Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
neteret mut

neteret mut

31-05-2013 om 16:28

Groot gezin deel zoveel

Hier maar verder


jessica 5

jessica 5

01-04-2014 om 00:22

Hier

Vandaag onze laatste werkdag gehad bij onze oude werkgever. Toen we terug kwamen op ons kantoor waren er mensen bezig geweest om de computers over te zetten op het nieuwe netwerk van onze nieuwe werkgever. Dus een nieuw logo op de computer, wel even raar om dit te zien.
Sommige cliënten waren wel wat in paniek voor morgen. Ik heb ze wel gerust kunnen stellen dat ze voorlopig nog de bekende gezichten gaan zien. Zowel voor de cliënten als voor ons is het even wennen en onzeker. Morgen een late dienst, ik verwacht geen gekke dingen.

neteret mut

neteret mut

08-04-2014 om 10:47

jessica

hoe gaat het op het werk?

neteret mut

neteret mut

08-04-2014 om 10:54

hier

is het paasvakantie en heb ik een leeg huis. Onwennig om met zo weinig mensen te eten. Zaterdag kwam oudste dochter thuis van schoolreis naar Barcelona, ze was niet erg enthousiast (zat vooral in de niet leuke groep, niet altijd lekker eten en niet altijd een leuke begeleider)
Jongste moest vandaag al om 5.15 op de verzamelplek staan voor een dagtrip naar Disneyland Parijs, komt na 24.00 weer thuis. Georganiseerd door school maar puur vrijwillig.
Een aantal zijn naar vrienden getrokken en zo hoef nu al een aantal dagen maar voor 5 personen te koken, heel gek als bv de vaatwasser zo leeg blijft.

jessica 5

jessica 5

08-04-2014 om 11:20

neteret mut

Vroeg die paasvakantie bij jullie. Sneu voor je dochter dat de schoolreis zo was tegen gevallen. Hoe gaat het met jou studdie?

jessica 5

jessica 5

08-04-2014 om 11:28

Hier

Op het werk is het nog wat rommelig. We weten ook nog niet hoelang we nog met ons oude team vanuit ons kantoor naar onze cliënten kunnen gaan. Heel vervelend die onzekerheid. Mijn jaar contract loopt eind mei af. Ik hoop dat ik mag blijven.
Zoon 16 zit in zijn laatste s.e week. Dochter heeft het goed naar haar zin op haar stage. Oudste heeft het druk met zijn studie. Met de tweeling gaat ook alles goed.

Fransien

Fransien

09-04-2014 om 18:21

kleine update

Oudste dochter heeft het heerlijk gehad op het weekendkamp van scouting, ze gaat in het paasweekend een ouder/kind-hike lopen, samen met papa. We hebben er nog eens goed over na gedacht en ze gaat niet versnellen. We zien haar over ruim een jaar nog niet naar de middelbare school gaan. Ze gaat wel meer dingen meedoen met groep 7. Ze is ook voor het eerst zelfstandig met de trein geweest. Wij hebben haar op de trein gezet en mijn schoonzusje heeft haar afgehaald, rechtstreekse trein, geen overstappen, maar voor een 9-jarige behoorlijk spannend.
Oudste zoon heeft een oorontsteking en een vreselijk humeur (waarschijnlijk gerelateerd), en moet misschien ook aan de bril, we gaan in ieder geval langs de oogarts met hem want hij klaagt over niet helemaal scherp zien.
Jongste dochter is lekker bij haar tante gaan logeren en beide zijn tot de conclusie gekomen dat ze elkaar wel aardig vinden maar toch hele andere interesses hebben.
Jongste zoon is zo nu en dan een complete ramp, hij is toe aan meer leren en knutselen en dergelijke en daar heb ik niet altijd tijd voor... Hij gaat gelukkig wel graag naar de peuterspeelzaal en na de zomervakantie mag hij naar school.
Man is begonnen met zijn cursussen, ik ben hem inderdaad heel veel kwijt want zoiets kost gewoon tijd.
Ik ben ook begonnen met een basiscursus programmeren. Ik ben heus niet computerschuw en kan heus wel met zo'n beest overweg, maar ik heb echt een bloedhekel aan programmeren. Maar goed, ik zal er toch iets van moeten weten.

Fransien

Fransien

09-04-2014 om 18:25

Neteret

Leeg zeg, zo weinig mensen tijdens de vakantie. En dan te bedenken dat veel gezinnen maximaal zoveel personen aan tafel hebben. Blijft een vreemd gevoel.
Heeft je dochter al besloten of ze toch aso wil doen?
Jammer dat het schoolreisje naar Barcelona zo tegenviel.
En vond je jongste de trip naar Disneyland Parijs leuk?

