Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


dan

dan

23-09-2021 om 12:08

A12345 schreef op 22-09-2021 om 13:42:

[..]

Ik baal er nog steeds enorm van. Maar weet ook niet goed hoe ik hem kan overtuigen van een gemeend excuses.

Ik denk dat je sowieso nog beter een tijdje wacht met het aanbieden van je excuses. 

dan

dan

23-09-2021 om 12:13

Poezel_en_Wip schreef op 22-09-2021 om 14:58:

[..]

Daar ga je alweer...

A12345 schreef op 22-09-2021 om 14:55:

[..]

Nou, bijvoorbeeld in die winkel toen, wat me het meeste stoorde was uiteindelijk dat hij in die winkel stond alsof hij daar alleen was. Hij liep constant een andere kant op. Zei eigenlijk totaal niet wat hij ongeveer zocht. Wat ik voorstelde was "nee", bij wijze van nog voor dat ik mijn zin had afgemaakt.

En zo heel moeilijk zijn zijn kinderen niet als ze een cadeautje uit mogen zoeken. Die hebben binnen de minuut iets uit de rekken getrokken.


Dat kan best zo zijn maar ik kan hem ook goed begrijpen dat hij bewust iets wil uitkiezen, iets waarvan hij denkt dat ze het op prijs zullen stellen. Zelf vind ik het ook fijner om iets uit te kiezen waarvan ik (vrij) zeker weet dat de ontvanger er blij mee zal zijn. Daar wil ik best wat moeite voor doen ook. 

dan schreef op 23-09-2021 om 12:13:

[..]

[..]

Dat kan best zo zijn maar ik kan hem ook goed begrijpen dat hij bewust iets wil uitkiezen, iets waarvan hij denkt dat ze het op prijs zullen stellen. Zelf vind ik het ook fijner om iets uit te kiezen waarvan ik (vrij) zeker weet dat de ontvanger er blij mee zal zijn. Daar wil ik best wat moeite voor doen ook.

Ik denk dat beiden niet zo handig zijn. TO voelt zich buitengesloten en gaat als 'oplossing'  proberen het cadeau kopen zo snel mogelijk gedaan te krijgen. Partner negeert TO vervolgens waardoor dat gevoel van haar nog versterkt wordt. Partner had ook TO erbij kunnen betrekken; 'dochter a houdt van dieren, ik zoek iets leuks met dieren, zoek je mee?'. 'Fijn dat je probeert mee te denken, maar jij kent de meisjes niet, mss moet je me dit even alleen laten doen, drinken we daarna samen koffie'. Of dat TO had gezegd 'ik voel me buitengesloten, kan ik iets doen om je te helpen?'. Maar zoals het hier leest hebben beiden zich steeds geërgerd en dat geprobeerd op te lossen naar hun eigen wens, ipv elkaar te benaderen. Dit lijkt mij geen handige combi voor een relatie. En eigenlijk is dat ook wel gebleken.

A12345

A12345

23-09-2021 om 13:47 Topicstarter

dan schreef op 23-09-2021 om 12:13:

[..]

[..]

Dat kan best zo zijn maar ik kan hem ook goed begrijpen dat hij bewust iets wil uitkiezen, iets waarvan hij denkt dat ze het op prijs zullen stellen. Zelf vind ik het ook fijner om iets uit te kiezen waarvan ik (vrij) zeker weet dat de ontvanger er blij mee zal zijn. Daar wil ik best wat moeite voor doen ook.

Klopt. Maar het helpt dan wel als hij aangeeft waar hij ongeveer naar op zoek is. Zo doe ik dat ook als we bijvoorbeeld voor mijn kinderen iets uit gaan zoeken. Dan stuif ik ook niet als 'n malle de Media Markt door. 

To, je kan ook zeggen, ik ga ff een bakkie doen en wacht tot je klaar bent daar en daar. Ook 1 op 1 tijd met zijn kleine kinderen is geen vorm van uitsluiten. Het moet allemaal naar jouw maatstaven en anders ga je lopen bokken. Je kan geen gemeende excuses aanbieden zolang je er zo in staat. Een vader hoeft niet uit te leggen dat hij 1 op 1 tijd wil met zijn kinderen en ook niet dat hij liever even alleen een uurtje of twee door de mediamarkt struint. Jij zet overal een limiet op, omdat je je anders achtergesteld voelt. Je bent de concurrentiestrijd aangegaan met twee kleuters en dat is gewoon dom.  

Als ik met iemand ben die graag iets wil uitzoeken, zoals de vader van deze kinderen, dan zijn er ook nog opties mogelijk dat ik A: niet meega. Of dat ik op een gegeven moment zeg/vraag "joh, ik ga even zelf wat winkeltjes in, neem je tijd. Zullen we over een uurtje-twee uurtjes afspreken op plek x? Of je vraagt expliciet of je mee kunt denken en waar hij zelf aan denkt.

