Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Explosieve relatie, kind in gevaar?

NC-X

NC-X

21-03-2026 om 14:25 Topicstarter

Zeespiegel schreef op 18-03-2026 om 08:02:

[..]

Al gedacht aan het gebruik van verslavende middelen? Dat kan slechte eigenschappen behoorlijk verergeren. Dat zou de onbetrouwbaarheid van haar verklaren.

Geen rokers, geen alcohol in huis. En drugs al helemaal niet. 

Al heeft ze wel eens een tijdje gerookt, stiekem. Bang op mijn reactie als ik er achter zou komen. Lang geleden hoor, toen woonden wij nog niet samen, dus viel het mij niet op. 

NC-X schreef op 17-03-2026 om 17:02:

[..]

Ik snap dat je op een gegeven moment keuzes moet maken. Maar zou je een relatie van 20 jaar beëindigen, zonder eerst te kijken of het te fixen is? Dan zou heel relatietherapie ook zeuren bij de therapeut zijn.

En ja, dit karakter is in de voorgaande jaren ook wel zichtbaar geweest, maar de frequentie was dermate laag dat het incidenten waren. Een of twee keer per jaar dat je denkt 'goh, dat had veel gezeur gescheeld als je het gewoon even besproken had'.

Je gooit niets weg. Jij probeert iets in stand te houden dat er niet meer is. En omdat jullie al zolang samen zijn blijf je er maar in hangen. Jouw partner vlucht bijna dagelijks weg van haar gezin. Om tal van redenen die eigenlijk niet uitmaken. Feit is dat ze niet bij haar gezin of bij jou wil zijn. Heel hard gezegd ze wil jullie niet meer. Alleen af en toe als het haar uitkomt. Ze komt afspraken niet na, is heel veel afwezig en communicatie daarover lukt niet. En ik zou die heftige incidenten niet goedpraten Alleen omdat het af en toe een keer voorkomt. 

Ik ben een groot voorstander van therapie. Maar Alleen als beide partijen inzet laten zien. En daadwerkelijk zelf willen. Niet omdat het moet. Want volwassen mensen zijn bijna niet meer te veranderen... Jouw partner laat geen enkele verandering zien (nota bene een uur na de therapie). 

Ik denk ook dat het een onbegonnen zaak is. Gun je dochter een betere situatie, TO. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.