Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Dingen die kinderen leuk zouden moeten vinden, maar waar ze een hekel aan hebben


Geerke

Genen natuurlijk!

Skik

Jeltje

Jeltje

14-07-2014 om 22:24

Bromvlieg

Mag koninginnedag daar nog bij? En verjaardagen?

Ad Hombre

Ad Hombre

15-07-2014 om 09:40

Gezellig Bibi63!

"Waarom ongezellig?"

Wat is gezellig? Gezellig is samen min of meer hetzelfde doen met z'n allen. Sociaal zijn net zoiets. Sociale mensen zijn eerder geneigd 'gezellig mee te doen'.

De andre kant van gezellig en sociaal is 'groepsdruk'. Dat klinkt alweer een stuk minder 'gezellig'. Sociale kinderen zijn eerder geneigd om bijv. te gaan roken als hun vriendjes dat ok doen.

Mijn kleinste is een stuk socialer dan de oudste. Toen ik laatst gekscherend tegen de oudste zei dat de kleinste ene beetje een 'meeloper' was, zei de oudste. Ik ben *ook* een meeloper!

Hij weet nu al wat er van hem verwacht wordt, maar hij is het niet en zal het ook nooit worden. En die kleinste ook niet, of in ieder geval niet te erg, hoop ik.

Ad Ad Hombre / meelopers

Deze kan in twee draadjes: dit en het draadje favoriete filmfragmenten.
Brian: Please, please, please listen! I've got one or two things to say.
The Crowd: Tell us! Tell us both of them!
Brian: Look, you've got it all wrong! You don't NEED to follow ME, You don't NEED to follow ANYBODY! You've got to think for your selves! You're ALL individuals!
The Crowd: Yes! We're all individuals!
Brian: You're all different!
The Crowd: Yes, we ARE all different!
Man in crowd: I'm not...
The Crowd: Sch!


http://www.youtube.com/watch?v=QereR0CViMY

Ad Hombre

Ad Hombre

15-07-2014 om 09:58

Caroro

Eeuwigheidswaarde!

+ Brunette +

+ Brunette +

24-07-2014 om 01:06

Mijn dochter

Als peuter was ze bang voor vlinders. We waren een keer in de speeltuin en ze wilde niet op de schommel omdat er net een (hele mooie) vlinder op had gezeten.

We wonen in het buitenland maar ik heb wel de mogelijkheid om in clubverband sinterklaas te vieren. Mijn dochter vindt hem helemaal niets. Zelfs mijn opmerking dat ze dan geen extra (naast kerst) cadeautje kreeg, kon haar niet overhalen toch naar het sinterklaasfeest te gaan.

Tot zover de anekdotes. Nog niet genoemd: ze houdt er niet van geschminkt te worden opverjaarsfeestjes. Verder vindt ze ballonnen niet leuk en heeft net als ma een hekel aan sportdagen.

Fiorucci

Fiorucci

27-07-2014 om 08:59

Ohja sportdagen.....

Mijn dochter van 14 was diepgelukkig met de hoosbuien een paar weken geleden...te zompige velden voor een softbaltoernooi aan het einde van het schooljaar....ze haat sportdagen.

Dalarna

Dalarna

27-07-2014 om 11:06

Fio

Ik vroeg al eerder nav je posting 32 welke kinderen zwemles wel leuk vinden en nu kom je weer met sportdag. Ik denk dat heel erg veel kinderen een hekel hebben aan sportdagen.

Mijn zoon niet en hij baalt er nog van dat hij bijna 3 jaar geleden geen rondje om het water hoefde te rennen in de brugklaskennismakingsweek vanwege het slechte weer en hij was erg gelukkig toen hij hoorde dat er ergens het komende jaar een triathlon komt. Die mag je verdelen over drie personen maar hij wil het allemaal in zijn eentje doen (en het is absoluut geen goede zwemmer), maar goed, hij heeft weer een hekel aan andere dingen.

Fiorucci

Fiorucci

28-07-2014 om 08:31

Dalarna

Oh sorry. Ik kom hier niet elke dag, ik werk namelijk gewoon door deze zomer. Maar ik kende zat kinderen die zwemles gewoon helemaal oke vonden destijds. Zo ook vriendinnen van mijn dochter die het oprecht heel jammmer vonden dat sportdag niet doorging. Aan de inschrijvingen voor de sport topklassen te zien en aan het feit dat veel kinderen sport 2 kiezen in hun vakkenpakket mag ik toch wel aflezen dat veel kinderen sport gewoon leuk vinden.

