Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Annaadema23

Annaadema23

11-05-2018 om 13:16

Sterilisatie afgewezen

Hoi ik ben Anna ben 22 jaar
Ben afgewezen voor een sterilisatie heb een ligt verstandelijke beperking ze willen ook nu dat iedereen een kind krijgt en je er niet voor kunt zorgen belanden ze in een pleeggezin volgens mij willen ze dat ook iemand ervaring als je Word afgewezen sternalisatie?

Kaaskopje

Kaaskopje

11-05-2018 om 13:44

Anna

Sterilisatie op zo'n jonge leeftijd is iets wat dokters liever niet doen, omdat het bij een vrouw zo goed als definitief een streep zet onder de mogelijkheid om zwanger te raken. Dat is natuurlijk wel jouw bedoeling, maar artsen zijn bang voor spijt.

Ik begrijp jouw wens volledig, maar ik kan van hieruit niet beoordelen of je echt niet in staat bent om een kind op te voeden. Dat zal beoordeeld moeten worden door deskundigen. Artsen zullen eerst willen dat je gebruik maakt van anticonceptie, maar als men inziet dat het echt beter is als je geen kinderen krijgt, zal dat officieel vastgesteld moeten worden. Dus vraag je huisarts om je te helpen de juiste keus te maken.

Je kunt ook de prikpil vragen, daar heb je meen ik 5 jaar geen omkijken naar.

De leeftijd

Mogelijk dat je leeftijd het probleem is. Je bent nog te jong om zeker te hebben dat je geen kinderen wil. En een licht verstandelijke beperking is an sich geen reden voor een sterilisatie.
Niemand wil dat je een ongewenst kind krijgt.
Hopelijk heb je een goede huisarts die je aan voorbehoedmiddelen kan helpen die bij jou passen. Je hebt voorbehoedmiddelen, en mogelijkheden om een zwangerschap in de kiem te smoren of vroegtijdig te beëindigen.
Laat je goed voorlichten wat voor jou handig is. Ga naar de huisarts.
Niemand wil dat je zomaar kinderen krijgt, maar wel de mogelijkheid openhouden dat je ze zelf misschien wil op een later tijdstip. En licht verstandelijk beperkt wil niet zeggen dat het onmogelijk is om een kind op te voeden. Dat heeft te maken met je eigen vaardigheden maar ook met je sociale omgeving.
En mogelijk als je het over een paar jaar nog eens vraagt dat het wel gehonoreerd wordt.

Je hebt sowieso kans dat als je het nog eens vraagt dat men zich begint te realiseren hoe belangrijk dit voor jou is. Of ga naar de plaatselijke GGD en vraag het daar.
https://www.rutgers.nl/wie-wij-zijn/visie-en-missie
Of meld je bij de Rutgersstichting.
Want uiteindelijk ga jij zelf over dit besluit.

Tihama

Tihama

11-05-2018 om 15:04

Wie heeft je afgewezen?

Wie heeft je afgewezen voor sterilisatie? De huisarts of de gynaecoloog?

Ik vind het heel goed dat je hier zelf zo over nadenkt.
Heel veel baby's die geboren worden bij licht verstandelijk beperkten, komen inderdaad in pleegzorg. Ik vind het verstandig dat je dit niet mee wil maken.

Als je huisarts je afgewezen heeft, kun je vragen om een andere huisarts. Als de gynaecoloog je heeft afgewezen, kun je vragen om een andere gynaecoloog.

Heb je ook een begeleider of mentor? Die kun je ook vragen om jou te helpen bij de artsen.

Tot die tijd is het verstandig om de Mirena te nemen. De prikpil werkt maar een paar maanden. De Mirena werkt 5 jaar.
Als die uitgewerkt is, dan ben je 27. Dan is het al makkelijker om een sterilisatie te krijgen.

Succes

implanon

een implanonstaafje kan ook nog. Dat is een heel klein staafje. Deze blijft 3 jaar in je bovenarm zitten.

juf Ank

juf Ank

11-05-2018 om 17:37

hoi anadema 23

Ik vind jouw keus super verstandig en ik vind het jammer dat de arts je niet helpt. Als ik jou was zou ik met de begeleider gaan praten hierover en vragen of die gene met jou meegaat naar de arts. Of misschien met je moeder praten en haar meevragen als je een goede band hebt.
iemand anders schrijft dat het sommige mensen met een lichte beperking wel lukt met opvoeden, maar het is echt hartstikke moeilijk hoor! Er zijn maar weingen die dat goed afgaat. Ik werk zelf ook met mensen met een lichte beperking.
Zeker als er iets met jouw kindje is waardoor het ietsje moeilijker wordt is het eigenlijk geen doen voor iemand met een beperking.
De organisatie waar ik werk vindt dat ook en is er op tegen dat de cliënten kinderen krijgen en probeert ze daarbij te helpen. Dus zou je het misschien eens aan een arts voor mensen met een verstandelijke beperking moeten vragen. Ben je wel eens bij zo iemand geweest?
Intussen vraag ik mij af, heb je wel een voorbehoedmiddel zodat je niet zwanger kan worden als je sex hebt? had je hier wel met je arts over gesproken?

Sukke

Sukke

19-05-2018 om 21:12

Kaaskopje 5 jr

12 weken
Met de huisarts kun je overleggen welke methode het beste bij je past. Misschien eerst een spiraal of implanon gebruiken zodat je niet op jonge leeftijd al iets zo definitief hoeft te ondergaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-05-2018 om 21:19

Sukke

Ai, ben ik in de war met het staafje?

Tihama

Tihama

23-05-2018 om 00:13

Kaaskopje

Implanonstaafje: 3 jaar
Mirenaspiraaltje: 5 jaar

Kaaskopje

Kaaskopje

23-05-2018 om 02:17

Tihama

Dank je wel. Ooit heb ik het geweten 😃

Ik ga nu misschien iets heel 'out of the box' zeggen

... als je hier serieus over nadenkt, ben je mijn inziens minder verstandelijk beperkt dan dat je zelf denkt. Respect!

Yo go girl!

PS: Zie dit echt als compliment!

juf Ank

juf Ank

11-06-2018 om 00:44

waarschijnlijk

goedbedoeld, maar toch een beetje aparte opmerking, Chrizz. Je weet toch helemaal niet wat Anaadema over zichzelf en haar handicap denkt?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.