Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Heb het gevoel dat bonuspapa...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
IMI-x2 schreef op 29-03-2022 om 14:29:

Nee, dat klinkt helemaal niet goed.

Vraag het eens aan mannen in je omgeving: je vader, een oom, een vriend, de man van een vriendin. Het zal je snel duidelijk worden dat dit echt niet normaal klinkt.

Als je het eenmaal aan je omgeving gaat vragen dan heb je kans dat men hem het leven onmogelijk gaat maken. Je weet hoe mensen kunnen reageren op pedo's. Terwijl hij nooit veroordeeld is.

rionyriony schreef op 29-03-2022 om 14:41:

[..]

Als je het eenmaal aan je omgeving gaat vragen dan heb je kans dat men hem het leven onmogelijk gaat maken. Je weet hoe mensen kunnen reageren op pedo's. Terwijl hij nooit veroordeeld is.

Vragen kan in algemene bewoordingen: is het jou ooit overkomen dat... ?

Misschien kun je eens contact opnemen met Stop it now met je vragen. Zij zijn er voor mannen die zelf dit soort gevoelens hebben en er over willen praten, maar ook voor partners en andere naasten die zich zorgen maken. Het is opgericht door Expertisebureau Online Kindermisbruik en forensische kliniek de Waag, dus er is wel echt kennis aanwezig.
https://stopitnow.nl/

In je omgeving vragen zou ik niet doen. De meeste mensen zouden dit een hele gekke vraag vinden denk ik en daar meteen een niet pluis gevoel bij krijgen en hem wellicht veroordelen hierom. 
De tip van Rondstruiner vind ik wel goed. Die mensen hebben verstand van zaken zonder meteen een oordeel te hebben.

Nagenoeg iedere man en/of vader heeft een schurfthekel aan pedo’s.
Die mening maakt hen niet meteen verdacht. 
Punt is wel dat je hem niet meer echt vertrouwt. De vrees voor een situatie waarbij je jezelf achteraf voor het hoofd kunt slaan, zal je liefde voor hem wrs temperen. Dat zou niet vreemd zijn want de liefde voor je kinderen gaat boven alles.

Dit klinkt niet goed. Stop it now lijkt me een goede bron voor informatie.

Het is jou al een aantal keren opgevallen zeg je, dus dan zal het hem zelf ook niet ontgaan zijn. Desondanks mogen de kinderen nog steeds op hem klimmen en bij jullie in bed kruipen.

Even buiten beschouwing gelaten of die erecties nu onschuldig zijn of niet, de manier waarop hij (niet) reageert is niet correct. In mijn ogen hoort een volwassen man ervoor te zorgen dat het geen tweede keer gebeurt.

Het is natuurlijk aan jou om te beoordelen of advies inwinnen de moeite waard is. Niet iedereen zal het vertrouwen weer helemaal terug kunnen krijgen.

IMI-x2 schreef op 29-03-2022 om 14:29:

Nee, dat klinkt helemaal niet goed.

Vraag het eens aan mannen in je omgeving: je vader, een oom, een vriend, de man van een vriendin. Het zal je snel duidelijk worden dat dit echt niet normaal klinkt.

Dat kan natuurlijk nooit een anonieme vraag zijn. Daarom doet ze het hier. 

IMI-x2 schreef op 29-03-2022 om 14:50:

[..]

Vragen kan in algemene bewoordingen: is het jou ooit overkomen dat... ?

Nee natuurlijk niet. Als men dat aan mij zou vragen denk ik meteen: Het zou toch niet dat Piet...

Vrijevlinder schreef op 29-03-2022 om 16:49:

Een bijzonder eerste bericht, wat op een manier geschreven is, waarvan ik sterk de indruk krijg ... vul zelf maar in.

Dat kan, alles is nu ook wel gezegd als men niet meer terugkomt of het verhaal wordt nog gekker dan weten we genoeg. Het kan ook gewoon waar zijn en ze heeft waardevolle tips gekregen. Dus meer zeggen hoeft niet meer. 

Een keer een erectie die per ongeluk ontstaat door wrijving en warmte kan me best voorstellen maar ik vind het zeer verontrustend dat hij dit vervolgens niet uit te weg gaat ( los van of het een pedoseksueel is) Het is zijn verantwoordelijkheid om zichzelf en ( de kinderen) te beschermen voor zijn erectie ( dus afstand te nemen of op een andere manier knuffelen) Ik vind het echt serieus vreemd dat dit al vaker is voorgenomen! Ook vreemd dat je hem niet meteen aanspreekt en hier afspraken over maakt. Waarom ben je zo bang dat je hem beledigd? Geen erectie bij je kids. Punt! 