Dalarna

Dalarna

28-07-2014 om 11:17

Fio

Ik heb nog nooit een kind ontmoet die zwemles echt leuk vindt, je kiest er ook niet voor, het is iets wat moet en dan is het al snel niet leuk. De meeste kinderen vinden het gewoon 'neutraal', net zoals lopen of op de fiets naar school gaan, maar leuk vinden?

Jaina

Jaina

28-07-2014 om 12:27

Dalarna

Ik ken wel kinderen die zwemles erg leuk vinden/vonden. Een paar van mijn kinderen vonden het echt leuk (yes, we mogen weer naar zwemles) en op de lessen zaten ook meer kinderen die er echt lol in hadden. Gelukkig maar want anders zouden er maar weinig zwemverenigingen meer zijn waar meer wordt gedaan dan enkel diploma zwemmen.
Mijn dochter heeft voor haar lol naast A en B ook nog allemaal andere diploma's gehaald (C, reddend zwemmen, snorkelen, weet ik veel) en ze heeft een aantal jaren gezwommen (ze is gestopt want ze wilde geen wedstrijden zwemmen)

Tink

Tink

30-07-2014 om 23:53

Jaina

Heb je het over mijn kinderen? Hier dus net zo

wummie

wummie

31-07-2014 om 09:43

Ik ga met dochter, 10 jaar, een paar daagjes naar Londen en stelde voor naar een musical te gaan, nou, nee hoor! Leek haar helemaal niet leuk, en zonde van het geld.

Hadewich

Hadewich

31-07-2014 om 10:11

Vuurwerk

Mijn puberzoon vindt vuurwerk helemaal niks. Tijdens de jaarwisseling blijft hij binnen, en hij is ook nooit op oudjaar overdag met vriendjes rotjes gaan afsteken. Het enige wat hij ooit heeft gedaan wat vuurwerk betreft zijn knalerwten en sterrenregen. Ben er eigenlijk wel blij mee, wel zo veilig. Ook vuurwerkshows zoals tijdens de kermis hier vindt hij niks.

snoep

Mijn beide kinderen houden niet van (het meeste) snoep. Zeker geen mierzoete snoepjes. Dingen als 'zoenen' (je weet wel die vroeger anders heetten), spekjes en van die andere mierzoete dingen vertrekken ze hun gezicht al bij als ze het zien. Of cake uit de winkel met jam en slagroom dat hun vaak kregen als 'kindertaart' op feestjes.Ook rolletjes snoep die erg zoet smaken krijg je er bij hun niet in.
Snoep met 'smaakjes' zoals drop, zure matjes, wine-gums enzo dat gáát nog, die eten ze dan wel, maar ook met mate.
Hier dus nooit hierperdepieper kinderen na een kinderfeestje met overmatig snoep.
Toen ze wat ouder en assertiver waren bedankten ze ook wel voor de tractaties of zeiden dat ze dan liever chips ofzo hadden.
Maar dat gaf altijd veel verbaasde reacties.
Op het brood is het ook altijd hartig beleg hier voor hun. Alleen de jongste die 'lust' dan wel chocoladepasta of hagelslag, mits die niet té zoet is.
groeten albana

Inanna

Inanna

31-07-2014 om 13:42

mijn dochter

Mijn dochter, die toch 4 jaar heeft moeten ploeteren voor haar A-diploma vanwege een lichte lichamelijke beperking, vindt zwemles geweldig.
Sportdagen vinden allebei mijn kinderen ontzettend leuk (ik heb er zo'n hekel aan dat ik zelfs weiger om me op te geven als hulpouder).
Dochter had vroeger een hekel aan schminken en was doodsbang voor maskers en voor mascottes en clowns.
Ze hield ook niet van leuke pleisters. We waren een keer bij het cb, ze werd geprikt en dat ging goed, de mevrouw daar wilde er een pleister op plakken en dochter ging door het lint. Er was namelijk een gezichtje op de pleister getekend. Ik zei dat het kwam door het gezichtje, de mevrouw keek me ongelovig aan, maar pakte toch een blanco pleister die dochter zonder problemen liet opplakken. Nu ik er over nadenk, toen ze voor het eerst een spalk kreeg voor haar hand en een leuk motiefje mocht kiezen kon ze ook alleen maar huilen, want ze wilde gewoon een witte net als die van haar been. Is inmiddels helemaal over allebei.

