niet, en dat is vooral haar keuze, dat realiseert ze zich goed. Derde is dus eigen vrienden zoeken buiten school om. Dat maakt voor haar veel verschil, en er zijn natuurlijk 'saaie' mensen zat. Je herkent ze niet meteen van de buitenkant, want ze lijken precies op de niet-saaie mensen, maar er zijn er vreselijk veel van.
Dus toch af en toe de deur uit voor een leuke studentenvereniging (er zijn echt leuke) o.i.d., niet om net zo te worden als je studiegenoten maar om mensen te ontmoeten die wat toevoegen aan je leven.

Oudste verzucht wel eens dat ze zich tien jaar ouder voelt dan klasgenoten. "Twintig bier en vijf jongens, ga een léven zoeken denk ik dan, dit is toch zonde! Hoe onzeker kun je zijn om te hopen dat dit helpt voor een beter zelfbeeld..."

Hoe herkenbaar yta en tonny

ook mijn dochter voelt zich 10 jaar ouder,ze heeft het gevoel alsof ze met een stel pubers op school zit.
ze probeert vooral om haar eigen gang te gaan,gaat met de gedachte naar school: ik doe deze studie voor mezelf en verder gaat ze niet in op roddels,verhalen over zuippartijen maar knoopt ze wel gesprekken aan met medeleerlingen.
ze zondert zichzelf niet af,maar realiseert zich wel dat ze hier geen vrienden zal maken.
dochter is nooit een feestbeest geweest,heeft nooit aan zuippartijen meegedaan en is er ook nooit op uit geweest om zoveel mogelijk jongens te scoren.
ze hoorde er dus nooit echt bij,en ze had eigenlijk gehoopt dat ze bij deze opleiding ,waar medestudenten wat ouder ( en wijzer?)zijn,en waar ze bewust voor gekozen hebben(ze zijn immers niet meer leerplichtig)wat meer serieuzere mensen zou ontmoeten.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-09-2009 om 11:30

Zo bekeken

hier ook supersaaie kinderen. Heel af en toe drank, geen sigaretten, zelden uitgaan, geen verkering, ik heb iets verkeerd gedaan!Hier dan wel scouting en voetbal, maar ik vind dat niets anders dan de muziekvereniging.
In de kringen waarin je dochter zich wél goed voelt is ze neem ik aan geen saaie meid. Op de muziekvereniging heeft ze het toch neem ik aan wel leuk? Het gaat er niet om of ánderen haar saai vinden, het gaat erom of ze haar leven zélf saai vindt. Als dat serieus het geval is zou ze kunnen proberen wat meer af te spreken.

Brianna F

Brianna F

10-09-2009 om 11:44

Niet saai

Alledrie mijn dochters geven niets om uitgaan, roken en drinken niet, maar hebben toch een leuke vriendenkring, waarvan de meesten wel gaan stappen.
Maar ze laten elkaar in hun waarde en hangen hun oordeel over de ander niet op aan het aantal gescoorde jongens of drankjes.
Zodra ze dat wel gaan doen, zijn ze hun puberale gedrag duidelijk nog niet te boven.
Inderdaad: krijg een leven denken ze dan.
Zijzelf hebben (volgens hun) een leuk leven, met sporten, clubjes, vriendinnen, school. Dus saai? Welnee.

tonny

tonny

10-09-2009 om 12:04

Mooi!

1. Niet meeroddelen
2. Vriendelijk en geinteresseerd blijven
3. vrienden zoeken buiten school

Prima tips! Met 1 en 2 is ze al bezig, en nu gaat ze op zoek naar een studentenvereniging waar drank niet het hoogste doel in het leven is.
Sporten is nou eenmaal niks voor haar, erfelijk belast

De muziekvereniging is wel aardig, maar ook minder leuk dan toen de medemuzikanten nog niet de alcoholbevoegde leeftijd hadden. 'De derde helft' blijft voor veel mensen het leukste van trainingen en repetities, zo blijkt. Niks tegen die derde helft, dat ís ook leuk, maar dat drank zó onmisbaar is.

tonny

reina

reina

10-09-2009 om 12:47

Tonny

Ik denk dat heel wat ouders jaloers zijn op zo'n 'saaie' dochter! Heerlijk, als ze zichzelf blijven!

tonny

tonny

10-09-2009 om 13:38

Jawel, maar...

