Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Mareintje_45

Mareintje_45

12-06-2009 om 13:11

Schulden [tienermoeder]

Onze dochter van 19 jaar met haar dochtertje van 8 maanden hadden na jaren van veel problemen eindelijk e.e.a. op de rit.

Afgelopen weken loopt ze weer tegen een gigaprobleem aan. Heeft om haar vriendin te helpen (onder bedreiging) 8 telefoonabonnementen afgesloten van 2 jaar! Ze is naar de politie geweest én slachtofferhulp is al ingeschakeld.
Ook het regelen van vergoedingen van kinderopvang loopt niet zo als het hoort én aanmaningen stromen binnen.
Hulp wil ze niet accepteren. Laat me mijn eigen leven lijden! Ze woont nu bij ons in. Maar hoe moet het nu verder? Ik weet het niet. We passen veel op. Ze gaat haar eigen gang. Ik weet het niet meer. Wie kan mij advies geven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Eigen leven?

ze woont nu bij jullie in? dan zou ik voorwaarden stellen.
ze kan niet haar eigen leven leiden onder jullie dak,dus of ze accepteerd jullie hulp onder jullie dak,en past zich aan aan jullie regels of ze zoekt zelf woonruimte en kan dan haar eigen leven leiden.

Hulp

Niet zelf gaan hulpverlenen. Niet denken dat je een meerderjarig moedertje nog kunt (her-)opvoeden. Hup, naar het JIT ermee! Jongeren Interventie Team, biedt hulp tm 23 jaar. Zij bieden 3 maanden zeer intensieve hulp, met follow up daarna. Ze stellen 2 voorwaarden: de client, jouw dochter dus, moet zelf (enigzins) gemotiveerd voor hulp zijn en er mag geen sprake zijn van een verslaving.
Stel je dochter voor de keuze: ze mag zelf bellen voor een afspraak en erheen gaan of jij belt en brengt haar naar de deur daar. En ze mag haar kindje gewoon meenemen, hoor!
Sterkte en succes,
Onyx

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.