Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Een kind is genoeg want 2e is niet gelukt, bij wie ook?



Wie herkent zich hierin? 


Katjen

Katjen

17-09-2022 om 13:33 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 17-09-2022 om 06:57:

Welke arts heeft jou onvruchtbaar verklaard?
Je hele verhaal komt nogal boomknuffelig en labiel over.
Als je nog een regelmatige cyclus hebt, ben je niet oud. 37 is niet oud.
Ik weet niet wie je probeert te overtuigen, maar mag hopen dat je je partner niet hebt wijsgemaakt onvruchtbaar te zijn en dan straks ineens confronteert met een wonder en zwanger blijkt.
Dat is namelijk gewoon simpele biologie

Naast biologie spelen er ook nog allerlei andere dingen een rol maar dan meer op spiritueel niveau. Google maar eens op preconceptuele fase incarnatie ziel (ik kan helaas nog geen links plaatsen).

Er is blijkbaar een oorzaak waarom het die ziel niet lukt om te incarneren. Eerst had ik wel het gevoel dat die ziel dichtbij was, nu al even niet meer (ik ben best wel intuitief). En zonder ziel geen kindje. Lees maar eens de informatie via google (voor wie geinteresseerd is). Ik had eerst nog hele handige andere informatie over de voorfase van de conceptie maar die kan ik niet meer vinden helaas. Daarin stond het nog beter uitgelegd. 
En karma speelt denk ik ook een rol. Ik heb ooit een zwangerschap zelf beeindigd (was toen een tiener). Dat werkt ook niet mee natuurlijk. Dus logisch dat het nu niet meer lukt. Ik ben heel gelukkig dat eentje toch nog gelukt is. 

rare uitspraak want als iets niet gelukt is, was je blijkbaar toch nog ontevreden met 1 kind. Ik heb 1 kind terwijl het in het begin een tweelingzwangerschap was. Maar ik heb na die ene nooit het verlangen gehad naar nog een. Wel vind ik het heerlijk om een baby van een ander even te verzorgen of vast te houden.

Katjen schreef op 17-09-2022 om 13:33:

[..]

Naast biologie spelen er ook nog allerlei andere dingen een rol maar dan meer op spiritueel niveau. Google maar eens op preconceptuele fase incarnatie ziel (ik kan helaas nog geen links plaatsen).

Er is blijkbaar een oorzaak waarom het die ziel niet lukt om te incarneren. Eerst had ik wel het gevoel dat die ziel dichtbij was, nu al even niet meer (ik ben best wel intuitief). En zonder ziel geen kindje. Lees maar eens de informatie via google (voor wie geinteresseerd is). Ik had eerst nog hele handige andere informatie over de voorfase van de conceptie maar die kan ik niet meer vinden helaas. Daarin stond het nog beter uitgelegd.
En karma speelt denk ik ook een rol. Ik heb ooit een zwangerschap zelf beeindigd (was toen een tiener). Dat werkt ook niet mee natuurlijk. Dus logisch dat het nu niet meer lukt. Ik ben heel gelukkig dat eentje toch nog gelukt is.

Ah ja, nee, echt.., ach...nouja, oké, goed, ehm, tja, laten we het er op houden dat ik dan snap waarom je een droom zo interpreteert als je die kant op denkt... Ik vind het onverantwoordelijk, dat wel.

Je bent overtuigd dat je geen kind meer zult krijgen en bent daar tevreden mee. Je bent zeker van je zaak en gebruikt daarom geen anticonceptie. Mocht je tegen alle verwachtingen in toch zwanger raken, wat zou dat dan voor jou betekenen?

Katjen schreef op 17-09-2022 om 13:33:

[..]

Naast biologie spelen er ook nog allerlei andere dingen een rol maar dan meer op spiritueel niveau. Google maar eens op preconceptuele fase incarnatie ziel (ik kan helaas nog geen links plaatsen).

Er is blijkbaar een oorzaak waarom het die ziel niet lukt om te incarneren. Eerst had ik wel het gevoel dat die ziel dichtbij was, nu al even niet meer (ik ben best wel intuitief). En zonder ziel geen kindje. Lees maar eens de informatie via google (voor wie geinteresseerd is). Ik had eerst nog hele handige andere informatie over de voorfase van de conceptie maar die kan ik niet meer vinden helaas. Daarin stond het nog beter uitgelegd.
En karma speelt denk ik ook een rol. Ik heb ooit een zwangerschap zelf beeindigd (was toen een tiener). Dat werkt ook niet mee natuurlijk. Dus logisch dat het nu niet meer lukt. Ik ben heel gelukkig dat eentje toch nog gelukt is.

en dan probeer je hier een bevestiging te vinden ofzo 

Katjen

Katjen

17-09-2022 om 14:09 Topicstarter

Mischa83 schreef op 17-09-2022 om 13:44:

Je bent overtuigd dat je geen kind meer zult krijgen en bent daar tevreden mee. Je bent zeker van je zaak en gebruikt daarom geen anticonceptie. Mocht je tegen alle verwachtingen in toch zwanger raken, wat zou dat dan voor jou betekenen?

Dan zou ik dat geweldig vinden natuurlijk, maar ik verwacht het niet meer.

Katjen

Katjen

17-09-2022 om 14:11 Topicstarter

Max88 schreef op 17-09-2022 om 13:43:

[..]