+ Brunette +

+ Brunette +

05-08-2014 om 19:08

Schaatsen

De eigenaardigheden van mijn dochter heb ik al genoemd. Toen ik zelf kind was had ik behalve de al door anderen genoemde stomme stemmetjes die volwassenen opzetten en ongewenste poppen een hekel aan schaatsen. Mijn moeder stuurde me altijd naar buiten met de mantra: "Nu ligt er ijs, straks gaat het dooien en dan heb je er spijt van." Als activiteit vond ik het wel aardig maar de kou verpestte alles. Ik denk dat dit jeugdtrauma heeft geleid tot mijn emigratie naar de Canarische Eilanden

Monique D*

Monique D*

05-08-2014 om 21:54

Schaatsen, veel te eng en te koud

Ook mijn moeder vond dat ik schaatsen moest leren. Zij had speciaal voor mij schaatsen gekocht en met een buurmeisje afgesproken dat zij mij dit kon leren.
Maar ze kregen mij met geen voet uit de deur. Veel te eng (je kan vallen) en te koud!

Veel mensen denken dat kinderen echt alles leuk moeten vinden, vooral als een grote meerderheid het leuk vindt!

Tango

Tango

05-08-2014 om 23:24

Koolzuur

Zoon hier houdt niet van drankjes met koolzuur erin. Van de week was ik op pad met mijn zus en haar zoontje van 1 1/2 jaar. Ik had geen drinken meer, alleen nog ijsthee met prik. Zoon lustte het niet, maar neefje dus wel. En ik zie vaker hele jonge kinderen met blikjes cola etc. lopen.
Zoon houdt ook niet van skaten, waveboarden, steppen etc. Vindt hij allemaal eng. Alleen op het voetbalveld haalt hij allerlei kunsten uit daar is hij niet bang.

Dalarna

Dalarna

06-08-2014 om 10:31

Tango

Mijn zoon van 15,5 drinkt pas sinds een paar maanden met een beetje plezier iets met koolzuur. Ik geloof dat hij nu alleen maar Fanta drinkt. Wel drinkt hij van dat dubbelfrisspul met een beetje tinteling maar je doet hem geen plezier met cola ofzo.

Lucerna

Lucerna

11-08-2014 om 00:40

koolzuur

Twee van mijn drie kinderen houden niet van koolzuur in drinken. Ik houd er zelf ook helemaal niet van. Wij hebben dus alleen rond verjaardagen cola, sinas of andere frisdrank in huis.
Nee, dan liever anijsmelk... (de kinders dan)

boew

boew

11-08-2014 om 01:28

herkenning

Nav zwemles, ik heb twee kinderen die zwemles leuk vonden. Ikzelf zag het trouwens ook gewoon als een sport, net als voetbal oid. Er is bij ons nooit gepraat over op zwemles moeten. Ze mochten een sport kiezen en dat werd zwemmen. Jarenlang gedaan. Ook snorkelen, synchroonzwemmen.
Sportdag word door onze kinderen ook leuk gevonden.

Koolzuur(fanta) drinkt jongste van 14 pas sinds kort, wilde altijd alleen maar water. Hoe vaak dat we daar iets over te horen kregen.
Wbt animatie op vakantie. Oudste vond dat altijd geweldig. Nu we alleen met jongste gaan blijf ik ieder jaar weer die leuke animatie op parken zoeken. Jongste heeft animatie nog nooit van dichtbij gezien haha. Hmm, het lichtje gaat nu iets helderder branden bij mij.
Naar school fietsen vindt hij prima, dat schijnt ook apart te zijn. Iedere dag 20 km en nog geen vervelend woord gehoord (en klagen kan hij ).

Ik vind de volwassenen lijst wel erg grappig. Bijna mijn lijst. Op lezen en nog iets na

Monique D*

Monique D*

11-08-2014 om 16:50

Sportdagen

Ik vond sportdagen (en gym) niet leuk. De hele dag op zo'n veld verplicht allerlei sporten doen.. afschuwelijk.

