Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Djeca

Djeca

17-06-2009 om 10:42

Benno L

Wat een nachtmerrie. Het zal je kind maar zijn. Ik vraag me af hoe deze zaak zich verder zal ontwikkelen..


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anoniem

Anoniem

19-06-2009 om 14:53

Anonieme moeder

Sterkte, kracht en veel wijsheid gewenst.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

19-06-2009 om 15:28

Anoniem

"Wat ik niet begrijp is dat ouders niet nachecken bij wie ze hun kind achterlaten."

Ik ga er vanuit dat - als ik mijn kind achterlaat bij een hulpverlener, badmeester of wie dan ook maar - deze persoon geen veroordeling op zijn naam heeft. Daar hoort de organisatie op te controleren!! Een zwembad, voetbalclub oid kan gewoon vragen om een VOG (doen veel gelukkig ook) en referenties achterhalen. Iemand met een veroordeling, kan geen VOG overleggen. Maar deze man had nog helemaal geen veroordeling.
En googlen op zijn naam levert 'genoeg info op'? Hm, vrijwel alle hits zijn van de afgelopen dagen. En dat hij aanwezig was terwijl zijn kleinzoon verdronk: maakt hem dat dan direct schuldig (en een mogelijke pedofiel)?! Met alle respect, volgens mij denk je er (veel) te makkelijk over.

Tinus_p

Tinus_p

19-06-2009 om 17:21

Aanvulling ijsvogeltje

ijsvogeltje:
"Ik ga er vanuit dat - als ik mijn kind achterlaat bij een hulpverlener, badmeester of wie dan ook maar - deze persoon geen veroordeling op zijn naam heeft. Daar hoort de organisatie op te controleren!! Een zwembad, voetbalclub oid kan gewoon vragen om een VOG (doen veel gelukkig ook) en referenties achterhalen. Iemand met een veroordeling, kan geen VOG overleggen. Maar deze man had nog helemaal geen veroordeling."
Ook los van die VOG, hoeveel mogelijkheden heb je om daadwerkelijk te controleren?
Vooral als het gaat om gevallen die systematisch bezig zijn met hun obsessie, en dus een complete vertrouwenwekkende facade opbouwen? Rene Wever (een ander bekend geval) had een complete oppascentrale opgezet om via die weg zijn obsessie te botvieren. Hoe herken je zo iemand?

Anoniem

Anoniem

19-06-2009 om 17:36

2005

http://www.omroepbrabant.nl/?news/1197181113/Alleen+MEE+Den+Bosch+raadde+Benno+L.+af.aspx

Dit hadden ouders die hun kinderen er op zwemles deden de afgelopen 4 jaar kunnen weten.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

19-06-2009 om 18:35

Anoniem

"Dit hadden ouders die hun kinderen er op zwemles deden de afgelopen 4 jaar kunnen weten. "

Hoe dan? Ook dit artikel is net gepubliceerd. En ik blijf erbij: waarom leg je het zo nadrukkelijk bij de ouders? Het komt op mij over als 'eigen schuld, dikke bult'.

Anonieme moeder

Anonieme moeder

19-06-2009 om 21:24

Anoniem

Goed, blijkbaar kan er of iemand (lees: ik) niet schrijven of iemand (lees: Anoniem) niet lezen.

Niet alle kinderen die zwemles volgden, hadden een lichamelijke en/of geestelijke beperking. Mijn kinderen bijvoorbeeld, zijn volkomen gezond. Ik heb dan ook geen enkel contact met MEE en werd ook op de voorlichtingsavond doorgestuurd toen ik in gesprek kwam met een medewerker van MEE. Van de website van MEE:
'MEE is er voor iedereen met een beperking.'
Mijn kinderen en ik hebben GEEN beperking, dus kunnen niet bij MEE terecht. Hoe hadden wij (alle ouders van kinderen zonder beperking) die zogenaamde informatie dan moeten krijgen (los van het feit dat die informatie niet op internet stond)?
Trouwens, mijn kinderen zaten al voor 2004 op zwemles. Controleer jij wekelijks alle instanties/mensen waar jij je kinderen brengt op internet?
En dan nog: als ik nu op internet ga roepen dat jij iets uitgespookt hebt, is het dan logisch dat iedereen jou gaat mijden? Het waren geruchten, wordt nu gezegd. Geruchten die ik (en vele ouders met mij) nooit gehoord hebben. Maar voor jou zijn geruchten blijkbaar waarheid. Ik hoop dat nooit iemand over jou een gerucht gaat verspreiden. Wees niet bang, dat is geen dreigement, ik heb helemaal geen zin in dat soort acties. Ik schrijf het om je te laten zien hoe makkelijk een gerucht de wereld in kan worden geholpen.
Daarnaast heeft niet iedere geïnteresseerde in jonge kinderen een strafblad of is een bekende van de politie, ooit wordt het eerste misdrijf gepleegd en dat kan net met jouw kind zijn. Kortom: hoe wil je alles controleren en onder controle houden? Kinderen opsluiten?

