Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

11-11-2020 om 14:14

Boeb is dood. Zwaai! In memoriam Annet Merckens (1971 - 2020)

“Niet te soft!” gebood Annet, toen ze hoorde dat we een in-memoriam zouden gaan schrijven. Typisch Annet. Nuchter, krachtig, en wars van geslijm of gelul. Maar vooral ook: tot op het laatste moment de regie in handen willen houden.

Vandaag overleed Annet Merckens, op haar eigen verzoek. Onze chef-forumbeheer en chat-master van het eerste uur. En niet zomaar een. Annet wás het forum. En Annet wás de chat (toen die nog bestond). Met – zoals een van haar vriendinnen het uitdrukte – ‘een radar voor bullshit die beter was dan die van de Nasa voor satellieten’. Hier kenden we haar ook als Boeb of Anne (of…).

Ze vatte haar rol als forumbeheerder niet lichtvaardig op. Dag en nacht was ze ermee bezig. Vanuit haar rolstoel. Het forum was haar life line met de buitenwereld. Al haar sociale contacten liepen via die route. En de vriendin die vandaag haar hand vasthield toen ze insliep, had ze ook via het forum leren kennen. Ze werden tegelijk zwanger en kregen tegelijk hun kinderen.

Legendarisch was de hulp en ondersteuning die ze achter de schermen bood aan nooddruftige mede-forummers. (Sorry Annet, maar hier moeten we toch echt even een beetje soft worden. Behalve doortastend was je ook zachtaardig, zacht, en aardig.) Soms speelde haar hulp zich trouwens in de volle openbaarheid af, als ze acties organiseerde voor forummers die financieel in de knel waren gekomen. Zoals Jons, die na haar ziekte (half jaar in coma door haar bevalling) de eindjes niet meer aan elkaar kon knopen. En Kaatje Heksenvet, die na het overlijden van haar man het ook niet meer redde.

Haar MS mocht dan een fysieke belemmering en een enorme belasting vormen, haar hoofd leed er allerminst onder. Annet kon multitasken! We herinneren ons een avond dat we bij haar waren. Terwijl ze een geanimeerd gesprek met ons voerde, was ze ook aan het mailen, én aan het chatten, én het forum in de gaten aan het houden, én nog forumberichten aan het plaatsen ook. Met meerdere nicknames tegelijk. Vol verbazing volgden we deze communicatieve jongleer-act.

Waar we ook zo van onder de indruk waren, was haar onvoorstelbare levenskracht. Een kat met negen levens. Hoe vaak hoorden we niet dat ze nu toch echt zou overlijden, omdat haar lichaam die belachelijke hoeveelheden medicatie niet meer zou kunnen verwerken. En telkens veerde ze dan weer op. Omdat ze nog niet dood wilde. Dus gíng ze ook niet dood.

Maar nu wilde ze dus wel dood. Een tiende leven kon ze niet meer aan. De pijn was té erg geworden. We herinneren ons haar als een van de liefste en dapperste mensen die we ooit gekend hebben. Haar kracht en levenslust zijn ons tot voorbeeld.

Justine Pardoen – oud hoofdredacteur van Ouders Online
Henk Boeke – oud eindredacteur van Ouders Online


Tijgeroog

Tijgeroog

11-11-2020 om 14:26

Dag

Dag lieve Boeb <3

Niki73

Niki73

11-11-2020 om 14:31

Bedankt Boeb

Voor alles wat je voor ons en anderen gedaan en betekend hebt.

Knurf

Knurf

11-11-2020 om 14:31

Ach Boeb

Voor mij onlosmakelijk verbonden met dozenschuiver, Heksenvetjes en de kring van licht.

Ik steek nu een kaarsje voor jou op.

Lente

Lente

11-11-2020 om 14:51

🕯🕯🕯

Dag Boeb

Fladderbeestje

Fladderbeestje

11-11-2020 om 14:58

Dag, mooi lief mens!

Wat jij allemaal voor ons hebt betekend in die akelige tijd toen mijn kinderen een diagnose bleken te hebben en we herhaaldelijk dreigden vast te lopen in zorgverleningsland! We hebben zoveel aan jou, je kennis van zaken en je hulpvaardigheid te danken en ik overdrijf niet als ik zeg dat ons leven er nu waarschijnlijk een stuk minder gezellig had uitgezien zonder jouw hulp en adviezen.

Ik wens Annets man, kinderen en andere naasten heel veel sterkte toe bij het verlies van deze bijzondere vrouw.

Boeb

Voor mij was je heel lang het hart van het forum.Door jou snap ik wat ik op afstand voor anderen kan betekenen.

Bedankt.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

11-11-2020 om 15:11

Verdrietig

Wat naar en ontzettend verdrietig dat het zo ging dat jouw leven met ms onleefbaar werd. Ik had het jou en jouw dierbaren zo anders gegund.
Nooit een notie gehad dat Boeb en Dozenschuiver dezelfde persoon waren als Annet van forumbeheer.
Dank voor je mooie werk en je acties die het leven van anderen een beetje lichter maakten.
Een kaarsje voor je leven en om de duisternis van je dierbaren te doorbreken.

Sterkte voor iedereen

Pelle

Pelle

11-11-2020 om 15:13

Dag Boeb

!

Aagje: Dozenschuiver was iemand anders maar werkte samen met Boeb.

