Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


Butterflywhy schreef op 10-10-2021 om 20:21:

[..]

Daar heb je gelijk in. Hij begon er zelf mee maar onder invloed van to werd het erger. En hij was er natuurlijk zelf bij en had andere keuzes moeten maken maar duidelijk is wel dat zij niet goed was voor de relatie tussen hem en zijn kinderen.

Ik denk dat TO's houding juist geholpen heeft om hem de juiste keuze te laten maken.

A12345 schreef op 10-10-2021 om 18:43:

[..]

Een nieuwe relatie daar staat mijn hoofd nu helemaal niet naar.

Ik denk dat als je doorzet met therapie je leven op lange termijn echt leuker en makkelijker kan worden. Ongeacht of daar een nieuwe liefdesrelatie bij komt kijken. 

Het zal echt wel pittig zijn, maar ik wens je ook toe dat het je echt wat oplevert.


veel sterkte. Liefdesverdriet is kut. 

Ik vind het jammer voor je, de relatie was in deze situatie niet realistisch. Ik denk dat het erg verstandig is dat hij in de buurt van zijn kinderen blijft. Het was handiger geweest als hij dat eerder ingezien had.
Ondanks dat je nu niet gemotiveerd bent lijkt het mij ook verstandig om toch aan de slag te gaan. 

A12345

A12345

18-11-2021 om 19:49 Topicstarter

Wasmachine schreef op 11-10-2021 om 18:05:

Ik vind het jammer voor je, de relatie was in deze situatie niet realistisch. Ik denk dat het erg verstandig is dat hij in de buurt van zijn kinderen blijft. Het was handiger geweest als hij dat eerder ingezien had.
Ondanks dat je nu niet gemotiveerd bent lijkt het mij ook verstandig om toch aan de slag te gaan.

Dat heb ik ook gedaan. Het is wel pittig en soms ook confronterend, maar wel iets wat hard nodig is.

Heb hem nog een paar keer gesproken. Ik heb er nog niet echt vrede mee met hoe het is afgelopen, hij wel. Hij komt in elk geval gelukkiger over dan hij hier de laatste tijd was. 

Kinderen zijn nu meer dan de helft van de tijd bij hem. De rest van de tijd is hij ook niet meer in Nederland geweest, maar besteedt hij aan zijn zaak. Ook vertelde hij dat hij in zijn "vrije tijd" optrekt met oude bekenden van daar, ouders van kinderen die bij zijn kinderen in de klas zitten, etc. 

Ik had dat niet verwacht dat hij het leven daar weer zo makkelijk op zou pakken. 

dan

dan

19-11-2021 om 15:52

Het is voor jou niet fijn dat deze relatie afgelopen is en het kost tijd om dat een plekje te geven. Maar ik denk dat hij nu wel goed bezig is, hij ziet zijn kinderen weer veel vaker en hij doet nu goed zijn best daar te aarden.

A12345

A12345

19-11-2021 om 18:30 Topicstarter

dan schreef op 19-11-2021 om 15:52:

Het is voor jou niet fijn dat deze relatie afgelopen is en het kost tijd om dat een plekje te geven. Maar ik denk dat hij nu wel goed bezig is, hij ziet zijn kinderen weer veel vaker en hij doet nu goed zijn best daar te aarden.

Ja, hij leek zich er wel bij neer hebben gelegd dat zijn toekomst de komende járen daar ligt. 

Hij heeft ervaren wat hij mist, hij heeft een verstandige beslissing gemaakt. Liefdesverdriet is erg vervelend maar jij komt hier ook overheen. 

hoe gaat het met je?

A12345

A12345

30-01-2022 om 17:28 Topicstarter

Ik heb het er nog steeds wel moeilijk mee inderdaad. Ben er ondertussen ook wel achter dat ik dit helemaal verkeerd heb aangepakt. Ik ben erg egoïstisch geweest en de manier waarop ik heb gereageerd op mijn angst voor iets, hebben ervoor gezorgd dat die angst eigenlijk weer werkelijkheid is geworden. 

Achteraf gezien zou ik liever hebben gehad dat hij bv. 60-70% van de tijd hier is en de rest daar i.p.v. helemaal daar. 

Heb hem dat geprobeerd uit te leggen, maar hij gelooft het niet echt. Hij denkt dat het praatjes zijn om het weer goed te maken en dat het dan later achteraf weer zo gaat zoals het ging. 

Hij vertelde dat de kinderen nog wel soms vragen hoe het met mij gaat, hoe het met mijn kinderen gaat, dat ze in de zomer graag weer naar Nederland gaan. 

door de oorlog moest ik aan dit topic denken. Had het vermoeden dat vriend uit die regionen komt (woont).

A12345

A12345

02-03-2022 om 12:57 Topicstarter

Butterflywhy schreef op 25-02-2022 om 22:15:

door de oorlog moest ik aan dit topic denken. Had het vermoeden dat vriend uit die regionen komt (woont).

Een buurland

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.