Fransien

Fransien

09-04-2014 om 18:28

Jessica

Tuurlijk mag jij blijven. Als het maar enigszins mogelijk is zullen ze je contract heus wel verlengen. Al je klanten zijn toch hartstikke blij met je!

Fransien

Fransien

09-04-2014 om 18:29

Rymcke

Hoe gaat het eigenlijk bij jou?

neteret mut

neteret mut

13-04-2014 om 12:45

update

zoon heeft een hele leuke maar lange dag gehad. Dochter was niet negatief over de reis zelf, meer wat teleurgesteld in medereizigers, gidsen en soms het eten ( te duur voor te weinig maar wel lekker bv). Gewoon de problemen die je met een georganiseerde reis kunt hebben (ergens langer willen zijn terwijl de groep al weg wil of andersom bv)
Jongste dochter wil graag opstromen en ze weet ook welke school, nu nog gesprekken kunnen voeren en de boel regelen, maar daarvoor is het wachten tot na de vakantie.

neteret mut

neteret mut

24-04-2014 om 16:02

school

Dochter wil liefst aso doen, school waar ze heen wil vandaag gebeld en die doet waarschijnlijk niet moeilijk. Zoals het nu lijkt moet ze alleen een overgangsrapport zonder onvoldoendes hebben en dan op 1 juli gaan inschrijven (mogelijk dan een gesprek aanvragen en iets van zomercursus doen, maar waarom we dat niet nu al kunnen aanvragen snap ik niet). Blijft een vervolgverhaal dus

jessica 5

jessica 5

25-04-2014 om 23:28

Neteret mut

Wat laat is dat bij jullie dat inschrijven voor een opleiding. Ik hoop dat het allemaal gaat lukken. Hoe gaat het met de tweeling op school?.

jessica 5

jessica 5

25-04-2014 om 23:31

Fransien

En hoe gaat het bij jullie?.

jessica 5

jessica 5

25-04-2014 om 23:32

Rymcke

Hoe gaat het met jou en de jongens?.

jessica 5

jessica 5

25-04-2014 om 23:41

Hier

Nu heerlijk een week vakantie.
Midden mei beginnen de examens voor dochter en zoon. Komende week heeft de oudste toets week, dus ook weer spannend.
Mijn contract is verlengt en mag die 24 uur gewoon houden. Het is nog steeds onduidelijk voor ons team of we wel bij elkaar mogen blijven en of we de zelfde cliënten blijven houden. Begin mei krijgen we daar meer over te horen.

neteret mut

neteret mut

25-04-2014 om 23:45

jessica

het gaat hier om een middelbare school, inschrijven kan tot 1 september. Maar goed wij hebben zelf een ander plan. morgen is het open dag op de school waar ze heen wil, met inschrijven voor kinderen die al een oudere broer of zus op die school hebben. Zoals bij ons dus want oudere zus zit daar nu in klas 6. We kunnen het ieg proberen of anders ter plekke een gesprek aanvragen.
Inschrijven zal soewieso pas kompleet kunnen na het krijgen van het overgangsrapport. Zo is het ook bij het inschrijven in klas 1 , je kunt wel voorinschrijven maar alles is pas klaar als er een overgangsrapport bij ingeleverd is, dus na 1 juli.
Oudste vd tweeling doet het goed, heeft nog wel wat hier en daar op te halen maar het ziet er allemaal beter uit. Jongste vd tweeling is wat losgeslagen kwa gedrag, heeft net een week bij een vriend gezeten zonder naar school te gaan (om zijn modules te halen moet hij wel een minimum van 75 of 80 % aanwezig zijn). Zucht.

neteret mut

neteret mut

26-04-2014 om 13:53

voorlopig ingeschreven

beter gezegd "intentie tot inschrijven" want echt voorlopig kan dus niet. Ze gaan bekijken waar hiaten kunnen zitten en binnenkort daarover contact leggen zodat dochter kan beginnen met hiaten wegwerken (en niet pas in de zomervakantie)

neteret mut

neteret mut

27-04-2014 om 00:38

help tegelijk hoera

de tweeling heeft eindelijk hun kamer opgeruimd en schoongemaakt, in de eetkamer staan nu stapels papier en dingen die weg mogen, afval zit in een vuilniszak , plastic flessen in de flessenzak, kleding in de kast of in de wasmand in de badkamer. Zelfs de ramen zijn gedaan, de laden vh bureau, de balken aan het plafond en bovenop de kasten. Ik had heel duidelijk gemaakt dat er geen verjaardag gevierd zou gaan worden en ook geen cadeau als hun kamer niet opgeruimd en schoon zou zijn. Nu dus nog (nette) zooi uit de eetkamer opgeruimd krijgen, maandag maar een rit naar kringloopwinkel en containerpark.

