Petra
30-12-2008 om 13:45
Anoniem geven
Via via hoorde ik dat een vrouw verderop in de straat alleenstaande moeder met 4 kinderen het financieel heel moeilijk heeft. De vaders van de kinderen zijn buiten beeld.
Ik zat te denken om haar eens een tas boodschappen te geven en misschien een enveloppe met wat geld, maar ik wil op geen manier dat zij weet van wie het afkomstig is. Als ik voor de deur zet wordt het misschien gejat, er zijn meer mensen die het moeilijk hebben hier in de buurt.
Wie heeft een creatief plan.

Guinevere
30-12-2008 om 14:07
Dan zou ik..
Dan zou ik kiezen voor een enveloppe met wat geld, die kun je gewoon in de brievenbus doen als het donker is. En dan kan ze zelf kiezen waar ze het het liefste aan besteedt.
Je kunt natuurlijk ook aanbellen en zeggen dat je nog wat spullen overhebt uit je kerstpakket, en of zij die kan gebruiken. Dan hoef je het ook niet anoniem te doen, is misschien leuker? Ken je haar verder trouwens?

erykah
30-12-2008 om 14:52
Zou je dat nu wel doen?
Ik vind 't lief van je, en vind het zeer te prijzen dat je deze vrouw wil helpen; moet je ook vooral doen. Maar zou je het nu wel anoniem doen? Zal ze zich niet vreselijk ongemakkelijk voelen?
Ik kan me voorstellen dat zij zich enorm in de gaten gehouden zal voelen.
(maar ja, ik kan me dan ook weer voorstellen dat je het moeilijk vind zoiets niet anoniem te doen....)

incar
30-12-2008 om 20:23
Wat zou je zelf prettig vinden
als je in een vergelijkbare situatie zou zitten? anoniem een pakket voor de deur of iemand die vraagt of je mogelijk iets nodig hebt?
als je daar het antwoord op hebt, weet je mogelijk wat je te doen staat.
Ik zou het prettig vinden om te weten waar iets vandaan komt, ipv me steeds af te vragen wie het bij me voor de deur heeft gezet.

Sjillie
30-12-2008 om 20:48
Archief
Kijk eens in het archief, er zijn de laatste tijd al meerdere draadjes over dit onderwerp geweest. Misschien kun je er iets mee?

Tirza G.
30-12-2008 om 22:53
Mijn zus
heeft het niet breed en vond een envelop met geld en een kerstkaart in haar brievenbus. Ze vond het náár. Ze loopt nu de hele tijd te denken van wie het zou kunnen zijn, heeft al weet ik hoeveel mensen opgebeld om te vragen of ze er meer van weten.
Ik had er nog nooit over nagedacht, maar misschien heb je wat aan haar ervaring.
Tirza

Jo Hanna
30-12-2008 om 23:18
Mooie manier
Ik ben ook een alleenstaande moeder en laatst bracht een kennis mij een kerstpakket met de woorden: "Wij krijgen altijd veel te veel kerstpakketten en geven die weg aan mensen die wel heel hard werken maar geen betaalde baan hebben."
Ik denk dat ik het ook niet leuk zou vinden om anoniem geld en/of spullen te krijgen maar op deze manier vond ik het echt een vorm van erkenning voor mijn situatie.
Groet, Jo Hanna

Petra
31-12-2008 om 10:52
Daarom anoniem
De reden dat ik anoniem zo willen doen is mijn eigen verlegenheid. Ik heb haar weleens gesproken en weleens kleertjes gegeven, maar door rechtstreeks te vragen wat ze nodig heeft vind ik moeilijk.
Ik had nog niet over de omgekeerde situatie nagedacht en het is inderdaad denk ik niet leuk om zo wat te krijgen.
Een vriendin van mij kent haar beter, ik zal eens bij haar informeren. Bedankt voor het meedenken.

Annet
31-12-2008 om 10:56
Via een ander
Wij hebben een periode een gezin ondersteund via de voedselbank. Wij brachten de boodschappen naar iemand van de organisatie en zij zorgden dat het bij het juiste gezin terecht kwam. We kenden elkaar niet.
Via een ander kun je toch anoniem blijven maar zit de ander niet met zoveel vragen.