Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Geertruida

Geertruida

17-04-2012 om 13:44

Vraag over studiefinanciering

Ik ga hier een stukje herhalen van een vraag die ik ook al in een andere draad gesteld heb, maar die nu verzandt in een hele andere discussie.. daarom hier nog maar eens, meer gericht, in de hoop op een helderder antwoord.

Ik ben, tot nu toe, een alleenstaande (gescheiden) werkende moeder. Oudste zoon, 18, gaat in september studeren. Dat bekent dat we in mei studiefinanciering voor hem moeten gaan aanvragen (hij gaat een MBO opleiding doen). Ik weet dat voor het bepalen van de hoogte van de ouderbijdrage het inkomen van beide ouders van belang is, dus dat van mij en dat van vader. Mijn vraag gaat over dat van mij.

Ik ben nl van plan ook rond mei/juni officieel te gaan samenwonen met mijn nieuwe partner (samenlevingscontract). Partner is momenteel werkeloos, krijgt WW uitkering, maar die is eindig. Zover ik op de website van DUO kan vinden, wordt zijn inkomen wel meegeteld met dat van mij als 'gezinsinkomen' van mijn kant. Maar volgens mij als hij ook mijn fiscale partner is, en dat is dan nog niet relevant..?
Heb de website van DUO al uitvoerig bestudeerd, maar kan niet doorgronden hoe onze situatie er uit ziet. Telt zijn uitkering nu wel of niet mee? En als die vervalt/veranderd? Heeft iemand hier meer verstand van dan ik?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Volgens site duo

Zijn pleeg/stiefouders geen natuurlijke ouders (logisch denk ik).

http://www.ib-groep.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE/,/?St=114,E=0000000000337149993,K=2727,Sxi=3,Case=obj%282386%29

Vader?

de duo wil ook gegevens hebben van de vader.Als zijn inkomen te hoog is,heeft dat invloed op de stufi van je kind.En daarbij maakt het niet uit of vader wel of niet meebetaald.

Tinus_p

Tinus_p

20-04-2012 om 09:57

Heu

Vziw telt voor stufi alleen het inkomen van de biologische ouders. Stiefouders hoeven niet mee te betalen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.