Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Dingen die kinderen leuk zouden moeten vinden, maar waar ze een hekel aan hebben


Fiorucci

Fiorucci

21-06-2014 om 17:38

ehm...

Pannekoeken, verkleed naar school, sportdag, vossenjacht, kindermenu's, zwemles.

Hortensia

Hortensia

21-06-2014 om 20:15

lang zal hij leven...

Mijn ene kind vindt het een gruwel om toegezongen te worden op zijn verjaardag. Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad voor iedereen zijn wens om NIET te zingen respecteerde, want "dat is toch leuheuk?"

Voor hem absoluut niet. Dus doen we het gewoon niet. Moeilijk, he.

En voor zijn broer heb ik destijds ook heel erg mijn poot stijf moeten houden met de verkleedverplichting tijdens de jaarlijkse juffendag. Hij had er echt een vreselijke hekel aan en voelde zich doodongelukkig, verder deed hij leuk met alles mee maar sommige mensen (voornamelijk moeders) deden alsof hij daarmee het hele feest bedierf.

En mijn spruitjes hielden ook niet van animatievakantie. Eén keer geprobeerd. Dat werd een dramavakantie wegens verkeerde verwachtingen en sindsdien animeren we onszelf wel

verkleedverplichting

Ik heb voor mijn zoon de verkleedverplichting wel eens omzeilt met de kreet dat hij verkleed was als stoere gozer. Nieuwe spijkerbroek aan, hoge veterschoenen, geruite bloes en wat gel in z'n haar.

Pannenkoeken

Nu ik daar een paar berichten over heb gekregen heb ik onwijs trek in pannenkoeken, ik zit bijna te schuimbekken.

skik

inge

inge

21-06-2014 om 21:05

hier hekel aan:

Hier ook hekel aan clowns, sportdagen, pretparken en dan vooral achtbanen, campinganimatie, kinderen die ongevraagd langskomen op de camping, sneeuwballen gooien en de overdreven gezelligheid (met name van opa en oma) met sint en kerst.

Stenna

Stenna

21-06-2014 om 21:10

disney

Alles van Disney (films, boekjes, Disney-world) had zoon altijd een hekel aan. Thank God, hoefden wij tenminste nooit naar dat vreselijk park. Pretparken en achtbanen in het algemeen moesttie ook niet (van wie zou hij dat hebben….). Kinderfeestjes van jarige vriendjes kreeg ik hem alleen na omkoping heen (net als zijn vader, als die mee moet naar familiefestijnen). Alles wat plakte: vingerverf en schmink, werd hij panisch van. Knutselen: nee (alweer: thank god).
Hij had trouwens genoeg dingen die hij wel heel leuk vond om te doen hoor!

Zelf was ik ook een raar kind, ik lustte nooit ijs, taart, slagroom en toetjes. Destijds dacht men dat ik verlegen en vals bescheiden was en daarom weigerde, tegenwoordig (want ik houd er nog steeds niet van) denken ze dat ik lijn. Inmiddels heb ik ontdekt wat de reden voor die aversie misschien is: ik kan eigenlijk niet zo goed tegen dat soort melk- en roomproducten (lustte ook nooit melk, ook nog).

Dalarna

Dalarna

21-06-2014 om 22:13

Fio

Sinds wanneer moeten kinderen zwemles leuk vinden?

Katniss

Katniss

21-06-2014 om 22:45

Snoep

Mijn jongste heeft een vriendje dat niet houdt van limonade, snoep, ijs, en al het andere wat je in huis haalt als er kinderen komen. Hij lust water, blauwe Wicky en melk. Zelfs chips krijg ik er niet in. Toch best een beetje ongezellig, 'hier knul, een glaasje water en een banaan'.

bibi63

bibi63

21-06-2014 om 23:21

Katniss

Waarom ongezellig? Wat maakt het uit wat hij eet of drinkt? Zit tussen onze oren om 'bezoek' te overladen met lekkers. Laat de kinderen lekker hun ding doen, daar komt het vriendje immers voor. Glas cola voor zoonlief en glas water voor vriendje. Wat kan het je schelen? Goed voorbeeld voor je zoon trouwens.....
Bibi

Evanlyn

Evanlyn

21-06-2014 om 23:41

hier ook

liever een appel en een glas water. Maar dat is er maar eentje, de rest houdt wel van snoepen. Maar een dan weer niet van chocola.

Katniss

Katniss

21-06-2014 om 23:42

Bibi

Het is inderdaad geen heel groot probleem. Overigens wel op het partijtje van dochter een paar maanden geleden. In het arrangement zat patat met een snack, maar hij lustte geen kroket, frikadel of kaassoufflé. Ook geen mayo of ketchup. Als drinken konden ze kiezen uit een hele riedel frisdrank, limo of chocomel. Ik heb moeten praten als brugman om niet extra te hoeven betalen voor het flesje water voor hem

blis

blis

22-06-2014 om 00:24

jeetje Katniss

Wat maakt dat flesje water nu uit qua kosten?
En voor mij ligt het gevoelig wat je zegt, precies de reden waarom het voor mijn dochter lastig is van haar overgewicht af te komen. Veel mensen vinden het ongezellig als ze niet meedoet en als dochter iets niet wilt zijn is het ongezellig.

