Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


To, ik vind jou echt verschrikkelijk egocentrisch. Ongelofelijk. Lees je eigen berichten eens terug, hoe krijg je het uit je strot.

En je vriend is een sukkel. Een lieve, maar wel een sukkel. Hij had het goed met zijn kinderen en heeft dat opgegeven voor een vrouw die geen begrip heeft voor zijn gemis. Ik hoop dat hij snel wakker wordt en terug verhuist.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

01-08-2021 om 14:08

A12345 schreef op 01-08-2021 om 13:46:

[..]

Nee, nu leg je een verband tussen dingen die niks met elkaar te maken hebben. Ik ben bang dat als zijn kinderen hier meer zouden zijn, hij die tijd vooral met zijn kinderen bezig is i.p.v. met de rest.

Natuurlijk mag hij tijd besteden aan zijn kinderen, maar ik ben bang dat het weer teveel wordt zeg maar. Dat heb ik eerder meegemaakt en het is voor mij moeilijk voor te stellen dat dat niet weer zo gaat lopen uiteindelijk. Hij zegt daarover dat dat vooral bij mij tussen de oren zit. Waarschijnlijk n.a.v. dingen die in het verleden zijn gebeurd.


Ik ontken je gevoelens niet, want het is duidelijk dat je ermee worstelt. Maar het lijkt toch wel dat je je ervaringen met je vorige partner onterecht projecteert op je huidige vriend. 

Probeer de situatie even los van je vorige relatie te bekijken. Zo objectief mogelijk. Dan denk ik dat je angsten onterecht zijn. Ik snap je huidige vriend heel goed. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

01-08-2021 om 14:08

To als je het nou eens omdraait? Jouw kinderen komen langs.....dan geef jij ze toch ook aandacht? Klinkt in mijn oren als een fijne man en goede vader juist. 

MevrouwJack schreef op 01-08-2021 om 14:02:

[..]

Dapper

Ik wil daar graag nogmaals de vraag 'waarom verhuis je niet richting zijn kinderen?' aan toevoegen.

Omdat het dan voor de vader veel te makkelijk is om zich met zijn kinderen bezig te houden en dan komen de kinderen van to nog niet aan hun tijd met de (plaatsvervangende) stiefvader.

To zoekt geen relatie maar een vader voor haar kinderen 

Bij iemand die zelf kinderen heeft (niet met jou), zal jij nooit 100% op de eerste plek staan. Dat snap je toch zelf ook wel. Jij zet een nieuwe partner toch ook niet 100% boven je kinderen. Iemand die kinderen heeft met een ander, deel je altijd en het is normaal dat hij 1 op 1 tijd heeft pijn zijn kinderen waar jij geen deel van uitmaakt. Je bent op geen enkele manier een postieve factor in het leven van zijn kinderen. Door je jaloezie ben je alleen maar een storende factor en met die attitude maak je je relatie kapot. Terwijl hij wel goed is voor jou en de kinderen en hij heeft veel voor jullie over, meer dan voor zijn eigen kinderen, alleen volgens jou is het dus nooit genoeg. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-08-2021 om 14:17

clivia53 schreef op 01-08-2021 om 12:52:

wat ben jij lief en empathisch
Not
Ik zou als ik vriend was weer gaan latten

Nou inderdaad, ik heb gewoon medelijden met die man.. Hij mist zijn kinderen, zijn kinderen hem en jij doet zo TO? Ik lees alleen maar positieve dingen van hem, laat hem lekker een uur naar cadeautje zoeken (ik vind het juist lief dat hij zoveel moeite doet) hij steekt ook veel tijd in jouw kinderen en dan mag hij geen geschikt cadeautje uitzoeken. Jij voelt je buitengesloten, hoe denk je dat hij zich moet voelen?

Vooropgesteld: een samengesteld gezin is razend ingewikkeld. Een relatie hebben met iemand die kinderen heeft is razend ingewikkeld, zeker als er nog een ex bijkomt waar ook rekening mee gehouden moet worden. Stiefouder zijn is razend ingewikkeld. Je bevindt je onder een soort spreekwoordelijke stolp: je ziet veel maar het is vaak verstandiger te zwijgen. Laat staan een stiefouder hebben, dat is misschien nog wel het meest ingewikkeld… Geen makkelijke situatie waar jullie inzitten! 


Mijn tip als ervaringsdeskundige (ik woon met mijn partner, mijn dochter en 2 relatiegeschenken zoals ik de twee zonen van mijn partner pleeg te noemen. Maar ik ben ook opgegroeid met stiefouders): ga samen naar een relatietherapeut die ervaring heeft met stiefgezinnen en samengestelde gezinnen. Praat daar met elkaar. Over verwachtingen, oud zeer, de invulling van elkaars rol, elkaars grenzen qua opvoeding. Waar bemoei je je wel mee en waarmee niet. etc.

De patronen die jij hebt in jouw gezin met je twee kinderen zijn niet meer passend op deze nieuwe samenstelling met je partner en zijn kinderen. Jullie moeten consensus bereiken over hoe jullie het gaan aanpakken. Zelfs met de kinderen samen als die daar al de leeftijd voor hebben.  Het heeft ons gezin enorm veel opgeleverd en gezorgd voor harmonie. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-08-2021 om 14:21

A12345 schreef op 01-08-2021 om 13:28:

[..]

