Ardnax
11-11-2008 om 10:47
Amber alert
Eindelijk ook hier in Nederland. En we kunnen allemaal meewe4rken. (heeft OO de html-script al geplakt ? )
Amber Alert, het systeem dat bij verdwenen kinderen gelijk alle alarmbellen laat rinkelen.
We kunnen allemaal iets doen; een sms-je krijgen in geval dat, een code in je site plakken, een rss-feed op je eigen PC.
Grtz.
Ardnax

Prada
11-11-2008 om 14:43
Opmerkelijk
dat de meeste - overigens lang niet altijd even slechte - ideeën die vanuit de VS overwaaien, hier worden afgekeurd. Terwijl dit, naar mijn mening volstrekt overbodige, initiatief wordt omhelsd. Laten we ons leven toch niet zo laten bepalen door de angst en onze irreële pogingen die te beteugelen.
Prada

juno
11-11-2008 om 15:30
Angst
Volgens mij worden die USA ideeen juist niet afgekeurd in nederland. Als je ziet hoe amerikaans nederland de laatste jaren is geworden.
Het klopt veel nederlanders leven in angst, zonde van je leven..........

Roos
11-11-2008 om 21:08
Sms
Ik vind het wel een geval van baat het niet dan schaadt het niet, dus heb me wel aangemeld. Jammer vind ik dan wel dat je moet betalen voor de smsjes die je ontvangt, 0,25 pob. En dat je dus om je aan te melden al twee keer moet sms'en en twee smsjes ontvangt.
Het zijn natuurlijk geen wereldbedragen, maar ik vind het wel vreemd dat je voor zoiets moet betalen.
Roos

Roos
11-11-2008 om 22:03
Maar
Ik heb me ook wel opgegeven voor de mail, maar het gaat juist om de snelheid waarmee iedereen geinformeerd wordt, en ik zit nu eenmaal niet alijd achter de pc. Mijn mobiel heb ik wel altijd bij me.
Roos

Polly Shearman
12-11-2008 om 12:16
Sms alert
Ik ben al jaren lid van sms alert, je krijgt van de politie smsjes als er iets gebeurt in een straal van zoveel km rond je huis. BV: let op rode auto, dit en dit merk, of... en dat gebeurt vaker: kind vermist: met singalement, ik kijk dan altijd rond in de straat en volgens mij doen een boel mensen dat want je krijgt ook altijd een vervolg sms meestal duurt het niet lang: kind is weer terecht!! fijn om te weten.
waarin is dit amber alert anders?

Ardnax
12-11-2008 om 13:30
Iets anders
Het is iets anders omdat er gelijk een foto van het kind verspreid wordt, de grenzen dicht gaan (nou ja, dat was de bedoeling) en alle korpsen een melding krijgen. En voor zover ik weet binnen een half uur na melding (terwijl dat nu veel en veel langer kan zijn)
De matrix borden doen nog niet mee, maar dat komt wel, had ik begrepen.
Grtz.
Ardnax