Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Pelle

Pelle

17-09-2009 om 20:48

Doorschuiven naar jonger kind


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kaatje43

kaatje43

23-09-2009 om 09:17

Alleen als het er nog goed uit ziet.

Ja hoor ik schuif ook door, indien mogelijk. Jongste weet precies wat hij mooi vindt of niet. Dus soms gaat een "doorschuiving" wat ik in mijn hoofd had mooi niet door. Jammer dan. De kleding zelf moet er nog wel goed uit zien. Verwassen of met vlekken die er niet meer uitgaan gaan echt weg. Zo blijven er nog genoeg nieuwe dingen over om te kopen voor hem.

Ik krijg veel doorgeschoven

van vrienden met oudere kinderen. HEERLIJK! Aangezien zoon schooluniform draagt hoef ik voor hem weinig te kopen, dochter heeft echt een KAST vol kleren, ook van oudere vriendendochters. Grappig is wel dat kleren van 1 meisje vooral erg favoriet zijn, of het nou aan dat meisje ligt of aan de kleren, is me niet echt duidelijk!

OVerigens gooi ik meestal kapotte dingen of vlekken ook weg. En omdat ik het van anderen krijg als ik het niet mooi vind gaat het ook weg. (behalve als dochter het soms WEL mooi vind, zoon is wel kritisch, maar niet ZO kritisch)

Ja hoor

Van derde naar vierde kind schuif ik ook wel door. De vierde is nu nog een baby maar heeft eigenlijk niet heel veel nieuwe kleertjes aangehad de eerste maanden. Natuurlijk koop ik wel eens wat nieuws voor hem maar zeker nu hij zo klein is voldoen de kleertjes die van zijn 2 jaar oudere broer geweest zijn nog prima. Ze zijn daarnaast ook nog eens in dezelfde maand geboren en de jongste groeit net zo hard als dat nummer 3 deed.
Van de oudste schuif ik wel eens door naar andere kinderen, maar niet naar mijn eigen kids, simpelweg omdat de oudste erg groot is voor zijn leeftijd en dermate hard groeit dat als de mijn andere zoons het aan zouden kunnen het een paar jaar oud en gedateerd is.
Verder krijg ik ook af en toe kleren doorgeschoven van mensen met oudere kinderen, als het er goed uitziet, het is leuk en het past: geen probleem! Makkelijk toch juist?

Gedateerd

Ik vind het helemaal niet erg dat iets een paar jaar oud is. Het valt mij op dat er vaak alleen maar bepaalde kleuren/ een bepaalde stijl te koop lijkt, en dan vind ik het wel prettig dat er wat afwijkends tussen zit. Daarom vind ik het ook zo leuk dat ik voor beide kinderen ook redelijk wat buitenlandse kleren heb, dat zijn soms net weer wat andere kleuren dan hier in de rekken hangen.

Groeten,

Temet

Plien

Plien

23-09-2009 om 20:58

Laarzen en gymschoenen

Ja, ook die gaan van de een naar de ander. Hoef voorlopig niks meer te kopen in die categorie

Roosje Katoen

Roosje Katoen

24-09-2009 om 10:20

Toch niet zo leuk meer

Ik merk dat ik de babykleertjes van mijn oudste, nu bijna vier jaar oud, nu helemaal niet meer zo leuk vind voor de jongste van een maand. Ik blijf wel zijn kleren bewaren, maar vrees dat het vier jaar later alsnog in de zak van Max gaat.

Hier ook

er zit 6,5 jaar tussen mijn dochters bovendien vind ik het eeeerggg leuk weer nieuwe dingen in maat 62 etc te kunnen kopen, echt enig om 2 maten kinderkleding aan de waslijn te hebben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.