Katniss

Katniss

22-06-2014 om 00:28

blis

Ik ben soms een beetje principieel. Raar trekje

Stenna

Stenna

22-06-2014 om 09:13

ja raar

is dat toch wel, die reacties soms als je een wat andere smaakvoorkeur hebt. Ik lustte als kind zelf ook veel gewone "kinder" dingen niet, ik gaf er boven al een paar aan (melkproducten) maar ook lustte (en lust) ik bijv geen chocola of limonade. Volwassenen konden inderdaad nogal dringend druk uitoefenen als ik echt liever een appel en een water had dan een ijsje en sinas. Gaf me altijd het gevoel dat ik raar was en een ondankbaar kind. Ook nu wordt er vaak nogal raar op gereageerd (alsof het niet echt waar is dat ik het niet lust maar een soort gezondheidsfreak ben). Maar nu ben ik zelf volwassen dus boeit het me niet meer. Sommige mensen hebben gewoon geen zoete smaak. Ik houd wel van hartige dingen (chips!), en nog steeds van fruit, dat is niet aan te dragen. En, en dat zal best vrij raar zijn, van zuur: augurken at ik zo een pot leeg (nee, niet zwanger) en vroeger dronk ik het restje azijn uit de lege schaal van de sla of komkommer. Gek genoeg doet mijn zoon dat ook (zowel de augurken als de azijn), hoewel hij mij dat nooit heeft zien doen (ik had het inmiddels afgeleerd).

Zoon is nu in de leeftijd dat jongeren uitgaan, feesten, drinken, naar festivals gaan, of "hangen" met elkaar. Daar geeft hij allemaal ook helemaal niet om, en dat baart me eigenlijk best een beetje zorgen. Dat weer wel.

Dalarna

Dalarna

22-06-2014 om 11:04

blis

Het gaat er niet om dat je moet betalen, het gaat er om dat ze daar bij die gelegenheid niet flexibel zijn en ook water in het assortiment hebben!

Katniss: ik ben benieuwd of hij wel gewoon aardappelen, groente, vlees, een pizza, nasi of macaroni eet? De dochter van mijn vriendin dronk ook alleen maar water en bliefde van alles niet maar het wordt pas echt vervelend als ze ook allerlei 'normaal' eten niet lusten (bij haar dus niets als het door elkaar zat, dus geen saus bij de pasta en geen nasi met van alles erdoor. Liever witte rijst en pasta zonder saus.

Katniss

Katniss

22-06-2014 om 11:17

Haha

Leuke voorbeelden Dalarna Ja hoor, het vriendje eet dat allemaal. Tenminste, ik heb hem wel eens wat voorgezet en dat heeft hij allemaal opgegeten. Ook wel eens snijbonen gemaakt, die had hij nog nooit gegeten en toch een bord vol.
Wat dat betreft ben ik bij andere kinderen snel onder de indruk. Mijn jongste eet vier soorten groente (snijbonen, doperwten, wortels, sperziebonen), pasta met alleen maar geraspte kaas, en kale rijst met blokjes vlees zonder saus.

Leuk draadje!

Mijn jonsgste houdt niet van: patat, kipnuggets, slagroom, ei. Smult van: olijven, pure citroensap, alle fruitsoorten.

Jonge kaas

Welke kaasboer(in) heeft het sprookje de wereld ingeholpen dat kinderen alleen jonge kaas lusten?
Bij "Willen jullie nog een plakje kaas?" pakten de kaasboeren altijd de jonge kaas, en als ik dan zei: "Snij maar een plakje van de pittig belegen af die we net besteld hebben", waren ze altijd stomverbaasd. Dat lusten kinderen toch niet?

Mira

Mira

23-06-2014 om 16:40

Hier twee dochters die Barbies stom vinden

En ze hadden er uiteindelijk dus wel twaalf! Allemaal gekregen van goed bedoelende oma's tantes en vriendinnetjes.
Vorig jaar op de vrijmarkt verkocht, inclusief kleding. Bracht nog best wat op, want ze zagen er nog zo mooi uit

Maar wat een teleurstellingen hebben ze daarmee moeten verwerken .
Wel raar ook dat Sint niet weet dat je niet van Barbies houdt. (leg dat maar eens uit aan een gelovige, met een Oma erbij die juist uitroept: Wat een mooie Barbie!

En wat ik helemaal niet snap; de films van Barbie hebben ze wel grijs gekeken, wat een slechte films vind ik dat zeg!

Mira

Oh herkenbaar! Mijn dochter kreeg bij haar eerste Sinterklaasviering op school tot haar afgrijzen ook een soort barbie-achtige pop. De jongens in de klas kregen een bal.
Ze snapte er werkelijk niets van, hoe kon het nou dat Sinterklaas niet wist dat zij véél liever een bal had gekregen?! Ik kon het ook niet uitleggen, dus heb ik maar verteld dat de cadeautjes op school niet door Sinterklaas, maar door iemand van school gekocht worden. Toen had ze er vrede mee.