... het geeft haar wel een eenzaam gevoel, vooral in tussenuren. Op de vorige school waren er andere mensen met wie je je op zo'n moment gezellig kon verpozen, nu heeft ze die nog niet gevonden. Maar wie weet komt het nog.

tonny

Tirza G.

Tirza G.

10-09-2009 om 16:20

Tonny

Die komen, echt waar. Die zitten namelijk ook wat stilletjes om zich heen te kijken. Dochter vriendin is nu 4e jrs HBO en die heeft het het eerste halfjaar echt heel taai gehad, als saai provinciaaltje tussen al die vlotte, hippe randstadmeiden. Dat komt vanzelf goed op den duur. Echt, niet iedereen is zo.

Tirza

Tirza?

wat is het prototype van * al die vlotte, hippe randstadmeiden*?

ik bedoel,mijn dochter is ook een vlotte hippe meid,ze doet alleen niet met de massa mee,wat betreft roken ,drinken en feesten en beesten.
of is dat soms de defnitie van een vlotte hippe meid? (roken ,drinken en feesten en beesten.)

reina

reina

10-09-2009 om 18:52

Herkenbaar

Het komt goed. Mijn dochter is ook geen feestbeesttype. Jongens scoren, Salou-vakanties, ze vond het allemaal maar niks en deed er ook niet aan mee. Ze heeft wel een heel hechte vriendenkring opgebouwd in de loop der jaren (nu woont ze al een tijdje samen, maar die vrienden blijven). Wel had ze al redelijk jong haar eerste vriend, maar ze is later ook een paar jaar single geweest. Op het HBO voelde ze zich niet alleen ouder, maar ze was ook iets ouder en volwassener (woonde al een paar jaar op zichzelf) dan de rest en al duurde het wat langer voor ze contacten legde, het kwam vanzelf ( bij haar o.a. doordat er veel groepsopdrachten gedaan moesten worden en ze daar mensen voor zocht die bij haar 'pasten'). Ik snap wel dat je dochter, en daardoor jij, het vervelend vindt!

LeanneM

LeanneM

10-09-2009 om 20:01

Tonny

Je hebt heel verenigingen waarbij drank niet het hoogste doel is. Zo heb je bijvoorbeeld de christelijke studenten vereniging Ichtus. Dat is echt een hele leuke vereniging. Hij zit in veel studenten steden.

Tirza G.

Tirza G.

10-09-2009 om 22:36

Sus-anne

< grijns> - ik kon er op wachten. Tonny's dochter vindt zichzelf saai, dochter vriendin vond dat ook. En die zette zichzelf al tegen die wereldwijze, drinkende, stappende, jongensverslindende schetterbekken Dát waren de hippe vlotte meiden, zíj was een suf provinciaaltje.
Mijn dochter is ook zeer hip en vlot. En rookt niet en drinkt ook niet

Tirza

Tirza

ik snap um,ben ik er tóçh ingetrapt

neteret mut

neteret mut

11-09-2009 om 11:08

En hier

oudste woont thuis, studeert biologie, ging en gaat niet uit, vriendenzie ik niet, geen muziek of sport wel heel veel comp en lezen. Tweede ook veel comp en lezen, die zit nu in een leukere klas, 6 jongens totaal richting informaticabeheer. Is hier middelbare school , in NL MBO ( staat op 1 vd boeken) Komt nu niet meer elke middagpauze thuis. Ging nooit uit, maar of dat zo blijft met deze nieuwe klas? Hij is zelf bijna 18 en een aantal klasgenoten ook zoiets ( 2x blijven zitten).
Ze klagen er zelf niet over, maar goed alle kinderen wonen thuis en schelen niet veel in leeftijd, trekken dus thuis best veel met elkaar op. Ook met de jongere broertjes, die nu ruim 16 zijn. ( jongen 1 , anderhalf jaar later jongen 2 en weer anderhalf jaar later jongenstweeling)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.