Er zijn zoveel manieren om met dit 'probleem' (wat helemaal geen probleem hoeft te zijn als je dat ook niet maakt) om te gaan. Maar ja, dan moet je wel psychisch in staat zijn om zo met dingen om te gaan en daar heb ik dus ernstige vraagtekens bij, gezien de vele bizarre manieren hoe er met (vermeende) problemen wordt omgegaan.

A12345

A12345

25-09-2021 om 14:40 Topicstarter

Diyer schreef op 23-09-2021 om 17:44:

Als ik met iemand ben die graag iets wil uitzoeken, zoals de vader van deze kinderen, dan zijn er ook nog opties mogelijk dat ik A: niet meega. Of dat ik op een gegeven moment zeg/vraag "joh, ik ga even zelf wat winkeltjes in, neem je tijd. Zullen we over een uurtje-twee uurtjes afspreken op plek x? Of je vraagt expliciet of je mee kunt denken en waar hij zelf aan denkt.

Er zijn zoveel manieren om met dit 'probleem' (wat helemaal geen probleem hoeft te zijn als je dat ook niet maakt) om te gaan. Maar ja, dan moet je wel psychisch in staat zijn om zo met dingen om te gaan en daar heb ik dus ernstige vraagtekens bij, gezien de vele bizarre manieren hoe er met (vermeende) problemen wordt omgegaan.

Het is natuurlijk ook niet snel goed. Als ik niet mee ga, dan wek ik misschien de indruk dat het me niet interesseert. Net zoals wanneer ik wel mee ga, maar in een andere winkel rond ga struinen. 

Ik bedoelde het ook helemaal niet slecht, maar vond het lastig om te gaan op dat moment met iemand die niet had gezegd waar hij ongeveer naar op zoek was, in de winkel me vooral negeerde en alles wat ik voorstelde heel kortaf afwees.

maar kom op... je vriend kan toch wel alleen naar een winkel? Mijn vriend en ik gaan zo vaak alleen naar de winkel voor een van onze kinderen (niet van ons samen). Het is nog nooit in me opgekomen dat de ander dan niet geïnteresseerd zou zijn. Je doet echt enorm verstikkend. 

Ik zou het gewoon loslaten. Het is al een tijdje over en hij lijkt er geen spijt van te hebben. Ik neem aan dat je geen contact meer met hem hebt? 

Nu nog excuses aanbieden lijkt me vrij nutteloos. Die man is al lang blij dat ie er van af is.

Ik vind het sowieso bizar snel om na een jaar je levens al zo met elkaar te verweven dat je niet eens meer zelf een cadeautje voor je kinderen kunt kopen.

Waarom alles maar steeds samen willen doen? 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

25-09-2021 om 15:19

Heb je nog iets van hem gehoord TO? 

Wat een non probleem in die winkel inderdaad. 

dan

dan

26-09-2021 om 13:12

Amaranth schreef op 25-09-2021 om 15:14:

Ik vind het sowieso bizar snel om na een jaar je levens al zo met elkaar te verweven dat je niet eens meer zelf een cadeautje voor je kinderen kunt kopen.

Waarom alles maar steeds samen willen doen?

Ook als je samenwoont, kun je nog dingen afzonderlijk van elkaar doen. Of wel samen op stap maar de een gaat de speelgoedwinkel in en de ander stapt binnen bij Bruna of zoiets. 

A12345

A12345

26-09-2021 om 18:56 Topicstarter

BlueHeart schreef op 25-09-2021 om 15:19:

Heb je nog iets van hem gehoord TO?

Van mijn zus begrepen dat hij nu daar is. 

A12345 schreef op 26-09-2021 om 18:56:

[..]

Van mijn zus begrepen dat hij nu daar is.

Ah, wat ontzettend fijn voor hem en vooral zn kinderen!

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

26-09-2021 om 22:51

Diyer schreef op 23-09-2021 om 17:44:

Als ik met iemand ben die graag iets wil uitzoeken, zoals de vader van deze kinderen, dan zijn er ook nog opties mogelijk dat ik A: niet meega. Of dat ik op een gegeven moment zeg/vraag "joh, ik ga even zelf wat winkeltjes in, neem je tijd. Zullen we over een uurtje-twee uurtjes afspreken op plek x? Of je vraagt expliciet of je mee kunt denken en waar hij zelf aan denkt.

Er zijn zoveel manieren om met dit 'probleem' (wat helemaal geen probleem hoeft te zijn als je dat ook niet maakt) om te gaan. Maar ja, dan moet je wel psychisch in staat zijn om zo met dingen om te gaan en daar heb ik dus ernstige vraagtekens bij, gezien de vele bizarre manieren hoe er met (vermeende) problemen wordt omgegaan.

Wat ik me afvraag is waarom je nu wel "normaal" reageert. Een week geleden beschuldigde je TO van diverse dingen, wist je 99,9% dat alles nep was en dacht je dat ze geen baan had maar de hele dag zit te forummen zodat ze informatie aan de Vi(v)a dames kon voeren om haar eigen ego van te voeden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.