Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Alleenstaande papa met twee autistische zoontjes

Het is vrij normaal om een vader en een kind te zien, dus het lijkt me niet waarschijnlijk dat mensen daar raar van opkijken. Ik denk dat je je dingen inbeeldt. 

Volgens mij is het normaal om beoordeeld of veroordeeld te worden als je voor je kinderen zorgt. Als vrouw ook hoor. Je kan het niet goed doen. Werk je? Verwaarloos je de kinderen. Werk je niet? Ben je niet zelfstandig genoeg. Enzovoort, enzovoort. Je krijgt een hele lading kritiek over je heen want iedereen heeft een mening over jouw manier van opvoeden en niet iedereen is zelf zo netjes opgevoed dat ze die mening voor zich houden. 

Toen ik net alleenstaand was hield dit mij ook wel eens bezig. Zat ik daar alleen in een restaurant of op vakantie met de kinderen. Intussen ben ik daar volledig aan gewend. Het valt mij echt niet meer op. Ik ga overal heen en vlieg ook regelmatig alleen met ze. Ik geef mijn kinderen mee dat je je alleen ook prima kunt en moet kunnen redden. En daar leren ze veel van merk ik. Ze zijn niet onzeker of afwachtend maar zelfstandig. Ook in onbekende situaties of het buitenland. Zo had ik vroeger ook wel willen zijn. 

Natuurlijk zie ik wel eens gezinnen. Maar wie zegt mij dat het daar altijd leuk is? Of dat ze wel een gezin zijn? Ik hou mij nu totaal niet meer bezig met anderen. De meeste mensen zijn namelijk op zichzelf gericht. Niet op een onbekende ouder (man of vrouw) die ze toevallig tegenkomen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.