Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
MRI

MRI

13-05-2026 om 11:25

Gevaar voor onze dochters? (en zonen)

rionyriony schreef op 14-05-2026 om 09:09:

Ik ken Tate niet. Ik heb geen sociale media.

Ik kan me niet anders herinneren dan dat vrouwen vrij waren om het geluk te zoeken en te vinden in hun leven, precies zoals ze dat wilden. Kan me ook geen homohaat herinneren. Ben ook Jodenhaat gelukkig misgelopen in mijn opvoeding trouwens.

Dus dat is later allemaal gekomen. Ik denk door invloeden van immigranten en hun nakomelingen. Die worden steeds talrijker en hoeven niet per se de cultuur van de westerling over te nemen. Velen, ik dacht van sommige etniciteiten meer dan 60 of 70% hebben geuit dat ze democratie en vrijheid niet de beste ideologie vonden en dat graag veranderd zouden zien. Dus met hun toenemende aantal zal dit vanzelf worden verwezenlijkt. Kwestie van keuzes, oorzaak en gevolg.

Dit zijn echt geen zaken die veroorzaakt worden door immigranten. Tate is westers. Zijn denkbeelden verspreiden zich via social media en niet door immigratie. 
Als jodenhaat, homohaat etc er pas na jouw jeugd is gekomen, dan moet je wel heel oud zijn 😉. Ik geloof best dat jij dat niet gezien / gehoord / ervaren hebt in je jeugd, maar dat wil niet zeggen dat het er niet was. 

Mugske schreef op 14-05-2026 om 09:32:

[..]

Dit zijn echt geen zaken die veroorzaakt worden door immigranten. Tate is westers. Zijn denkbeelden verspreiden zich via social media en niet door immigratie.
Als jodenhaat, homohaat etc er pas na jouw jeugd is gekomen, dan moet je wel heel oud zijn 😉. Ik geloof best dat jij dat niet gezien / gehoord / ervaren hebt in je jeugd, maar dat wil niet zeggen dat het er niet was.

Tate heeft zich bekeerd tot moslim.

rionyriony schreef op 14-05-2026 om 09:09:

Ik ken Tate niet. Ik heb geen sociale media.

Ik kan me niet anders herinneren dan dat vrouwen vrij waren om het geluk te zoeken en te vinden in hun leven, precies zoals ze dat wilden. Kan me ook geen homohaat herinneren. Ben ook Jodenhaat gelukkig misgelopen in mijn opvoeding trouwens.

Dus dat is later allemaal gekomen. Ik denk door invloeden van immigranten en hun nakomelingen. Die worden steeds talrijker en hoeven niet per se de cultuur van de westerling over te nemen. Velen, ik dacht van sommige etniciteiten meer dan 60 of 70% hebben geuit dat ze democratie en vrijheid niet de beste ideologie vonden en dat graag veranderd zouden zien. Dus met hun toenemende aantal zal dit vanzelf worden verwezenlijkt. Kwestie van keuzes, oorzaak en gevolg.

Hou op!  Jij ziet ook overal kans om je stokpaardje te gaan berijden en immigranten de schuld te geven. 

Reageren hoeft niet,  je kan een topic ook negeren als je niks zinnigs te zeggen hebt. 

Bakblik schreef op 14-05-2026 om 09:46:

[..]

Hou op! Jij ziet ook overal kans om je stokpaardje te gaan berijden en immigranten de schuld te geven.

Reageren hoeft niet, je kan een topic ook negeren als je niks zinnigs te zeggen hebt.

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Jeetje Riony, ik heb er geen woorden hoe jij hier reageert elke keer.

Wij zeggen meestal "meissie" of "dame" voor grotere meisjes, jonge vrouwen.
En "kerel" voor grotere jongens, jonge mannen.
Wellicht ook dialect?

Bakblik schreef op 14-05-2026 om 09:46:

[..]

Hou op! Jij ziet ook overal kans om je stokpaardje te gaan berijden en immigranten de schuld te geven.

Reageren hoeft niet, je kan een topic ook negeren als je niks zinnigs te zeggen hebt.

Ik sluit mij hier ook bij aan.

Voeg er nog aan toe dat het zo'n 40 jaar geleden gewoon Nederlands mannen waren die exact opgeleide vrouwen discrimineerden en in de huidige tijd heeft de dochter van Bakblik daar helaas ook nog steeds last van.