Nooit geweten dat Boeb en

Annet de zelfde waren. Wat heb je veel gedaan voor anderen. Ik wens je nu veel rust en een mooie zachte kaars voor je!

Ach

Dag Boeb. Sterkte aan je naasten
Cécile/Sini

Pennestreek

Pennestreek

11-11-2020 om 15:40

Dag Boeb

Jij was een van de mensen waardoor ik ben blijven geloven in de goedheid van de mens. We zijn elkaar bij verschillende acties door het OO-legioen tegengekomen. Dat waren altijd bijzondere contacten.
Dankjewel, mooi mens. Rust zacht.

Pennestreek/Engeltje

Phryne Fisher

Phryne Fisher

11-11-2020 om 15:48

Dag Boeb

Sterkte voor iedereen die haar gaat missen.

Dag Boeb

Sterkte voor iedereen die haar lief waren.

Maro

Maro

11-11-2020 om 15:55

ach

Mooie reis en kracht voor degenen die hier blijven

Aagje Helderder

Aagje Helderder

11-11-2020 om 15:59

Pelle

Dank voor de nuance.

Ik heb nog even terug gekeken want ik vroeg me af of Annet dan ook de Anne was waarvoor een paar jaar geleden een actie voor een elektrische rolstoel gestart was. Dat klopte ook. Wat een verdrietig verhaal toch.

Bape10

Bape10

11-11-2020 om 16:05

Ach

wat een verdrietig bericht. Wat een mooi mens was je Boeb!

Doenja

Doenja

11-11-2020 om 16:12

vaarwel

Schrik, ow ja ik ken Boeb! Wist niet dat je ook bij forumbeheer zat, en las haar bijdragen altijd met interesse. Vaarwel, rust zacht, doe ze de groeten waar je heen gaat.

Doenja

Lou

Lou

11-11-2020 om 16:26

Dankjewel

Dankjewel lieve Boeb voor alles wat je hebt gedaan! Ik weet geloof ik nog niet half hoe veel dat was. Heel bijzonder.

En Justine en Henk, bedankt voor deze mooie in memoriam.

Lou

Mooi memoriam

Jammer dat Annet zo'n pijn moets hebben. Sterkte voor haar nabestaanden.

Mc

Mc

11-11-2020 om 17:21

Dag lieve schat

22 jaren op de chat, vele verhalen,momenten,lachbui,tranen meetings, bij kitzcity minimeetings thuis..
Je was een vechter, positief en nuchter.
Ik ga je missen BoeB.....

Rust zacht meis, dikke Kus xxx

Mijntje

Mijntje

11-11-2020 om 17:40

Dank

Dank je wel Boeb en sterkte voor haar gezin, familie en vrienden.

Paasei

Paasei

11-11-2020 om 17:51

Gecondoleerd

Ik dacht even 'wie is dat, Boeb, of Annet.. die ken ik niet'. Maar zodra ik het verhaal erbij las, over Jons en Kaatje Heksenvet.. ja toen wist ik het direct weer! Nooit geweten dat er een dergelijk verhaal, over een hele sterke vrouw, achter Boeb/Annet zat.

Justine en Henk, jullie zullen haar node missen. Een mooi memoriam hebben jullie geschreven! Veel sterkte voor jullie. En uiteraard voor haar familie, vrienden en iedereen die haar lief was.

mijk

mijk

11-11-2020 om 18:21

Oh Boeb toch

wat een verdriet en wat een gemis en wat veel dank voor alles!

Mijk

Marie

Marie

11-11-2020 om 18:31

Bedankt

Dank je wel Boeb en sterkte voor haar gezin, familie en vrienden

Hanne

Hanne

11-11-2020 om 18:44

Stil

Een mooi mens minder op deze aarde.

Sterkte voor iedereen die haar liefheeft.

Dag lieve Boeb

Dag lieve knokker, mede-augustus2001mama, onvermoeibare bemoeial, actievoerder, gevoelsmens, multitasker, wegwijzer, steunpilaar, dappere dodo, wijzegesprekkenvoerder, dag mooi lief mens met je grote gevoel voor humor, je nog veel grotere hart en je wijze woorden. Altijd stond je voor iedereen klaar, nu was het tijd voor jou.
Ik ben zo blij dat ik je nog even gezien heb vrijdag.
Je gezin gaat je missen, OO gaat je missen en ik ga je ook missen.
Voor de laatste keer 'poef, gone'. Voor de laatste keer: zwaai!
Goede reis lieve Boe!

Dikke kus,
Mickey

Pirata

Pirata

11-11-2020 om 18:51

Ach nee

Ach nee, wat erg. Zo veel betekend... 😢

Jome

Jome

11-11-2020 om 18:51

Dag Boeb

Sterkte voor haar naasten

Sarcas

Sarcas

11-11-2020 om 19:06

Ach nee...

Annet
Het is al zo lang geleden dat we elkaar spraken. Of eigenlijk, dat je mij verbaal weer bijelkaar veegde zodat ik weer genoeg van mezelf gevonden had om weer overeind te krabbelen.

De tijd tikt verder, paden scheiden. Je naam kwam ik nog geregeld in m'n adressenboek tegen. Een pijnlijke herinnering aan moeilijker tijden, omhult door respect en dankbaarheid.

Dag Annet. Je blijft in m'n boekje staan. Ik zal nog vaak aan je denken.

Fiorucci

Fiorucci

11-11-2020 om 19:49

Lieve Boeb

Till we meet again... x

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.