Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Cdk

Cdk

29-01-2024 om 02:20

Dochter heeft veel ruzie met vriend


Cdk

Cdk

29-01-2024 om 22:39 Topicstarter

Temet schreef op 29-01-2024 om 07:36:

Het lijkt me niet handig om die jongen niet meer bij jou thuis te laten komen. Grote kans dat ze dan alleen nog maar meer naar hem toetrekt. Het verliefde stelletje tegen de rest van de wereld, want niemand begrijpt ze... Met een beetje pech gaat ze dan verder tegenover jou mooi weer spelen en heb je helemaal geen zicht meer op je dochter en hoe het met haar gaat.

Ik heb het gevoel niet dat ze niet veel verliefd zijn , er zijn te veel conflicten tussen hen, mijn dochter weigert enige communicatie tussen ons, alles is per SMS,  wanneer ben je thuis,  ga je werken vanavond... ik wordt uit mijn eigen huis gesloten , wordt enkel gebruikt voor geld en was en plas 

Cdk schreef op 29-01-2024 om 22:39:

[..]

Ik heb het gevoel niet dat ze niet veel verliefd zijn , er zijn te veel conflicten tussen hen, mijn dochter weigert enige communicatie tussen ons, alles is per SMS, wanneer ben je thuis, ga je werken vanavond... ik wordt uit mijn eigen huis gesloten , wordt enkel gebruikt voor geld en was en plas

Hij komt dus alleen als zij weten dat je er niet bent? Ik neem aan dat je niet bewust voor ze weg gaat? Op wat voor een manier is hij respectloos richting jou? Waarom heb je nog geen kennis gezocht met zijn ouders? 

Als mijn kind weigert tegen me te praten en alleen via berichtjes communiceert om te weten wanneer ik eindelijk weg ben thuis, dan heeft ze een groot probleem hoor.
Waarom accepteer je dit gedrag van je dochter? Je leeft haar nu eigenlijk min of meer voor dat het oké is om iemand zo te behandelen en dat het oké is om zo behandeld te worden. Grenzen stellen is ook voorleven!

is er een mogelijkheid voor je om thuis te gaan werken voorlopig? Dan zou ik dat doen, ik zou er stevig van balen dat je huis door ze wordt gekaapt zodra je de deur uit bent.

Hij heeft geen respect voor jou? 
Grenzen stellen aan hoe vaak hij in jouw huis is. Ik zou iemand die onbeleefd is, helemaal niet toelaten. Ik begrijp wel het standpunt van "anders is er helemaal geen kijk op", maar ze zijn er nu ook bijna alleen maar als jij er niet bent. Die hele relatie lijkt zich in jouw huis af te spelen, want anderen mogen dit blijkbaar niet weten. Zonder plek waar die relatie zich afspeelt, moet je nog maar zien hoe de relatie zich dan nog kan voorzetten. Bij hem thuis kan het niet. Geld voor een hotel hebben ze op die leeftijd waarschijnlijk niet. Het wordt ze nu erg makkelijk gemaakt.

De rest moet ze grotendeels zelf uitzoeken. Als je je daarmee bemoeit dan ben jij straks de kwade pier. Je kan haar wel ondersteunen als ze de relatie uit wil. 

Zeg voortaan iedere x dat je thuis bent...

Mijn dochter heeft ook een vriend maar als die zo tegen mij en mijn dochter zou doen dan kan die gewoonweg oprotten en is die niet meer welkom in ons huis. OMG, ook nog laten bekeren, waar zit ze met haar verstand?
Dumpen die griezel en heel snel en de hoofddoek kan bij de poetsdoeken.

Ingrid18 schreef op 02-02-2024 om 15:03:

Mijn dochter heeft ook een vriend maar als die zo tegen mij en mijn dochter zou doen dan kan die gewoonweg oprotten en is die niet meer welkom in ons huis. OMG, ook nog laten bekeren, waar zit ze met haar verstand?
Dumpen die griezel en heel snel en de hoofddoek kan bij de poetsdoeken.

