Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

15 jarige zoon. Logeren locatie.

Hallo andere ouder,

Mijn zoon van 15 wil logeren bij vrienden. Ik ken de meeste vrienden en klasgenoten en ouders niet, want die ontmoet je niet meer. Ik wil graag op deze leeftijd nog de locatie van logeren weten en de ouder kunnen contacten.  Wat is jullie ervaring hiermee? 


Je vraagt aan je zoon: bij wie ga je slapen? waar woont die? wat is het nummer van de ouders?
Overigens zou ik niet weten waarover je die ouders moet contacten. Je kunt toch ook je zoon bellen als er echt iets heel dringends zou zijn?

Graag een adres, de naam van degene bij wie je logeert, en laat je telefoon aanstaan: als ik je bel neem je op of je belt binnen 10 minuten terug. Dat zijn hier de regels. 

Vind ik niet raar. Mijn ouders wisten vroeger van al mijn vriendinnen wat de achternaam was en waar ze woonden (en het nummer stond in het telefoonboek). En ja, voor een deel was dat plattelandscultuur: ze hoefden niet veel te vragen want vaak kenden ze die ouders al en hoefden ze alleen de juiste vriendin eraan te koppelen.

AlisonH schreef op 22-11-2021 om 11:38:

Graag een adres, de naam van degene bij wie je logeert, en laat je telefoon aanstaan: als ik je bel neem je op of je belt binnen 10 minuten terug. Dat zijn hier de regels.

dit lijkt mij perfect. 

en dan niet bellen om te vragen of het gezellig is! 

Je bedoelt dat je voor de logeerpartij even met de ouder van degene bij wie gelogeerd wordt contact hebt? Dat versta ik maar daar ga je niet alles wat je misschien wil weten mee te weten komen denk ik. 
Stel dat het gescheiden ouders zijn, dan zou ik wel contact willen hebben met diegene waar de zoon op het ogenblik van de logeerpartij verblijft.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

22-11-2021 om 12:30

AlisonH schreef op 22-11-2021 om 11:38:

Graag een adres, de naam van degene bij wie je logeert, en laat je telefoon aanstaan: als ik je bel neem je op of je belt binnen 10 minuten terug. Dat zijn hier de regels.


Zo doen wij het ook met de 13-jarige. 

Contact ouders?
Ik wil wel adres weten en eventueel nummer van de vriend in geval van nood.
Nood kan beide kanten op zijn dus ook afspraak dat ze zelf vlot reageren als ik bel. Ik heb geen nummers van ouders maar wel meeste nummers van vrienden. Nog nooit gebruikt behalve 1x voor een verrassing verjaardag. Handig dat ik de nummers al had

MamaE schreef op 22-11-2021 om 11:18:

Je vraagt aan je zoon: bij wie ga je slapen? waar woont die? wat is het nummer van de ouders?
Overigens zou ik niet weten waarover je die ouders moet contacten. Je kunt toch ook je zoon bellen als er echt iets heel dringends zou zijn?

Als je niet controleert dan kunnen ze allebei wel thuis vertellen dat ze bij een vriend gaan logeren en dan ondertussen met de trein naar een stad waar er gereld wordt. 

AlisonH schreef op 22-11-2021 om 11:38:

Graag een adres, de naam van degene bij wie je logeert, en laat je telefoon aanstaan: als ik je bel neem je op of je belt binnen 10 minuten terug. Dat zijn hier de regels.

Ook logees van de kinderen mogen hier hun telefoon niet mee naar bed, tenzij ze in woonkamer slapen. Voor logees gelden dezelfde regels als voor mijn kinderen.

ik vind het prima bij mijn 15 jr dochter als ze zelf bereikbaar is

redbulletje schreef op 22-11-2021 om 13:18:

[..]

Als je niet controleert dan kunnen ze allebei wel thuis vertellen dat ze bij een vriend gaan logeren en dan ondertussen met de trein naar een stad waar er gereld wordt.

Als je zo weinig vertrouwen hebt in je kind zou ik het helemaal nergens laten logeren.
Misschien zijn andere ouders wel pro-rellen. Je weet het niet.
Alle risico's van het leven uitsluiten kan nooit.

Als mijn zoon ging logeren was het vanzelfsprekend dat hij even door gaf waar hij die nacht was.
Contactgegevens van betreffende ouders hoefde ik niet, enkel zijn locatie.
Dit zit er inmiddels zo ingesleten dat mijn, inmiddels volwassen maar nog thuiswonende, zoon mij altijd een app met zijn locatie gegevens stuurt als hij de nacht niet thuis komt.
Ik weet alleen niet of dat nog onder de noemer logeren valt 

Ik heb er nog nooit iets met die info gedaan.
Maar het geeft mij een prettig gevoel dat ik in geval van nood weet waar hij is of wat zijn laatste locatie is geweest.

SuzyQFive schreef op 22-11-2021 om 13:19:

[..]

Ook logees van de kinderen mogen hier hun telefoon niet mee naar bed, tenzij ze in woonkamer slapen. Voor logees gelden dezelfde regels als voor mijn kinderen.

Mijn dochter mag niet ergens logeren waar ze haar telefoon niet bij zich mag houden. Gekkigheid. Zou je zelf ook je telefoon afgeven?

MMcGonagall schreef op 22-11-2021 om 15:26:

[..]

Mijn dochter mag niet ergens logeren waar ze haar telefoon niet bij zich mag houden. Gekkigheid. Zou je zelf ook je telefoon afgeven?

Vind dat ook te gek voor woorden eerlijk gezegd. 

SuzyQFive schreef op 22-11-2021 om 13:19:

[..]

Ook logees van de kinderen mogen hier hun telefoon niet mee naar bed, tenzij ze in woonkamer slapen. Voor logees gelden dezelfde regels als voor mijn kinderen.

Serieus? 

Ik zou willen dat mijn kind mij ten alle tijden zou kunnen bereiken. Je weet nooit wat er ergens anders gebeurd, of kind zich fijn voelt of niet. Ligt waarschijnlijk ook wel aan leeftijd ofzo hoor, maar als ik dat hoorde ging mijn kind echt niet bij jou logeren. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.