Het lijkt me normaler om wat minder paranoïde naar de wereld te staan, maar ja, dat zeg ik, die domme moeder die haar kinderen naar Benno Larue bracht.

Anonieme moeder

Anonieme moeder

19-06-2009 om 21:27

Aanvulling anoniem

Ik begrijp uit jouw posting dat aanranding en foto's in jouw ogen niet veel voor stelt: 'Overigens, welk extreem misbruik heeft zich nu kunnen voordoen in een zwembad waarin de man nooit alleen was.'

En dan heb ik het nog niet over het beschaamde vertrouwen. Kinderen die dachten veilig te zijn, die niets overkomen is, maar die weten dat de man zie zij vertrouwden niet betrouwbaar was. Hoe moeten zij hun gevoel van veiligheid en vertrouwen in zichzelf terug krijgen.

Inderdaad, zoals je al schrijft, het stelt niet zoveel voor. Ik verwacht van jou dan ook pas aangifte als er ergens bloed bij komt kijken.

Anoniem

Anoniem

20-06-2009 om 12:07

Anonieme moeder

Wie zegt dat de kinderen ineens een gevoel van veiligheid en vertrouwen missen? Daar ga jij blijkbaar al vanuit? In deze hele zaak is er maar 1 groep ernstig slachtoffer en dat zijn inderdaad de kinderen. Niet vanwege de enorme trauma's die ze overhouden aan de eventuele; nog steeds niet bewezen, ontuchtige handelingen, maar wegens de enorme hype die het leven van deze kindertjes op de kop zet.

De korpschef zei in de laatste persconferentie, er zijn foto's aangetroffen waarop mogelijk misbruik was te zien. Seksueel getinte foto's, wat definieer je als seksueel getint?

Zedenzaken zijn verwerpelijk en roepen emotie op doch ik pleit wel voor gebruik van gezond verstand. Blijf alsjeblieft zelf gezond nadenken. Heel wat mensen zijn al de dupe geworden van “grote” zedenzaken. Kijk naar Oude Pekela, Emmer Compascuum, Epe en Schiermonnikoog. Wat een leed! In de ban van de massa hysterie. Zweep elkaar als ouder niet op, blijf nuchter nadenken. Daarmee doe jij je kinderen een veel groter plezier dan blind met de massa mee te deinen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

20-06-2009 om 19:29

Gevoel van veiligheid

Anoniem schrijft: "Wie zegt dat de kinderen ineens een gevoel van veiligheid en vertrouwen missen?"
In de situatie die ik heb meegemaakt, was dat zeker het geval. En daar zat trouwens geen pers bovenop. Maar je kunt het niet stil houden, je MAG het niet stilhouden. Ouders hebben recht om te weten wat er is gebeurd, en zij bespreken het vervolgens met hun kind. En dat hakt er bij die kinderen enorm in, tenminste in onze situatie. Ook al was er met die kinderen zelf niets gebeurd (maar dat wisten we aanvankelijk natuurlijk niet zeker, en nu nog niet voor 100%), ze vertrouwden die man. Ze vonden hem leuk, aardig, vertelden hem dingen, pakten zijn hand tijdens een spannende nachtwandeling met kamp...
Die kinderen krijgen opeens te horen dat hij iets heeft gedaan dat niet mag, iets dat zo erg is dat hij naar de gevangenis moet. Wat dat 'erg' dan is, daar hebben ze eigenlijk geen idee van. Maar wel dát het erg is, en dat hij daarom nooit meer op zaterdag bij het clubhuis komt. En ja, dat hakt erin bij kinderen. Heel erg. Want hij kan iemand die ze zó goed kenden en zó vertrouwden, een misdadiger zijn?
En daar was dus geen pers bij, geen blinde paniek, geen rechercheteam van 100 man, en geen directe slachtoffers. Dus kun je nagaan wat er allemaal op de kinderen van 'anonieme moeder' (en al die anderen) afkomt. Anoniem, je denkt er volgens mij véél te makkelijk over.