Tuurlijk. Een dochter van 17 die zich heeft bekeerd zal zich door haar ouders laten vertellen dat ze 'die griezel moet dumpen' en haar hoofddoek af moet leggen. Ik zou als ik jou was vast een toren zonder deuren laten bouwen voor het geval het volgende vriendje van je dochter je goedkeuring niet kan wegdragen...

Jouw voorstel is echt de allersnelste route naar je kind de deur uit en de armen van die jongen in jagen. Of erger nog, de straat op. Werkelijk, ik kan zo weinig met dit soort volkomen van de werkelijkheid losgezongen uitspraken...

Cdk schreef op 29-01-2024 om 22:39:

[..]

Ik heb het gevoel niet dat ze niet veel verliefd zijn , er zijn te veel conflicten tussen hen, mijn dochter weigert enige communicatie tussen ons, alles is per SMS, wanneer ben je thuis, ga je werken vanavond... ik wordt uit mijn eigen huis gesloten , wordt enkel gebruikt voor geld en was en plas

Waarom niet zeggen dat je niet meer gaat melden wanneer je niet thuis bent. Geeft jou gelijk een mogelijke kans die jongen aan te spreken dat hij gast is in JOUW huis en jou met respect dient te behandelen. 

dat iseen goede tip: gewoon melden dat je thuis blijft.
En aan die jongen vragen of hij zijn ouders op de koffie wil vragen bij jullie.

heb je wat aan de reacties

Moxxie schreef op 29-01-2024 om 22:17:

Ik heb sterk het gevoel dat TO op wat pittigere reacties uit was dan wat het topic vandaag heeft opgeleverd.

Stokerd, ga wandelen met je popcorn.  

Ik dacht dat er binnen de islam nauwelijks iets mocht tussen partners zolang er geen huwelijk in 't vooruitzicht is.
Ik zou dus zeer geïnteresseerd vragen wanneer hij haar nu eindelijk eens ten huwelijk gaat vragen. Want ze zijn nu toch al 2 jaar samen, ze heeft zich bekeerd voor hem en hij hangt wel erg vaak rond in jullie huis.

Voor moslims - zeker mannen - is een moeder normaal ook zo'n beetje een halve heilige, hoor ik altijd in mijn omgeving. Echt niet normaal dus hoe hij jou behandelt. Ik zou dus eens fijntjes aan dochter vragen - als je alleen met haar bent - of hij met zijn eigen moeder ook zo omgaat.

Verbieden binnen te komen lijkt mij trouwens moeilijk. Tenzij je 24 op 7 zelf thuis bent.
Maar niets belet je dochter uit te leggen dat je er na 2 jaar wel klaar mee bent dat hij continu bij jullie rondhangt maar tegelijk er aan zijn kant niets beweegt. En dat je hem liever niet / niet continu in huis hebt.
En daarnaast zou ik vantevoren minder duidelijk zijn over wanneer je wel of niet thuis bent. Willen ze persé afspreken doen ze dat maar last minute.

nogmaals...ik zou mij vooral grote zorgen maken over de kwetsbaarheid van dit meisje. Hoe kan dit zover komen? 

Marty1984 schreef op 02-02-2024 om 20:32:

Ik dacht dat er binnen de islam nauwelijks iets mocht tussen partners zolang er geen huwelijk in 't vooruitzicht is.
Ik zou dus zeer geïnteresseerd vragen wanneer hij haar nu eindelijk eens ten huwelijk gaat vragen. Want ze zijn nu toch al 2 jaar samen, ze heeft zich bekeerd voor hem en hij hangt wel erg vaak rond in jullie huis.

Klopt. Hij ziet haar hoogstwaarschijnlijk ook niet als een serieuze huwelijkskandidaat. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.