lang weggeweest schaam en effe flinke update

Druk druk en een computer die niet mee werkt.
Internet is grote ramp. Moet geschoond worden.
effe alles gelezen. Veel gebeurd bij jullie allemaal.
Dus doe bijna alles met mobiel.
Hier Veel volgend .
oudste gaat super. Op school staat hij in de plus. Heeft Veeen toel extra punten kunnen halen die bijv. De halve marathon te lopen. Hij gaat volgend jaar buitensport doen md
Met als extra keuze vak sport recreatie en toerisme doen. Moet hij alleen naar sittard. Is nu animatie werk aan het doen. Voldoende Werk in. Zit nu in Zeeland. Vorige week in Duitsland bij hamburg in buurt.
Tweede gesprek gehad. Ging zo goed dat mentor zich super vergist had. Dacht dat hij in tweede zat en examen deed. Hihi. Gaat dus super. Voelt zich heel lekker op zijn plek. Zit nu in zijn blokstage. Dus fulltime tot medio juli. Is met auto theorie en rijles begonnen. Vind hij erg leuk. Zou eigenlijk met oudste gaan maar die wilde toch niet op laatste moment. Te veel geld vond hij.
derde doet het ook super op kader. Staat nu toch nog ruim 7 gemiddeld. Volgend jaar eindexamen.
Vierde is nu echt ons zorgenkind. Gaat niet goed. Uit eerdere gesprekken bleek wel dat hij het wel heel erg moeilijk vond. Met de aanpassingen in de normering van de cito is dit voor hem heel ongunstig. Scoort opeens allemaal D's. Schrikken dus.
Hij krijgt heel veel dingen niet goed geautomatiseerd.
moeilijkheden op bijna alle vlakken. Vorig jaar totaal niets aan de hand en nu zo.
optie of door naar groep 5 maar Maar veel aangepaste stof en red hij het dan wel. Of groep 4 jaartje over doen. Jongste vindt het heel erg. Bang om gepest te worden. Hebben bco gesprek gehad.
krijgt dus nog erg veel gevolg.
Zelf hier wel lekker aan het werk. Lekker veel 60-90 uur per maand.
Vanaf deze week komt daar buitenbad bij. Maar pas als het 22 graden is is het werken.
Met manlief gaat het ook erg goed. Lekker in de buurt en elke avond bijna thuis of hij heeft middag diensten. En ook lekker meer geld lijkt het.
zo blij he dat we niet verhuizen gaan.
gr rymcke

fransien

Versnellen werkt niet altijd goed. Vaak de Sociaal emotionele ontwikkeling problemen zie ik dan vaak.
En al een tent gekocht. Proef gezet ed. Kids vinden het vaak super. Hier ook. Maar manlief heeft een hekel eraan. Dat was de reden bij ons niet meer te gaan kamperen. Vind ik wel eens jammer hoor. Mis dit wel. Ik vind kamperen super.
Nu ook lekker vakantie ?
Even rustig aan met de kids.
gr rymcke

fransien

Versnellen werkt niet altijd goed. Vaak de Sociaal emotionele ontwikkeling problemen zie ik dan vaak.
En al een tent gekocht. Proef gezet ed. Kids vinden het vaak super. Hier ook. Maar manlief heeft een hekel eraan. Dat was de reden bij ons niet meer te gaan kamperen. Vind ik wel eens jammer hoor. Mis dit wel. Ik vind kamperen super.
Nu ook lekker vakantie ?
Even rustig aan met de kids.
gr rymcke

Jessica

Oef jou voet. Geen gevoel in je tenen of ondertussen wel een beetje meer.
Heb je al een beetje meer zekerheid op je werk ?
fijn dat jullie dochter weer een goede maar ook leuke stage plek heeft gevonden.
Succes voor jullie examen kandidaat alvast. De spannende tijd breekt aan.
Is ie al aan het leren ?
Welke richting doet hij nu. Theoretisch of kader ?
Lijkt mij ook leuke opleiding scheepvaart.
Onze derde is naar Veel dingen al wezen kijken. Veva en cios bleven over.
hij ziet veva het meeste zitten.
Dus wij Denken dat dat het wordt.
volgend jaar eerst examen.
gr rymcke

