toetje2010
02-02-2010 om 17:08
Eiceldonatie
Hallo, ik wil mijn verhaal graag hier plaatsen omdat ik niet echt meer weet wat ik het beste kan doen.
5 jaar geleden heb ik een vriendin van mij geholpen om een kindje te krijgen. Ze kon zelf niet op de natuurlijke manier zwanger worden. Na vele onderzoeken en psychische gesprekken heb ik toen een aantal eicellen van mij over laten plaatsen in haar.een eicel donatie
Er is destijds vast gelegd dat mijn vriendin en haar man het kindje op zouden voeden en ik me op de achtergrond zou houden maar indien het nodig zou zijn, ik wel in zou springen. (heeft er ook mee te maken dat ik erg close met hun ben-was). En er staat ook in dat wanneer hun iets overkomt, het kindje naar mij zou gaan!
De laatste paar maanden heb ik ruzie met mijn 'vriendin'. met haar man heb ik nog wel een goed contact!
Nu is het probleem onstaan dat mijn 'vriendin' haar zoontje steeds meer op mij vind gaan lijken, zowel uiterlijk als innerlijk. Dit staat haar niet erg aan.
Ook heeft ze nog een zoontje die op dezelfde manier is verwekt door een andere vrouw. Dit zoontje is haar lieveling en kan niks verkeerd doen terwijl de oudste alles verkeerd doet in haar ogen.
Ze wil nu graag dat ik de oudste en mijn biologische zoon in huis neem zodat zij er geen omkijken meer naar heeft. Dit is een erg ingrijpende kwestie. Mijn vriend en ik zijn het er over eens dat we hem niet zullen weigeren en ook zijn biologische vader ziet zijn zoontje het liefst naar mij komen. Wij staan er dus wel open voor maar het is wel erg wennen e.d. en er zullen nog veel zaken besproken moeten worden. Mijn biologische zoontje ziet me vanaf begin af aan als 'tante' waar hij erg vaak met veel plezier over de vloer komt, nu het niet zo lekker gaat tussen hem en mijn 'vriendin' heeft hij zelf al een aantal keer gevraagd of hij niet bij tante mag komen wonen.
Het is natuurlijk niet niks, hij denkt dat ik z'n tante ben en blijk zijn biologische moeder te zijn, mijn familie ed heeft verder ook nauwelijks tot geen contact met hem en er zullen allerlei verhalen de wereld in geholpen worden waar we niet op zitten te wachten!
HELP mij aub!!
Hoe moet het nu verder, in hoe verre ben ik verantwoordelijk voor hem en wat zouden jullie doen in deze situatie?
Bedankt alvast voor het lezen en de reacties!
Groetjes!

Nikus
02-02-2010 om 17:55
Goeiegenade
Wat heftig voor zo'n jongen en wat een bijzonder gedrag van je "vriendin".
Ik begrijp het niet helemaal. Jij hebt toch enkel een eicel gedoneerd? Het kind is in haar gegroeid, het heeft in haar geleefd. Hoe kan je dan afstand doen van je kind? Sorry hoor...maar dat begrijp ik niet en ik wil het ook niet begrijpen denk ik.
Je hebt geen biet aan deze reactie maar ik zou het ventje in huis nemen en proberen dat jioj gezaghebbende wordt.
Het is toch geen wegwerp artikel...

Gaia*
02-02-2010 om 19:12
Amk
Het lijkt mij iets om bij het AMK te melden. Er is nog een tweede kind ook. Zeker bij AMK melden lijkt me.
Vreemd hoor.

Puck
02-02-2010 om 19:35
Pardon?
Ik ben het wel met de anderen eens: zo ga je nog niet eens met een huisdier om. Maar misschien is psychische hulp voor je vriendin ook nog een optie?

Jolanda123
02-02-2010 om 20:16
Zelfde verhaal op viva forum
http://forum.viva.nl/forum/Kinderen/Mijn_biologische_zoon_HELP/list_messages/69797/0
Zie deze draad. Onderwerp is daar gesloten, waarschijnlijk fake.
Enne.. Toevallig wordt het onderwerp daar om half 5 gesloten, en wordt het hier om 5 uur geopend....

zomaar een naam
02-02-2010 om 20:16
Raar
Net met verbijstering je berichtje gelezen.Je geeft je eigen kind toch niet weg.
Arm kind. Ik weet niet wat je zou moeten doen maar ik zou er zeker juridische hulp bij halen.

Jolanda123
02-02-2010 om 20:19
En nog een keer gevonden
http://www.dokter.nl/index.php/Kinderen/223178-biologisch-kind.html

100%mama
02-02-2010 om 22:42
Mmmmmm
Tja, moeilijk nu reageren als ik zie hoeveel topic's zijn aangemaakt op verschillende forums.......ik ga dan (en misschien onterecht) idd wel even nadenken wat er nu speelt....ik ben benieuwd of je reageert op het feit dat er nu 3 forums zijn waarop deze vraag staat....

vlinder72
03-02-2010 om 09:35
Hmmm
Ik geloof er niets van. Een moeder wil haar kind niet omdat het kind op iemand lijkt die ze niet meer aardig vindt? Iemand die zoveel moeite doet om via eiceldonatie zwanger te worden gaat echt geen afstand doen van een kind om zoiets onbenulligs. En twee kinderen met eiceldonatie van twee verschillende moeders. Dat geloof ik ook niet. Eiceldonatie is in Nederland heel moeilijk. Dit is een onzin topic en wat wil Toetje nu dan. Tips? Toetje kan het kind niet zomaar "nemen". Ze is helemaal niet de moeder. En een kind is geen hond.

Monique D*
06-02-2010 om 17:41
Psychologische gesprekken
Je vertelde dat er psychologische gesprekken zijn gevoerd voordat je daadwerkelijk jouw eicel kon doneren.
Was het onderwerp "hoe verder als je ruzie krijgt met biologische moeder, heeft het invloed op het kind" niet tijdens een van die gesprekken besproken? En zijn bepaalde zaken niet vastgelegd? Zoals van wat moet er gebeuren als het kind een fysieke of verstandelijke beperking heeft? En mogen die kinderen wel weten wie de biologische moeder is en vanaf welke leeftijd mogen zij dat weten? Deze dingen moeten besproken worden, anders kom je later voor verrassingen te staan..
Eigenlijk is jouw vriendin wel zielig, zij gaat er alleen vanuit dat zij een broedmachine is geweest voor een kind dat beschikt over jouw genen. En de biologische moeder die nu haar vriendin is kan ook ineens haar vijandin worden. Gaat zij dat andere kind dan ook afgeven aan die andere moeder?
Blijkbaar heeft die vriendin een enorm probleem met zichzelf... en haar man hobbelt er maar achteraan.