Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Een kind is genoeg want 2e is niet gelukt, bij wie ook?



Wie herkent zich hierin? 


Max88 schreef op 17-09-2022 om 10:51:

[..]

Dat je er over droomt lijkt me normaal, dat men een droom als diagnose en feit ziet is gevaarlijk en niet erg wijs.

Ik bedoelde te zeggen dat ik dat soort dingen droom als ik zenuwachtig ben. Niet omdat ik niet meer zwanger zou worden. Dat heb ik nooit gekund

Katjen schreef op 17-09-2022 om 13:33:

[..]

Naast biologie spelen er ook nog allerlei andere dingen een rol maar dan meer op spiritueel niveau. Google maar eens op preconceptuele fase incarnatie ziel (ik kan helaas nog geen links plaatsen).

Er is blijkbaar een oorzaak waarom het die ziel niet lukt om te incarneren. Eerst had ik wel het gevoel dat die ziel dichtbij was, nu al even niet meer (ik ben best wel intuitief). En zonder ziel geen kindje. Lees maar eens de informatie via google (voor wie geinteresseerd is). Ik had eerst nog hele handige andere informatie over de voorfase van de conceptie maar die kan ik niet meer vinden helaas. Daarin stond het nog beter uitgelegd.
En karma speelt denk ik ook een rol. Ik heb ooit een zwangerschap zelf beeindigd (was toen een tiener). Dat werkt ook niet mee natuurlijk. Dus logisch dat het nu niet meer lukt. Ik ben heel gelukkig dat eentje toch nog gelukt is.

Intuïtieve en spirituele, esoterische (metaforische) verklaringen kunnen heel waardevol zijn maar wel samen met wetenschap. Als al die spirituele verklaringen meer waar zouden zijn dan medisch-wetenschappelijke verklaringen, hoe komt het dan bijvoorbeeld dat de (kinder)sterfte pas is afgenomen toen de wetenschap grote vooruitgang boekte?

Je kan natuurlijk best gelijk hebben: je wordt al anderhalf jaar niet zwanger terwijl je nog regelmatig menstrueert en onbeschermde seks hebt. Dat is best opvallend.Maar het kan ook zo zijn dat het op een goede dag ineens wel raak is. Het zal niet de eerste keer zijn dat een vrouw die dacht onvruchtbaar te zijn ineens zwanger blijkt. Het kan ook zijn dat niet jij maar je man verminderd vruchtbaar of onvruchtbaar is geworden. 

Ik gebruik mijn intuïtie als signaal. En dat signaal volg ik dan op. Zoals een journalist nooit een belangrijk verhaal publiceert met maar één bron maar de feiten verifieert bij andere bronnen, zo dubbelcheck ik mijn intuïtie. In dit geval zou ik dat doen door naar de dokter te gaan en te laten uitzoeken of ik inderdaad onvruchtbaar ben. 
En ik heb net als Thomass ook bij tijden dromen over de weg niet kunnen vinden of de trein niet halen of een andere vervoersdroom waarin van alles in de soep loopt. Dat is altijd in periodes dat ik niet goed in mijn vel zit en niet zo goed weet wat ik moet doen. Voor mij is dat altijd een sterk teken van frustratie, niet van onvruchtbaarheid. Ik heb die dromen al van jongs af aan en en ik heb twee kinderen. 

Je beseft dat je als je geen anticonceptie gebruikt, ook zwanger kan worden op een leeftijd waarop de kans op een kind met een beperking groot is? 

Ga je dan je droom uitleggen als: ik kwam te laat voor een goed functionerende trein?! 

Ik zou echt eens langs de dokter, want sommige risico's moet je niet willen nemen. 

ief

ief

18-09-2022 om 12:34

Katjen schreef op 17-09-2022 om 00:45:

[..]

Jij was op hoge leeftijd nog heel vruchtbaar.

Toen ik heel jong was, was ik heel vruchtbaar (eerste keer seks direct raak) toen ik mijn kind kreeg ging het al moeilijker en nu helemaal niet meer. Bij mij neemt de vruchtbaarheid echt af met de jaren. En dat is zoals het is.