Lucerna

Lucerna

03-07-2014 om 10:54

Mira

Reuze lol! Zo heb ik eens als tiener allemaal "leuke" zeepjes gekregen. Liever had ik brandweerautootjes, want die spaarde ik, maar volgens de -inderdaad goedbedoelende- tantes, oma's, buurvrouwen enz waren die zeepjes echt wel wat voor mij. Ik herinner me dat ik op gegeven moment sjachrijnig gevraagd heb of ik dan zo stonk...

Jasmijn

Jasmijn

03-07-2014 om 11:54

oh ja

Ik kreeg vroeger ook altijd meisjesdingen (een kralendoos ofzo, of een pop) terwijl ik liever knutseldingen wilde of een auto. Mijn kinderen zijn géén knutselkinderen trouwens.

En nu on topic, zoon (16) houdt al jaren niet van de kermis, (vanaf zijn 10e ongeveer) vind ie niet leuk, teveel herrie, teveel stoere pubers (heeft ie ontzag voor) en nu nog steeds, wil daar niet bijhoren. (ook geen drank of uitgaan, helemaal niets voor hem)
Snackbarvoer vindt ie ook niet lekker (maar weer wel pizza en cola hoor)

Mussie

Mussie

03-07-2014 om 22:22

Hee stenna

Baart je dat zorgen? Ben je bang dat hij niet sociaal genoeg is ofzo? Ik heb ook een zoon die daar niet van houdt, en ik twijfel wat ik daarvan vind. Eigenlijk vind ik het wel fijn, want zo is hij vaker veilig thuis maar aan de andere kant vraag ik me wel af of hij niet te 'raar' is. Maar hij is volgens mij aardig gelukkig dus ik maak me niet teveel zorgen.

Stenna

Stenna

04-07-2014 om 23:40

ja zorgen

toch wel. Hij heeft er weliswaar geen behoefte aan, lijkt het, maar ik vind hem erg eenzaam. Geen vrienden, geen vriendinnen (de interesse is er wel, in meisjes, maar dan moet je die wel ontmoeten ipv op websites bekijken), geen uitgaan, geen "normale" jongeren dingen. Natuurlijk voor ouders wel lekker makkelijk en veilig, geen uitgaansrisico's en drank, maar ik ben bang dat hij zich te veel isoleert. Hij is ook nog enig kind, dus zit hier altijd alleen met volwassenen. Beetje bang dat hij zo tot zijn 30e thuis blijft wonen oid en echt "raar" wordt. Zoiets.

kinderen, kleine mensen

'Dingen die kinderen leuk zouden moeten vinden, maar waar ze een hekel aan hebben'

We zouden ook een hele rij kunnen aanleggen van dingen die grote mensen leuk zouden moeten vinden, maar waar ze een hekel aan hebben

Oranjefeestjes
barbecuen
fitness
de Toppers
De Mattheus Passion
natuurmonumenten
de koopgoot
bingo
karaoke
vrijgezellenfeestjes
voetbal
hockey
motorcross
lezen
de weteld draait door
kunst en kitsch
honden
katten
hengelsport
koopzondagen
pianoconcerten
Jan Smit
braderie
Drie Bwaze Dagen
Abstracte kunst
bos
strand
kanovaren
onbeperkt spareribs eten
bowlen
rummikub
koorzang
orgelmuziek
enzovoorts
enzovoorts
enzovoorts

krin

krin

05-07-2014 om 21:02

Bromvlieg

vlinder72

vlinder72

06-07-2014 om 09:39

Oh. Nee bromvlieg

Ik vind fitness wel leuk en ik ben dol op spareribs. Erg hè?

Carnaval

Wij zijn import brabanders en hebben te maken met het carnaval feest. Alle kinderen van de bovenbouw verkleed in de aula aan het hossen, mijn meiden vinden het verschrikkelijk! Maar hier in de omgeving is het het grootste feest van het jaar en moet je het wel leuker vinden.
Verkleden is voor mijn meiden prima, maar die drukte, herrie!

Voorheen gingen alle klassen op slot (iedereen in de aula) maar afgelopen jaar hadden ze gelukkig 1 lokaal open gelaten voor kinderen die gewoon rustig wilden lezen of een spelletje doen. Pffff opluchting!

Lucerna

Lucerna

06-07-2014 om 12:35

Gruffalo

Ik ben de import... en ik ben dol op carnaval! Goede vriend de absolute brabo heeft een pesthekel aan carnaval en vlucht naar Drente

schminken en verkleden

Grappig, ik wilde "schminken en verkleden" opschrijven, en dacht dat dat uitzonderlijk was. Maar nee, er zijn er meer
Ook geen gel in hun (wat langere) haar.

En eigenlijk ben ik dat zelf. Hou niet van verkleden, makeup, geprut aan mijn haar, troep erin, enz.

Ik breng dat juist niet over op mijn kinderen. Dat dacht ik echt. Maar misschien toch onbewust. Of het is toeval.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.