Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
lisa

lisa

14-12-2014 om 22:46

zoon 17 niet hanteerbaar

mijn zoon is 17 en word snel boos. en als hij boos is slaat hij op de muren gooit hij dingen kapot. dat kan komen omdat mijn man ook zo is ik weet niet wat ik moet doen.
hij doet niet wat ik zeg en begint als we in een discussie zijn gelijk te schreeuwen. mijn dochter slaat hij ook vaak als hij boos is.
wat moet ik doen?

Huisarts

Ben je al bij de huisarts geweest? Ik zou daar eerst advies vragen. Slaat jouw man ook?

Tsjor

voorbeeld

een vader is een voorbeeld voor de kinderen , zo dus ook je man voor zijn zoon , je zoon doet niet anders dan wat hem geleerd is.
jij tolereert het gedrag van zijn vader blijkbaar dus waarom niet van hem? als vader en moeder zo met elkaar omgaan kan hij ook bijna niet anders.

Charlie vo

Charlie vo

11-05-2015 om 09:32

Time Out

Ik heb ook een licht ontvlambare zoon gehad. Soms was ik bang van hem. Vlak na onze scheiding toen we juist apart zijn gaan wonen, had hij het erg. Dan belde ik zijn vader om hulp en ik kreeg die wel. Maar dat kon niet blijven duren en bij de laatste keer dat vader kwam, hadden we afgesproken dat ik de volgende keer de politie bel. Zo gezegd, zo gedaan. En na een gesprek met de agenten is het niet meer voorgevallen. Ik denk dat mijn zoon ook geschrokken is van mijn reactie. Hij moet zichzelf afgevraagd hebben of hij echt zo erg was dat ik bang van hem was en ervoor de politie belde.

Ga hiervoor een gesprek met hem aan. Laat hem weten wie er bang is van hem en voor wat. Misschien beseft hij het gewoon niet? Sommige mensen denken onbewust dat ze mensen die hun graag zien, pijn kunnen doen omdat die minder vlug weggaan. Maar dat ze die nog meer kwetsen dan een wildvreemde dat doet, beseffen ze niet.
En schroef je veiligheidsmaatregelen op, overeengekomen met hem. Zoals bv. mijn afspraak rond politie. Het mag alleen niet bij een loze afspraak blijven. Je mag er hem 1x aan herinneren als het nodig is en als hij dan niet luistert, de afspraak uitvoeren.

Nadat de politie geweest is, hebben mijn zoon en ik nog een gesprek gehad. En toen hebben we afgesproken dat als mijn zoon boos wordt en het niet meer kan houden, hij naar zijn kamer of naar buiten gaat om af te koelen. Ga hem dan ook niet achterna omdat jezelf boos bent en wilt dat hij met je praat. Laat hem op dat moment. Gun jezelf dan ook een rustpauze. Als alles bekoelt is, kun je erover praten.

Als mijn tips niets uithalen, zoek je beter hulp.

Succes!

Anoniem

Anoniem

03-06-2015 om 22:10

Hij slaat je dochter?!

Direct een eind aan maken. Direct.
Ik had ook zo'n broer.
Ik heb het mijn moeder altijd kwalijk genomen dat zij als volwassene mij niet in bescherming nam.

Stoppen

Je kunt dochter beter weg houden bij zoon en mogelijk man. Probeer met zoon te bespreken wat hij kan doen voordat het tot slaan komt en respecteer dat dan zonder verder met hem in discussie te gaan. Terug trekken is nu de boodschap. Als het niet mentaal kan dan fysiek door weg te gaan of te zorgen dat je dochter niet in het vaarwater van zoon zit. Ga zonodig apart samen eten. Maak afspraken zodat ze elkaar niet tegenkomen in huis. Verschillende tijden voor de badkamer en een vaste zitplaats aan tafel of in de zithoek. Observeer wat de terugkomende momenten zijn dat ze botsen.
Blijkbaar zijn er geen vaardigheden om conflicten in goede banen te leiden. Daar zou je eens naar kunnen kijken.
Bespreek het met je man als die dezelfde problemen heeft hoe je dit kunt oplossen. Luister goed en zeg niet te snel dat je dat niet accepteert.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.