Hier nam de vruchtbaarheid ook af naarmate de tijd verstreek. Ik ben een keer vijf jaar niet zwanger geworden, en toen ineens drie keer in een jaar (waarvan de laatste geresulteerd heeft in een baby). Ik was toen heel diep in de veertig, richting vijftig zeg maar.

In het ziekenhuis zeiden ze dat dat vaak voorkomt, dat iemand tegen de overgang aan ineens weer vruchtbaar wordt. Ik ben nu nóg ouder en ze zeggen bij mij gezonde eitjes te zien... 

Bijtje82

Bijtje82

18-09-2022 om 13:15

Het ding over karma, zelf een zwangerschap hebben beëindigd en puur geloven in spiritualiteit laten bij mij vele alarmbellen afgaan. 
Geloof is een prima ding en het lichaam en geest hebben een bepaalde uitwerking op elkaar. 
Maar ik denk dat je iets teveel in je spiritualiteit hangt en te weinig in het echte leven. 

Ik kan het mis hebben, maar heb nu een bepaald beeld van je dat niet heel positief is. Er zijn mensen voor minder opgenomen zeg maar. Klinkt beetje hard, maar lees die laatste zin maar met een knipoog. 

Bijtje82 schreef op 18-09-2022 om 13:15:

Het ding over karma, zelf een zwangerschap hebben beëindigd en puur geloven in spiritualiteit laten bij mij vele alarmbellen afgaan.
Geloof is een prima ding en het lichaam en geest hebben een bepaalde uitwerking op elkaar.
Maar ik denk dat je iets teveel in je spiritualiteit hangt en te weinig in het echte leven.

Ik kan het mis hebben, maar heb nu een bepaald beeld van je dat niet heel positief is. Er zijn mensen voor minder opgenomen zeg maar. Klinkt beetje hard, maar lees die laatste zin maar met een knipoog.

Precies dit ja.

Op zich moet je het allemaal zelf weten natuurlijk, zeker als een kindje welkom is als het toch gebeurt, maar je denkbeelden staan nogal ver van de werkelijkheid. 
Denken dat je onvruchtbaar bent, maakt je nog niet daadwerkelijk onvruchtbaar.
Zo was er bij vier handen op één buik ook eens een stel die geen anticonceptie gebruikten omdat ze beide onvruchtbaar beweerden te zijn. Maar dat bleek toch niet zo te zijn en toen kregen ze een kind toen ze 20 waren en er eigenlijk nog niet klaar voor waren.

Ik was 40, had 2 jonge kinderen en toen kreeg ik de diagnose baarmoederhalskanker. Was al bezig met voorbereidingen voor de operatie en behandeling. Maar dat moest allemaal wachten, want ik bleek tevens zwanger te zijn. 

Volgens de artsen kon het uitdragen van de zwangerschap een verhoogd risico op uitzaaiingen meebrengen. Heel bot gezegd: ik had de keuze tussen 3 kinderen die misschien niet met hun noeder konden opgroeien, of 2 kinderen die een grotere kans hebben om op te groeien met een gezonde moeder. 

Wat ik hiermee wil zeggen: wij hadden geen voorbehoedsmiddel gebruikt omdat ik de kans ook erg klein achtte dat ik zwanger kon worden. Had een zeer regelmatige cyclus, dus ik dacht dat ik helemaal safe was. Niet dus. 

Ook ik hecht veel waarde aan mijn dromen. Alleen leg ik die niet uit als voorspellende boodschappen. Wel geven die vaak goed weer wat mij bezighoudt. Bewust of onbewust. 

Met 40 jaar geen voorbehoedsmiddelen gebruiken is Russisch roulette. In grootmoeders tijd wierpen ze op die leeftijd nog kinderen.

Bijtje82

Bijtje82

20-09-2022 om 18:10

redbulletje schreef op 20-09-2022 om 17:33:

Met 40 jaar geen voorbehoedsmiddelen gebruiken is Russisch roulette. In grootmoeders tijd wierpen ze op die leeftijd nog kinderen.

Ik zou dat ook nog best willen hoor.

redbulletje schreef op 20-09-2022 om 17:33:

Met 40 jaar geen voorbehoedsmiddelen gebruiken is Russisch roulette. In grootmoeders tijd wierpen ze op die leeftijd nog kinderen.

waarom alleen in grootmoederstijd? Sommigen beginnen dan pas tegenwoordig. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.