Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


dan

dan

10-10-2021 om 15:12

A12345 schreef op 09-10-2021 om 18:36:

[..]

Dit dus.

Als ik reageer, dan krijg ik het verwijt dat ik de hele dag op mijn telefoon zit. Reageer ik niet, bijvoorbeeld omdat ik op en naar daar ben geweest, dan is het ook weer niet goed. Maar goed, dan toch maar...

Nee, hij is niet terug. Hij heeft nog wel contact met mijn schoonbroer. Hij is zelfs niet meer in Nederland geweest. Wat ik begreep zijn de kinderen daar vooral bij hem en minder bij hun moeder. En in zijn vrije tijd is hij begonnen zijn grotendeels verkochte zaak toch weer wat uit te breiden.

Dus ja, dat lijkt me een keuze om daar te blijven.

A12345 schreef op 09-10-2021 om 18:36:

[..]

Dit dus.

Als ik reageer, dan krijg ik het verwijt dat ik de hele dag op mijn telefoon zit. Reageer ik niet, bijvoorbeeld omdat ik op en naar daar ben geweest, dan is het ook weer niet goed. Maar goed, dan toch maar...

Nee, hij is niet terug. Hij heeft nog wel contact met mijn schoonbroer. Hij is zelfs niet meer in Nederland geweest. Wat ik begreep zijn de kinderen daar vooral bij hem en minder bij hun moeder. En in zijn vrije tijd is hij begonnen zijn grotendeels verkochte zaak toch weer wat uit te breiden.

Dus ja, dat lijkt me een keuze om daar te blijven.


Ja, dat is zeker een logische keuze, zo heeft hij daar toch ook weer meer zijn bezigheid en is het wellicht minder vervelend om daar te blijven als hij de kinderen niet heeft. 

A12345

A12345

10-10-2021 om 16:15 Topicstarter

Poezel_en_Wip schreef op 10-10-2021 om 14:07:

[..]

Kom op, dit meen je niet toch?

Ik denk dat het een poging is geweest om grappig te zijn. Een mislukte poging. 

hoe gaat het nu met jou TO? Kun je je berusten in het feit dat de relatie over is?

A12345 schreef op 10-10-2021 om 16:15:

[..]

Ik denk dat het een poging is geweest om grappig te zijn. Een mislukte poging.

Nee.

Als jullie echt dol op elkaar zijn, zouden jullie heel rustig aan het opnieuw kunnen proberen. Het langzaam opbouwen, wellicht latten en oplossingen vinden.

Even pauze nu om op adem te komen en alles op een rijtje te zetten.

A12345

A12345

10-10-2021 om 17:24 Topicstarter

Miraval schreef op 10-10-2021 om 16:33:

hoe gaat het nu met jou TO? Kun je je berusten in het feit dat de relatie over is?

Ik vind dat nog steeds moeilijk. Inmiddels ook begonnen met de eerste sessies met een psychologe. Er is veel werk aan de winkel, maar de motivatie is nu het toch al over is wel een stuk minder. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

10-10-2021 om 17:29

A12345 schreef op 10-10-2021 om 13:36:

[..]

Die "eis" zou ik uiteindelijk wel op hebben gegeven. Dat is ook een beetje wat ik bedoel met "afkoelen".

Hij heeft niet gewacht tot jij je "eis" op zou geven. Wel logisch toch? Je gaat niet wachten tot iemand misschien wel, misschien niet bijdraait. En het vooruitzicht dat er meer van dat soort "eisen" in de relatie opduiken is ook niet super aantrekkelijk.

A12345 schreef op 10-10-2021 om 17:24:

[..]

Ik vind dat nog steeds moeilijk. Inmiddels ook begonnen met de eerste sessies met een psychologe. Er is veel werk aan de winkel, maar de motivatie is nu het toch al over is wel een stuk minder.

Toch volhouden hoor! Straks komt er misschien een ander op je pad en heb je profijt van die therapie. 

dan

dan

10-10-2021 om 17:52

A12345 schreef op 10-10-2021 om 17:24:

[..]

Ik vind dat nog steeds moeilijk. Inmiddels ook begonnen met de eerste sessies met een psychologe. Er is veel werk aan de winkel, maar de motivatie is nu het toch al over is wel een stuk minder.

Dat valt te begrijpen maar je doet het hopelijk toch ook voor jezelf, niet alleen voor een (eventuele) partner. 

Tickel schreef op 10-10-2021 om 17:29:

[..]


Toch volhouden hoor! Straks komt er misschien een ander op je pad en heb je profijt van die therapie.

Stiefvader nummer 3?

AcidicShark11

AcidicShark11

10-10-2021 om 17:54

A12345 schreef op 10-10-2021 om 17:24:

[..]

Ik vind dat nog steeds moeilijk. Inmiddels ook begonnen met de eerste sessies met een psychologe. Er is veel werk aan de winkel, maar de motivatie is nu het toch al over is wel een stuk minder.

Snap ik, maar wel doen. Anders loop je er bij een nieuwe relatie wéér tegen aan.

AeonofWinter schreef op 10-10-2021 om 17:54:

[..]

Snap ik, maar wel doen. Anders loop je er bij een nieuwe relatie wéér tegen aan.

Heel lang wachten met het eventueel starten van een nieuwe relatie, mocht je opnieuw verliefd worden.Én vooral niet samen gaan wonen zo lang je nog kinderen in huis hebt.

Een nieuwe stiefvader lijkt met niet in hun belang.

A12345

A12345

10-10-2021 om 18:43 Topicstarter

AeonofWinter schreef op 10-10-2021 om 17:54:

[..]

Snap ik, maar wel doen. Anders loop je er bij een nieuwe relatie wéér tegen aan.

Een nieuwe relatie daar staat mijn hoofd nu helemaal niet naar. 

maar wat wil je nu?
Je zou je eisen hebben laten vallen, maar daarvoor stel je je wel afhankelijk op naar hem. Ik krijg het gevoel dat hij daarvoor had moeten werken of er wisselgeld voor had moeten inzetten. 
Maar je hebt hem daar niet voor nodig!
Wees een Vrouw en neem je eigen verantwoordelijkheid!!
Je zat fout en dat weet je. 
Ga naar hem toe en bied oprecht je excuses aan. Daar zul je later veel plezier van hebben, of het nu nog goed kan komen of niet. 
Zoek je eigen kracht! 

waarom contact zoeken? Deze man hft zijn kinderen een trauma aangedaan omwille van to. Ze moet vooral ver uit hun buurt blijven 

Butterflywhy schreef op 10-10-2021 om 19:08:

waarom contact zoeken? Deze man hft zijn kinderen een trauma aangedaan omwille van to. Ze moet vooral ver uit hun buurt blijven

Niet ter wille van TO, dat heeft hij helemaal zelf  gedaan. Hij is destijds zonder hun naar Nederland vertrokken. Daar had TO nog helemaal niets mee te maken.

Daglichtlamp schreef op 10-10-2021 om 19:40:

[..]

Niet ter wille van TO, dat heeft hij helemaal zelf gedaan. Hij is destijds zonder hun naar Nederland vertrokken. Daar had TO nog helemaal niets mee te maken.

Daar heb je gelijk in. Hij begon er zelf mee maar onder invloed van to werd het erger. En hij was er natuurlijk zelf bij en had andere keuzes moeten maken maar duidelijk is wel dat zij niet goed was voor de relatie tussen hem en zijn kinderen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.