Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Gedoe

Ik heb de laatste tijd veel gedoe met mijn man over het huishouden en dat we zo druk zijn met onze jonge kinderen. Wie doet wat, Geen tijd voor mijzelf, enzovoort, enzovoort.

Hij begon over de

- knip -

. Hebben jullie daar ervaring mee? Zijn er ook andere apps? 
Iemand ervaring mee?

Geem ervaring met

xxxx

, maar al wel 25 jaar handgeschreven schema's met magneten op de koelkast voor een eerlijke verdeling. 

De vorige keer was het nog een tip van een vriendin? Gewoon uitproberen geen optie?

Je hebt in september vorig jaar ook naar ervaringen met deze app gevraagd....

Vervelend. Misschien maar eens goed samen zitten? 

Er zijn inderdaad meerdere apps. Wij gebruiken nu de Fammi app. 
Best handig. De taken kun je snel verdelen in het huishouden met duidelijke afspraken.
En nog meer. Gewoon even checken... is gratis om te proberen.

FamilyWal is ook goed, maar was niet wat wij zochten.

Succes en sterkte 

Misschien zie ik het verkeerd maar ik begrijp niet dat koppels die in een relatie zitten een app nodig hebben om te weten wie wat doet. Dat lijkt me serieus kinderachtig. Ik (maar ik ben een boomer) doe samen met mijn man alles tot het werk min of meer gedaan is. En als je het werk wil zien, dan heb je geen lijstjes nodig. In mijn ogen is het 'het niet zien' eerder een vorm van onder je verantwoordelijkheden proberen uit te komen.

Wil niemand schofferen.

Voor kinderen zou ik dat nog begrijpen.

Als iemand iets 'niet ziet' (echt of nep) dan is een lijstje ook zo geschreven. Daar is geen app voor nodig.

MaryW

MaryW

17-06-2025 om 19:26 Topicstarter

Infobericht

Joszy schreef op 17-06-2025 om 18:58:

De vorige keer was het nog een tip van een vriendin? Gewoon uitproberen geen optie?

Klopt. Discussie loopt... Helaas. 

xxxx

de gratis versie al geprobeerd, Vandaar dat mijn man daar over begon. Ik vond het niks

als hij iets voorstelt klinkt dat alsof ook hij ziet dat het nu niet loopt.  Fijn! Want daar ben je het over eens! Of dat nu met deze app is of een andere methode, begint met een goed gesprek samen. 

Een app is een tooltje; meer niet. Je kan een schema op de ijskast plakken waarop de taakverdeling staat van die dag. Iedereen ziet dan wie wat doet en dus is het moeilijker te negeren.

Temet schreef op 17-06-2025 om 19:20:

Als iemand iets 'niet ziet' (echt of nep) dan is een lijstje ook zo geschreven. Daar is geen app voor nodig.

Mee eens. Maar in sommige situaties zou ik me kunnen voorstellen dat ik toch een poosje akkoord zou gaan met die app, onder het motto "nou, laat maar eens zien dan dat het met die app wél lukt". 

Om te voorkomen dat de discussie zich toespitst op die app, zo van 'het zou best goed gaan met zo'n app maar jíj wil dat niet'. En dan ben ik ook niks te goed om er na een tijdje met gestrekt been in te gaan, als blijkt dat het (oh wonder) zelfs met een app niet wil lukken. 

Pimpelmees67 schreef op 17-06-2025 om 18:58:

Je hebt in september vorig jaar ook naar ervaringen met deze app gevraagd....

Reclame?  Wel slechte . Want de app werkt niet …..

jonge kinderen zijn druk
Laat huishouden wat los . 

Echt als je man zegt dat het hem wel lukt met een app dan gebruik je toch gewoon de app. Als jullie maar gelukkig zijn met het huis en de verdeling.
 Ik vind het ook onzin maar 1 ding heb ik wel geleerd iedereen ziet andere "vieze dingen" mijn man haalt gerust de glazen  ovenplaat eruit als hij een keer de keuken doet , de rest wordt elke dag al gedaan door mij, en weet je hij heeft nog gelijk ook , alsnog ligt er macaroni op de kookplaat als hij klaar is maar het is niet zo dat hij niets gedaan heeft.. de een vind een opgeruimd huis belangrijk en stofzuigd 1 keer in de week , de ander heeft bergen speelgoed/rommel maar nergens stof een blinkende wc maar een overvolle wasmand , de een doet elke week de ramen de ander eens per jaar... en bijna iedereen heeft een blinde vlek voor zijn eigen vuil.. man of vrouw.

Of gewoon één keer in de week een schoonmaakster laten komen en het de rest van de week wat bijhouden. In het weekend de wasmand wegwerken en een keer een grotere klus aanpakken. 
Zonde van je tijd dat ruzie maken om het huishouden. 

wij hebben die app, maar gebruiken hem als gezinsagenda. Dus bijv tandarts afspraken, studiedag etc. Niet om taken te verdelen. We hebben allebei onze taken (die ons liggen en waar we handig in zijn). Op zondagavond nemen we met dochter planning van de komende week door. Dan hebben we het ook over taken als er bijzonderheden zijn. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.