Ah ja, nee, echt.., ach...nouja, oké, goed, ehm, tja, laten we het er op houden dat ik dan snap waarom je een droom zo interpreteert als je die kant op denkt... Ik vind het onverantwoordelijk, dat wel.

Ik ben blij dat je mijn denkwijze nu beter snapt. Ik vind het ook lastig om dat zo uit te leggen. Waarom vind je dat trouwens onverantwoordelijk?

Katjen schreef op 16-09-2022 om 22:45:

[..]

Ik ben nu 37, dus biologisch gezien best oud. Ik ben heel intuitief en mijn gevoel klopt bijna altijd. En mijn gevoel zegt nu dat het hem niet gaat worden. En ik word ouder en ouder en ik ben nu inmiddels al onvruchtbaar. Want was ik wel nog vruchtbaar dan was ik inmiddels wel zwanger geworden na zo een lange tijd. Vroeger werd ik wel heel makkelijk zwanger. Nu ben ik te oud. De pil heb ik ook weg gegooid, heb ik nooit meer nodig. Hetzelfde effect heb ik namelijk nu al van nature.

Proberen doen we ook niet meer, al hebben we natuurlijk wel lekker seks met elkaar als we er zin in hebben.

Maar 1 kind heeft absoluut voordelen zeker weten. En daar geniet ik echt van.

"Ik ben heel intuitief en mijn gevoel klopt bijna altijd. En mijn gevoel zegt nu dat het hem niet gaat worden."

Zo werkt anticonceptie niet. Dat heeft niks met intuïtie te maken, maar met biologie. 

Googel toch maar eens op "onverwacht zwanger oudere leeftijd"

"Proberen doen we ook niet meer, al hebben we natuurlijk wel lekker seks met elkaar als we er zin in hebben."

Eeeehm, kun je mij het verschil uitleggen tussen lekkere seks en seks waarvan je zwanger raakt? 

en ik ben nu inmiddels al onvruchtbaar.

Hoe weet je dat? 

Katjen schreef op 17-09-2022 om 14:09:

[..]

Dan zou ik dat geweldig vinden natuurlijk, maar ik verwacht het niet meer.

Ok in dat geval denk ik dat je het heel goed aanpakt op deze manier! Je kunt alleen maar winnen, want of je intuïtie klopt en je raakt niet zwanger, of je raakt toch wel zwanger en krijgt nog een kindje wat je heel leuk zou vinden! Denkt je partner hier ook zo over? 

Bijtje82

Bijtje82

17-09-2022 om 14:22

Ik krijg best wel nare gevoelens bij dit hele topic. 
Er speelt zelfs een bepaalde zin door mijn hoofd die ik hier niet kan posten. 

Maar goed, zolang jij en je partner gelukkig zouden zijn met een tweede kind en het kind krijgt wat het nodig heeft, wie ben ik dan om daar over te oordelen.

Katjen schreef op 17-09-2022 om 14:11:

[..]

Ik ben blij dat je mijn denkwijze nu beter snapt. Ik vind het ook lastig om dat zo uit te leggen. Waarom vind je dat trouwens onverantwoordelijk?

Onverantwoordelijk als 1 kind genoeg was en een 2e niet welkom was geweest. Dan vind ik dateen risico op een ongewenst kind.Ik lees nu net dat het wel welkom is, dus dan is er niet aan de hand of je wel of niet zwanger raakt.

Je denkwijze daar kan ik niet veel mee, omdat ik daar anders in sta( karma, intuitief zijn als in: ik voel het dús het is zo, en de andere spirituele zaken), maar daar hoef jij je uiteraard niets van aan te trekken. 👍

Katjen schreef op 17-09-2022 om 13:33:

[..]Google maar eens op preconceptuele fase incarnatie ziel (ik kan helaas nog geen links plaatsen).

Ik mag hopen dat je dat nooit zult kunnen. Bullshit op de ene website hoeft niet doorgegeven te worden op een andere website. Besmetting voorkomen is beter van genezen (als dat dan nog kan....)
Gr Angela

Katjen schreef op 17-09-2022 om 14:11:

[..]

Ik ben blij dat je mijn denkwijze nu beter snapt. Ik vind het ook lastig om dat zo uit te leggen. Waarom vind je dat trouwens onverantwoordelijk?

Ik denk dat dit er helemaal niets mee te maken heeft hoor, want jouw denkwijze is eigenlijk maar op 1 ding gebaseerd, enkel JOUW denkwijze. Heb je daarom bewust mijn eerdere reactie niet beantwoord? Niet dat je daartoe verplicht bent hoor, maar wel een bevestiging van mijn denkwijze 

Bijtje82 schreef op 17-09-2022 om 14:22:

Ik krijg best wel nare gevoelens bij dit hele topic.
Er speelt zelfs een bepaalde zin door mijn hoofd die ik hier niet kan posten.

Maar goed, zolang jij en je partner gelukkig zouden zijn met een tweede kind en het kind krijgt wat het nodig heeft, wie ben ik dan om daar over te oordelen.

Ik deel jouw gevoelens wel!

Googleisjevriend schreef op 17-09-2022 om 09:27:

[..]

Pijnlijke reactie hoor dit.
ik vind het zelf wel eens triest voor ons kind dat het alleen is. En dat heeft niet als reden dat een tweede niet zou lukken.

Ik gaf antwoord op iemand die ook niet aardig en stellig begon. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.