Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Henny

Henny

18-08-2012 om 22:13

Vriendinnetje van onze zoon wil ons niet zien op zijn nieuwe woonadres ...

Onze zoon van 20 jaar heeft sinds kort een huis gehuurd (samen met een andere jongen om de kosten te delen) om in een andere stad een opleiding te gaan volgen. Hier zijn ze aangekomen via zijn vriendinnetje. Zij kookt en maakt schoon voor die vrouw die deze woning aan hun verhuurd.We hebben de jongens geholpen met schoon maken en meubels regelen, spulletjes verzamelen, klussen etc.Nu gingen we gisteren (na telefonisch overleg met zoon) weer naar dat huis om nog wat te klussen. Nu bleek het vriendinnetje er ook te zijn en ik zei he hallo hoe is het met je en wat zie je er leuk uit. Ze reageerde met een boos gezicht en wilde niets terug zeggen. Met z'n drieen samen nog wat klusjes gaan doen. Zij bleef beneden zitten sms'n. Toen mijn man terug kwam van de bouwmarkt en aanbelde deed ze niet open! Ook op de begroeting van mijn man reageerde boosaardig!
We hebben dit meisje altijd hartelijk begroet en bij ons thuis alles kone en alles mag. We hebben samen cupcakes gebakken en samen gewinkeld etc....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Henny

Henny

18-08-2012 om 22:19

Vervolg

We weten niet wat we verkeerd hebben gedaan. Later bleek dat ze de verhuurster had ge'sms'ed en die kwam?! En wilde een van de jongens spreken, het ging over de klusjesman die nog zou komen voor een afspraak. Nadat we vele klusjes hadden 'geklaard' vroeg onze zoon of we wilden blijven eten, want dit was de eerste keer dat ze boodschappen hadden gedaan (hij en de medebewoner). Toen keek dit meisje heel boos en onze zoon rende er achter aan. Het duurde 45 minuten en toen belde mijn man naar hem en vroeg wat nou de bedoeling was en zoon zei te komen en dat we gingen eten. Intussen hadden mijn man en die andere jongen een gesprek en die zei dat hij het beter uit kon maken, want als het vanaf het begin als zo was, dan zou het later ook niet veel beter worden. Wij vroegen aan hem wat wij nou verkeerd hadden gedaan...

Henny

Henny

18-08-2012 om 22:24

Vervolg

.. vervolgens duurde het nog een half uur en zei mijn man nu besloten te hebben dat we beter konden gaan. Wat bleek ze stonden om de hoek en wij zeiden gedag en onze zoon zei gedag terug, maar zij draaide haar hoofd om om duidelijk aan te geven ons niet te willen zien! (Ooit eerder had mijn zoon laten weten dat ze had gezegd dat wij als ouders maar 1 keer in de maand zouden mogen komen en dat hij dat heel raar vond). Toen we in de auto wegreden. Wuifde ze met haar vingers "zo mooi opgehoepeld, daar stond ik op te wachten".
Wat is dit? En vooral hoe moet ik hiermee omgaan. Makkelijk vind ik het toch al niet als je nazaat het huis uitgaat, maar dit is een situatie waar ik niet weet hoe er mee om te gaan?! De hele terugweg heb ik gehuild. Hoe moet ik hier mee omgaan?!

tonny

tonny

19-08-2012 om 11:58

Eigenaardig verhaal

ik kan me voorstellen dat je enorm verdrietig bent, wat een toestand zeg.

Eerst maar eens luisteren naar je zoon. Hoe ziet hij de situatie?

Verder over dat vriendinnetje - hoe is haar contact met haar eigen familie? Is ze even oud als je zoon, wat doet ze verder in het leven (behalve voor die verhuurster schoonmaken en koken?) Heb je haar wel eens gesproken zonder iemand anders erbij? Hoe is ze dan?
Is ze erg blij thuis weg te zijn of zo?

Jeetje!

dat is wel een heel vreemde manier van reageren!! Ik zou maar eens beginnen met zoon over een paar dagen lekker uit te nodigen, om te komen eten enz. en er dan aan tafel of onder de afwas eens over beginnen.
(wat bof ik dan met de vriendin van mijn zoon!)
Sterkte ermee en laat jezelf hierdoor niet verdrietig maken; ook jouw zoon zal dit (op den duur) opvallen en zijn conclusies trekken.

Hmm

Het klinkt alsof jullie de concurrentie zijn. Ik zou er verder niet teveel aandacht aan geven. Blijkbaar is ze nogal belangrijk voor je zoon. Misschien had je zoon haar iets beloofd op de dag dat jullie bleken te komen klussen. Hooguit zou ik wat verrast reageren naar je zoon toe: je vriendin zat geloof ik niet erg op ons te wachten? Hebben we iets niet goed gedaan? Is er iets? Maar ik zou toch maar proberen er geen hartverzakking van te krijgen. Dan heeft zo'n meisje zich al totaal ongevoelig en vervelend tegenover jullie gedragen en dan sta je haar ook nog toe om je humeur te laten bederven. Zo zie ik het tenminste. Maar ja, leuk is anders.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.