Nog niet zo lang geleden, stopten vrouwen met werken zodra ze gingen trouwen. Werden ze moeder de huisvrouw. Hun enige “taak” huishouden, en kinderen opvoeden.

Volgens mij had dat niks van doen met immigranten en moslims.

Zilver_gray schreef op 14-05-2026 om 10:55:

Nog niet zo lang geleden, stopten vrouwen met werken zodra ze gingen trouwen. Werden ze moeder de huisvrouw. Hun enige “taak” huishouden, en kinderen opvoeden.

Sterker nog, je werd ontslagen als je ging trouwen. In mijn vorige baan was er een vrijwilliger die nooit was getrouwd omdat ze haar werk te leuk vond en ontslagen zou worden als ze zou trouwen

Tuinfluiter schreef op 14-05-2026 om 10:34:

[..]

Ik sluit mij hier ook bij aan.

Voeg er nog aan toe dat het zo'n 40 jaar geleden gewoon Nederlands mannen waren die exact opgeleide vrouwen discrimineerden en in de huidige tijd heeft de dochter van Bakblik daar helaas ook niet nog steeds last van.

Precies. En homo zijn mocht vroeger niet eens. Het was strafbaar.

Het grappige vind ik dat de clubs die het hardst lopen te roepen over de gevaren van immigratie (immigratie van anderen in Nederland dan, immigratie van Nederlanders in bijvoorbeeld Dubai of Spanje vinden ze geen punt) vaak ook de clubs zijn bij wie gelijke rechten voor vrouwen niet per se in goede handen zijn...

Joszy schreef op 14-05-2026 om 11:03:

[..]

Sterker nog, je werd ontslagen als je ging trouwen. In mijn vorige baan was er een vrijwilliger die nooit was getrouwd omdat ze haar werk te leuk vond en ontslagen zou worden als ze zou trouwen

Die wet is in 1957 afgeschaft, dus ze had best nog tijd om alsnog te trouwen en te blijven werken. 

Herfstappeltaart schreef op 14-05-2026 om 10:01:

[..]

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Jeetje Riony, ik heb er geen woorden hoe jij hier reageert elke keer.

Links, moslims en immigranten zijn voor haar 'het grote kwaad', ze is, al dan niet toch door social media, flink gehersenspoeld. Een ideaalbeeld van vroeger in het hoofd hebben wat nooit heeft bestaan. 

On topic denk ik dat het ook een grote rol meespeelt hoe je als ouders met elkaar omgaat: gelijkwaardig en met wederzijds respect, als je dat weet voor te leven is dat in ieder geval al winst.

Ik vind het een zeer zorgwekkende ontwikkeling, puberzoon zegt het ook zeker te herkennen bij leeftijdsgenoten. 

felija schreef op 14-05-2026 om 11:12:

[..]

Links, moslims en immigranten zijn voor haar 'het grote kwaad', ze is, al dan niet toch door social media, flink gehersenspoeld. Een ideaalbeeld van vroeger in het hoofd hebben wat nooit heeft bestaan.

On topic denk ik dat het ook een grote rol meespeelt hoe je als ouders met elkaar omgaat: gelijkwaardig en met wederzijds respect, als je dat weet voor te leven is dat in ieder geval al winst.

Ik vind het een zeer zorgwekkende ontwikkeling, puberzoon zegt het ook zeker te herkennen bij leeftijdsgenoten.

Ik denk dat je gelijk hebt met je eerste alinea.

Zilver_gray schreef op 14-05-2026 om 10:55:

Ik vind het boek van Suzanna Jansen: 'De omwenteling, de eeuw van de vrouw' in dit kader heel goed. Het geeft de strijd weer van vrouwen in vroeger tijd om uit de rol van huisvrouw te willen stappen en wat voor barrières ze daarbij tegenkwamen. Heeft totaal niks met welke buutenlander dan ook, te maken. 

MamaE schreef op 14-05-2026 om 11:10:

[..]

Die wet is in 1957 afgeschaft, dus ze had best nog tijd om alsnog te trouwen en te blijven werken.

Mijn moeder trouwde 10 jaar later, werd niet ontslagen toen ze trouwde, maar wel toen ze zwanger werd. 😞

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.