hier nog verder

Paar weken geleden weer mijn gehoortest. Oeps was nu toch wel veel achteruit gegaan.
hmmmm
mis nu 35 - 40 db. En mag een apparaatje testen. Nu ben ik erg nieuwsgierig en wilde ik ook weten of ik dan wel meer mee krijg tijdens vergaderingen. dus test ijverig cat 3 uit. Volgende week categorie 4.
Vorige week bij vergadering erg positief. Kon mensen aan de overkant van de tafel verstaan !
Dus was in mijn nopjes.
Ben al vast aan het sparen.
Eerst nog langs kno. Maar die konden pas eind mei.
ook druk bezig hier met onze communicant. Voorbereiding kost veel tijd. Dien gelukkig ook veel via school.
kaarten verstuurt. Dinsdag kleren kopen met mijn schoonmoeder. Dagje shoppen dus. Ook voor mij zelf en manlief.
Krijgt alles van schoonouders (andere 3 ook gehad).
Dus druk weekje voor de boeg. Vooral als het 22+ graden wordt.
gr rymcke

neteret mut

neteret mut

05-05-2014 om 14:49

beetje balen

dacht vorige week dat oudste en vriendin volgend schooljaar bij haar moeder zouden gaan wonen en dat dus zijn kamer leeg zou komen. Stiekem al wat plannen gemaakt. Nu blijkt dat ws niet zo te zijn en blijft hij(blijven zij) hier wonen. Heb hem aangeraden om toch maar op zoek te gaan naar woonruimte en dan maar zonder de hond mee te nemen (die dan achter te laten bij haar moeder waar het beest nu ook is). Studio's of appartementen waar een huisdier welkom is zijn er bijna niet en als die mee mag te duur (of je moet vast werk hebben). Oudste vd tweeling weet min of meer wat hij volgend jaar wil gaan doen, wel nog eerst slagen voor de middelbare school en of hij dan "op kot" mag. Ja tuurlijk mits uitgezocht hoe het financieel moet. Oudste dochter heeft zich voor-ingeschreven voor orthopedagogie en wil nu nog niet op kot, hogeschool zit op loopafstand van het station.

neteret mut

neteret mut

16-05-2014 om 23:08

ppff

druk middagje. Eerst tweede naar Antwerpen gebracht voor een sollicitatie, toen opa van de trein gehaald, slaapkamer schoonmaken, jongste gaan ophalen van schoolkamp. Was er niet, file, dus weer naar huis, met eten koken begonnen, jongste opgehaald, verder met eten koken, eten, zwager van de trein halen, was er niet, vertraging dus een uur later weer, daarna, etensspul opgeruimd, vaatwasser, bedden opgemaakt. Nu zit ik.

neteret mut

neteret mut

23-05-2014 om 09:35

lawaai

in de straat. De trottoirs worden vernieuwd en daardoor een parkeerverbod in de hele straat. Lastig maar geeft geen lawaai. De vrachtauto voor afval en voor zand doet dat wel en zeker de graafmachine die het oude wegschept, nieuw zand neerlegt enz wel, net als de "triller" en andere machines. Op dit moment kunnen we nergens nog normaal het huis of tuin verlaten, auto staat ergens in een straat verder want de garage is onbereikbaar ( al dagen). Wat ik niet verwacht had is dat we ook niet met de fiets uit het tuinpoortje kunnen, ligt nl om de hoek vd straat waar alles vernieuwd wordt. Nou ja morgen zal er wel al verbetering zijn en mogelijk is de garage dan weer bruikbaar.

neteret mut

neteret mut

23-05-2014 om 09:36

o ja

overlast gisteren was verder nog een kabel die kapotgetrokken was, geen telefoon of internet

neteret mut

neteret mut

13-06-2014 om 20:56

grappig

de laatste dagen opnieuw internet/ telefoon ellende, dinsdag krijgen we een nieuw modem, tot dan is het afwachten of en wanneer / hoelang we internet/telefoon hebben.

neteret mut

neteret mut

17-06-2014 om 23:27

rymcke fransien jessica

waar zijn jullie? Ik heb geen zin om in mijn eentje een draadje te vullen.
De kinderen zitten nog net met examens, volgende week de uitslagen. Daarna nog inschrijven op de nieuwe school voor jongste dochter. En uiteraard plannen maken wat te doen of te laten in de vakantie. Wie gaat waarheen en hoe lang, wanneer en met wie enz.
Internet en telefoon doen het weer, was lastig vooral voor de kinderen met leren rond examens (veel overleg met klasgenoten via bepaalde internetkanalen)

jessica 5

jessica 5

21-06-2014 om 21:47

neteret mut

Spannende dagen voor jullie dus met de examen uitslagen. En heeft je oudste al woonruimte gevonden?. Tja duur geintje kinderen op kamers, maar volgens mij is er bij jullie een betere vergoeding met uitwonende kinderen. Hier kun je er nog geen bezemkast voor huren. Oudste wil wel maar komt niet in aanmerking voor een studenten kamer omdat de reisafstand te klein is. Wie gaan er bij jullie nog mee op vakantie?.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.