Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

19-08-2021 om 19:24

Gentle Parenting

Gentle parenting (zachtaardig opvoeden betekent geen straf en geen beloning: alleen een bondgenootschap met je kinderen waarin zij het juiste willen doen omwille van het juiste te doen.

Zijn er al meer hier bekend mee? Ik las het en wist eigenlijk niks uit te brengen. Slaan we door? 


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Julali schreef op 26-08-2021 om 13:19:

[..]

Dat gaat echt niet altijd op

Altijd is een groot woord, maar in het overgrote deel van de gevallen wel. De eerste jaren zijn spielerei, ook al noemen ze het tropenjaren, daarna komen de grote issues. Je wordt zelf ook aan het denken gezet als ouder, ‘wat vind ik hier eigenlijk van?’

MMcGonagall schreef op 26-08-2021 om 13:23:

[..]

Altijd is een groot woord, maar in het overgrote deel van de gevallen wel. De eerste jaren zijn spielerei, ook al noemen ze het tropenjaren, daarna komen de grote issues. Je wordt zelf ook aan het denken gezet als ouder, ‘wat vind ik hier eigenlijk van?’

Als het goed is begint dat al veel eerder. Als je pas in de puberteit begint met opvoeden en nadenken over wie je zelf bent en hoe je het beste met je kind kunt omgaan, dan ben je rijkelijk laat. 

De basis van zo'n beetje al het gedrag wordt gelegd in de eerste 7 jaar van het leven van kinderen. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

26-08-2021 om 13:29

Mods mag mijn topic op slot. Dank u 🙏

Infobericht

Op verzoek van TO sluit ik dit topic.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.