Anonieme moeder

Anonieme moeder

22-06-2009 om 08:00

Ijsvogeltje

Wat jij beschrijft, is precies hoe mijn oudste het voelt.

"In de situatie die ik heb meegemaakt, was dat zeker het geval. En daar zat trouwens geen pers bovenop. Maar je kunt het niet stil houden, je MAG het niet stilhouden. Ouders hebben recht om te weten wat er is gebeurd, en zij bespreken het vervolgens met hun kind. En dat hakt er bij die kinderen enorm in, tenminste in onze situatie. Ook al was er met die kinderen zelf niets gebeurd (maar dat wisten we aanvankelijk natuurlijk niet zeker, en nu nog niet voor 100%), ze vertrouwden die man. Ze vonden hem leuk, aardig, vertelden hem dingen, pakten zijn hand tijdens een spannende nachtwandeling met kamp...

Die kinderen krijgen opeens te horen dat hij iets heeft gedaan dat niet mag, iets dat zo erg is dat hij naar de gevangenis moet. Wat dat \'erg\' dan is, daar hebben ze eigenlijk geen idee van. Maar wel dát het erg is, en dat hij daarom nooit meer op zaterdag bij het clubhuis komt. En ja, dat hakt erin bij kinderen. Heel erg. Want hij kan iemand die ze zó goed kenden en zó vertrouwden, een misdadiger zijn?"

Mijn oudste had het erover dat ze Benno L. aardig vond en niet gedacht had dat hij zoiets zou doen. En dat moet oudste nu combineren met wat er gebeurd is...

Monique D*

Monique D*

22-06-2009 om 19:29

Uitleggen...

Als die kinderen niet begrijpen waarom "hun lieve" badmeester in de gevangenis zit zou je kunnen uitleggen dat hij dingen bij kindjes heeft gedaan wat niet mocht. Zoals aan verboden plekjes zitten waar hij foto's van heeft gemaakt. Het lichaam is van jou en daar mag niemand zomaar aanzitten. Dag geldt dus ook voor die lieve badmeester. En hij doet heel lief tegen jou om jouw vertrouwen te winnen.
En hoe heeft hij het nou kunnen doen? Tja, er zijn verschillende manieren..wat dacht je van het helpen drijven op de rug en een hand tussen de beentjes houden met de opdracht: "doe je benen maar wijd.." of het helpen met het drijven op de buik en de hand op de borsten houden .. en dat met een glippende vinger in badpak of bikinibroek. Met een beetje fantasie en creativiteit kunnen ze de seksuele aanrakingen stiekem doen.
En dat hij dit bij gehandicapte en kleine kinderen doet heeft te maken met het feit dat hij de macht heeft over weerloze mensen die hij naar believen kan kneden. Met sexuele opwinding als gevolg, gezien die sexueel getinte handelingen. En dan gaat hij later, als hij thuis is, weer op de computer nagenieten van al die beelden met poses van hem en de arme kindjes.
Brrr, mijn idee zou opsluiten zijn en zijn balletjes verwijderen. Dan verdwijnt die geilheid naar kindjes ook.
Bovendien straft het leven hem ook: pedofielen hebben in de gevangenis geen leven en hij heeft zijn huis èn zijn vrouw/familie verloren..
Wie hoog (populair) is kan laag vallen..
Maar wij worden ook woedend hierop. Zo had mijn zoon (14) laatst gedroomd dat zijn zus (12) verkracht was en dat de dader werd berecht. Hij en zijn vader die bij het proces aanwezig waren konden zich niet meer inhouden en ze sloegen hem tot moes. Gelukkig is het maar een droom!

Petra-

Petra-

23-06-2009 om 08:44

Ool op radio 538

Over het intervieuw met Benno L wat nog online staat. Enige discussie in de studio met de conc.usie van Edwin Evers dat hij id nog steeds verdacht is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.