Mijn zoon houdt heel veel van gym en sportdagen. Hij zat (en zit nu nog) op voetbal en toen hij op de basisschool was moest ik hem vergezellen bij sporttoernooien die altijd plaatsvonden op feestdagen.. en dan sta je dan de hele dag op zo'n veld langs de lijn... ik kreeg gelijk herinneringen aan de sportdagen. Bah!

Mijn dochter vond op de basisschool gym en sportdagen wel leuk, maar sinds de middelbare school niet meer. Op de open dag van haar nieuwe opleiding (MBO 4) was haar eerste vraag of zij gym hadden.... wat was zij blij toen het antwoord Nee was!
En ze blijft wel in beweging hoor! Zij heeft een abonnement bij een sportschool (fitness), zit op streetdance en fietst elke dag.

Barvaux

Barvaux

11-08-2014 om 22:50

animatie op vakantie

Wat ik jammer vind is dat bij animatie op vakantie óók sport en spelactiviteiten horen voor oudere kinderen.

Het is niet alleen een dom verhaaltje door verkleedde mensen met weet ik veel erom heen en daarna dansen en zingen of alleen knutselen om 10 uur voor kleuters.

Er wordt altijd zo neerbuigend gedaan over dé animatie of dat mensen roepen dat er géén animatie mag zijn terwijl het soms een leuk tijdverdrijf kan zijn voor pubers en een manier om elkaar te leren kennen op de camping.

Hortensia

Hortensia

12-08-2014 om 12:19

dat geloof ik graag

Maar mijn kinderen willen er toch niks van weten, sorry
En dat bedoel ik niet neerbuigend, want het voorziet in een flinke behoefte. Alleen heb ik blijkbaar een paar buitenbeentjes gebaard

Zie topictitel

(en om aannames te voorkomen dat ze dan wel de hele dag aan een schermpje zullen kleven: we doen graag aan wandelen, dorpjes en steden bezoeken en zo, hebben altijd een heel vol programma ).

Barvaux

Barvaux

12-08-2014 om 13:34

Hortensia

Mijn oudste doet dit ook pas sinds kort hoor, de jongste blijft het liefste thuis en als hij dan op vakantie moet dan blijft hij het liefste in het huisje maar wij wandelen ook veel (en geocachen natuurlijk).

guera schreef op 20-06-2014 om 19:10:

inderdaad

Verkleden en sminken of in pyjama naar school of zoiets. Daar worden mijn kinderen helemaal niet blij van.

Ik kan me van vroeger helemaal niet herinneren dat ik zoiets heb gehad. Ik weet wel dat ik erachter kwam dat, toen ik al klaar was met de middelbare school, er voor alle bruggers een verplichte onesie dag was vanwege een lipdubfilmpje dat gemaakt werd als promotiemateriaal voor de open dag. Toen wist ik niet wat me erger leek en dan vooral op die leeftijd: die onesie of dat filmpje maken. Ik ben toen uit nieuwsgierigheid wel een keer naar de Primark gegaan om te kijken hoe een onesie me zou staan, en toen viel me op dat de pasvorm verschrikkelijk was (te lang) en ik als brugger misschien niet eens op tijd een goed zittende onesie zou kunnen vinden?? (laat staan dat mijn ouders zin hadden om dat te betalen. Mijn moeder zal vast hebben gezegd dat ze dit maar onzin vindt.)

Monique D* schreef op 21-06-2014 om 16:25:

Geen kindertaal praten

"Volwassenen die met een lievig imbeciel stemmetje gaan praten."

Daar was ik als kind allergisch voor. "Praat gewoon Grotemensentaal!", riep ik dan. Ik wilde altijd serieus genomen worden en dat gebeurt dus niet op deze manier.

Haha, eerste keer dat ik deze gedachte van iemand anders dan ikzelf lees. Vroeger bij de "vrije" momenten op school ging ik altijd praten met de juffen en meesters die wel met een serieus stemmetje konden praten. Ik weet ook goed dat ik een soort kleine kinderdagverblijfleidster als klasgenoot had die ook iedereen aansprak alsof die nog een heel klein kind was, en boos werd als iemand zij dat ze normaal moest gaan praten. (ook wat ze zei kwam trouwens neer op: ik ben groot en jij bent nog klein)

Revival van een oud draadje    Maar er zijn inmiddels vast nieuwe leuke/niet leuke dingen ontstaan!  Zoals grote mensen die willen dat je poseert voor een foto/filmpje. Of juist niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.