Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Nausicaa

Nausicaa

05-03-2009 om 06:31

Ziektekostenverzekering

Ik weet dat mijn vraag beter past onder het kopje "Gezondheid" (en wordt zeer waarschijnlijk verplaatst), maar hier zijn meer ervaringsdeskundigen.

Mijn zoon wordt over een half jaar 18 en ik wil me nu al orienteren op een goede en betaalbare ziektekostenverzekering. Iemand tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

05-03-2009 om 09:52

Jongerenverzekering

Ik heb hier laatst met nichtlief bij Univé de jongerenverzekering voor haar afgesloten.

Groetjes, Minet

Dsw: aanvullend gratis tot 22 jaar

Mijn beide kinderen hebben zich verzekerd bij DSW, daar is de aanvullende verzekering gratis tot 22 jaar.
Mijn zoon heeft voor zijn 18e allerlei vergelijkingen gemaakt en deze kwam er het best (en voordeligst) uit.

Ff meelezen

.. wij wonen sinds enkele jaren in het buitenland; onze zoon van 19 is nu (tijdelijk) in Nederland om een BBL opleiding te volgen.
Onze ziektekostenverzekeraar zei dat hij gewoon bij ons verzekerd is, mocht er iets zijn.
Lees ik nu uit deze berichten dat jongeren in Nederland van 18 jaar en ouder hun éigen ziektekostenverzekering moeten afsluiten (en betalen?).

Kaaskopje

Kaaskopje

05-03-2009 om 11:32

Dus snel doen.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-03-2009 om 11:34

Of..

Ik zeg dat nou, maar als jullie bij een verzekering in jullie land te horen krijgen dat ze een meerderjarig kind die in Nederland studeert gewoon met jullie mee verzekeren, wie ben ik dan om dat niet te geloven? De regels van jullie verzekeringsmaatschappij gelden. Goed uitzoeken dus.

tonny

tonny

05-03-2009 om 12:11

Bij onze verzekering

is meeverzekeren met de gezinspolis mogelijk tot 27 jaar, dus voorlopig hoeven ze niets anders af te sluiten. Oudste dochter die enkele jaren geleden veel in het buitenland was deed dat overigens wel, omdat ze een verzekering vond met betere dekking buiten Nederland.
Bekijk dus goed in de voorwaarden wat voor jullie situatie het handigst is.

Tonny

Nausicaa

Nausicaa

05-03-2009 om 13:27

Alvast bedankt

voor de antwoorden totnutoe. Ik weet niet beter of mijn kinderen moeten zich vanaf 18 jaar zelf gaan verzekeren (en moeders mag betalen,

Ik zal toch eens de voorwaarden van mijn eigen collectieve ambtenarenverzekering nalezen; misschien kan hij ook na zijn 18e verzekerd blijven.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-03-2009 om 15:51

Eigen verzekering

Dom, oerdom... ik was dus helemaal vergeten de zorgverzekering te regelen voor dochterlief jarig was. Vanmorgen in bed bedacht ik me dat opeens en prompt komt Nausicaa hier met het onderwerp en valt er een envelop op de mat van onze verzekering met de gewijzigde polis waar dochter als betalende verzekerde bij staat. En ik wil dat niet! Het is duurder dan wanneer ik haar apart verzeker bij bijvoorbeeld DSW (dat is inderdaad niet duur) of Univé. Ik hoop dat ik het in deze maand nog kan aanpassen??

Tirza G.

Tirza G.

05-03-2009 om 19:49

Ben bang van niet kaaskopje

Niet voor deze maand, denk ik. Ik hoop voor de volgende........Hier is dochter nog collectief meeverzekerd. Enne.....Nausicaa: ja, ze moeten verzekeren, let er op dat ze zorgtoeslag terugvragen/krijgen en ze mogen het natuurlijk fijn zelf betalen van hun tegemoetkoming schoolkosten danwel studiefinanciering.

Tirza

Denk 't wel kaaskopje

Je dochter hoeft pas een eigen verzekering vanaf de 1e van de maand na haar 18e verjaardag dat is dus 1 april. Bellen en zeggen dat ze niet wil bij de verzekeraar waar jullie nu bij zitten en nog deze maand iets anders regelen. http://verzekeringsplein.mijnzorg.nl/Media/download/13455/Informatiedocument%2018jarigen%20Mijnzorg.doc

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.