Nee. De relatie gaat goed. Geweldig zelfs. Behalve als het over zijn kinderen gaat of hij daar mee bezig is.

Dan stort 'ie in. Komt er amper nog een woord uit, staart 'ie maar voor zich uit, slaapt 'ie amper nog, is hij soms om 7 uur 's avonds al bekaf. Dat is ook gewoon niet leuk om te zien.

Zo dan... En dan doe je zo tegen hem? Dan ga jij ook nog ruzie met hem maken? Gek he dat hij je niet veel meer verteld. Ik zit echt met verbazing jouw reacties te lezen. 

Je neemt het de vader van je kinderen kwalijk geen vader te zijn geweest, en je vriend die een supervader is die mag geen goede vader voor zijn kinderen zijn want dan wordt jij jaloers? 

A12345 schreef op 01-08-2021 om 13:28:

[..]

Nee. De relatie gaat goed. Geweldig zelfs. Behalve als het over zijn kinderen gaat of hij daar mee bezig is.

Dan stort 'ie in. Komt er amper nog een woord uit, staart 'ie maar voor zich uit, slaapt 'ie amper nog, is hij soms om 7 uur 's avonds al bekaf. Dat is ook gewoon niet leuk om te zien.

Ik hoop dat je inziet dat het voor een groot deel jouw schuld is dat hij zich zo ellendig voelt en hij zijn kinderen zo mist?

En nee, je relatie gaat niet geweldig!

Yolo schreef op 01-08-2021 om 14:21:

[..]

Zo dan... En dan doe je zo tegen hem? Dan ga jij ook nog ruzie met hem maken? Gek he dat hij je niet veel meer verteld. Ik zit echt met verbazing jouw reacties te lezen.

Je neemt het de vader van je kinderen kwalijk geen vader te zijn geweest, en je vriend die een supervader is die mag geen goede vader voor zijn kinderen zijn want dan wordt jij jaloers?

Nee dat zie je verkeerd. Haar vriend mag een supervader zijn. Maar niet voor zijn eigen kinderen. 

Alleen voor háár kinderen.

Stop met samenwonen en laat die man gewoon de kans om weer met zijn kinderen een gezin te vormen.

A12345

A12345

01-08-2021 om 14:35 Topicstarter

Hij voelt zich er ook ellendig bij, dat zie ik dan ook wel aan hem. De opgewekte, positieve en sociale man verandert dan in iemand die zich stilletjes terugtrekt. 

Lees hier de vraag waarom we niet naar daar verhuizen. Dat behoeft enige uitleg. Het precieze weet ik er ook niet van, want dat was voor mijn tijd zeg maar. Relatief kort na de geboorte van zijn kinderen is hij (voor zijn onderneming) verhuisd. Hij komt oorspronkelijk hier uit de buurt en toen zijn ze weggegaan. Het idee was dat ze weer terug zouden keren tegen de tijd dat de kleinste naar school zou moeten gaan. Maar vlak daarvoor is zijn toenmalige vrouw er vandoor gegaan, zijn ze daar gescheiden en de kinderen dus daar gebleven. Hij had het daar niet goed, maar is toen daar gebleven voor de kinderen. De tijd met de kinderen bracht hij daar door en als de kinderen bij zijn ex waren, was hij elders. Ik ben daar ook geweest. Deprimerende omgeving, weinig toekomst, etc. Hij zat daar niet omdat hij het zo leuk vond, maar omdat hij na de scheiding min of meer gedwongen was om daar te zitten. 

Dat ik redelijk jaloers ben erken ik en het kan best zijn dat mijn angsten onterecht zijn, maar zo voelt dat voor mij niet. Moeilijk uit te leggen. Beetje als dat iemand met hoogtevrees in een of andere duizelingwekkende kermisattractie moet. Natuurlijk komt ie daar levend uit en gebeurt er niks, maar zo iemand ziet dat anders en krijg je daar met geen geweld in. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

01-08-2021 om 14:38

hoe oud zijn die kinderen eigenlijk?

A12345 schreef op 01-08-2021 om 14:35:

Dat ik redelijk jaloers ben erken ik en het kan best zijn dat mijn angsten onterecht zijn, maar zo voelt dat voor mij niet. Moeilijk uit te leggen. Beetje als dat iemand met hoogtevrees in een of andere duizelingwekkende kermisattractie moet. Natuurlijk komt ie daar levend uit en gebeurt er niks, maar zo iemand ziet dat anders en krijg je daar met geen geweld in.

Maar dit is dan wel jouw probleem waar jij iets mee moet. Nu maak je dit het probleem van je partner. 
Zoek alsjeblieft hulp om met jouw gevoelens en issues om te gaan.

A12345

A12345

01-08-2021 om 14:39 Topicstarter

BlueHeart schreef op 01-08-2021 om 14:38:

hoe oud zijn die kinderen eigenlijk?

6 en 7

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.