Vrijevlinder schreef op 29-03-2022 om 16:49:

Een bijzonder eerste bericht, wat op een manier geschreven is, waarvan ik sterk de indruk krijg ... vul zelf maar in.

Dat kan, maar er zullen vast vrouwen in deze situatie zitten. Dus dan kan het hoe dan ook een nuttig topic zijn, misschien voor anderen.

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

29-03-2022 om 18:28

een aantal keren
Van een kind van 2
En dan bedenkt hij niet zelf om maar niet te knuffelen 
Hij vindt het dus niet ongemakkelijk of raar ??

Stel hij heeft geen pedoseksuele gevoelens maar een zeer gevoelige schaamstreek. Je geeft zelf ook aan dat hij erg snel een erectie krijgt. Erg snel of wellicht te snel? 

Is het mogelijk dat hij doordat de kinderen te dichtbij komen een erectie krijgt? 

Het is moeilijk maar je zal het daar toch met hem over moeten hebben. Het is niet o.k  als een man een erectie krijgt omdat kinderen hem knuffelen. Een kind is niet zijn vriendin. Als hij er niks aan kan doen omdat het nou eenmaal gebeurt dan zal hij of moeten stoppen met het knuffelen en/of bij de huisarts langs moeten gaan.

Mamavanjore

Mamavanjore

29-03-2022 om 18:49 Topicstarter

Omdat er zoveel reacties zijn binnen gekomen reageer ik even in 1 bericht. Ten eerste bedankt voor alle reacties/tips. Er zitten waardevolle tips tussen waar ik echt iets aan heb, dus mijn dank is groot daarvoor! Zoals bijv contact opnemen met stopitnow. Ik zal morgen meteen contact met ze opnemen en naar aanleiding van dat gesprek zal ik het met mijn vriend er over (moeten) hebben...hij heeft al wat door dat er met mij iets aan de hand is dus het zou zwz niet lang duren dat we het erover hebben. Sommige reacties vind ik wat kortzichtig, maar ik sta open voor alle meningen, zoals vragen in je omgeving of dat er gesuggereerd wordt dat je een pedo zal zijn als je er een vreselijke afkeer tegen hebt. Ik zelf heb namelijk ook een intense haat voor pedoseksuelen. Dat zijn mensen die er echt iets mee doen. Pedofielen hebben alleen de gevoelens, maar doen er niets mee maar als je het mij vraagt vind ik dat ook niet kunnen. Ondanks mijn grote afkeer tegen pedo's, maakt mij nog geen pedo. Ik heb gelukkig nog nooit seksuele gevoelens ervaren bij kinderen. Maar ergens snap ik die reacties wel hoor, net zoals inderdaad homo's die hun hele leven zowat een afkeer hebben en uiteindelijk toch met een man/vrouw eindigen omdat ze zo erg worstelen met zichzelf. Ik ben een heel ruimdenkend mens, dus ik sta voor veel dingen open. Seksuele gevoelens bij kinderen ABSOLUUT NIET! Het probleem is dat ik het niet zeker weet! Wist ik het maar zeker dan had ik nu een hele makkelijke beslissing kunnen maken. Dit maakt dat ik de situatie hier op deze forum voorleg. En aan sommige reacties te lezen heb ik er goed aan gedaan om dat anoniem te doen en niet bij mijn vrienden/familie. Vaak hebben mensen gelijk een oordeel. Ik weet niet of ik het zelf niet goed heb geformuleerd of dat sommige mensen niet goed hebben gelezen, maar nogmaals ik zeg niet dat hij een erectie krijg ván de kinderen. Mij is het een paar keer opgevallen (ook waarschijnlijk omdat ik er zo erg mee bezig ben in m'n hoofd en daardoor er extra op let) dat hij ná het knuffelen van de kinderen met een erectie bij me komt om me dan 'uit te dagen'. Dit zien de kinderen niet, de kids zien zijn erectie ook niet. Dan vraag ik mij af van wie krijgt hij die erectie? Ik heb hem wel een paar keer gevraagd en dan zegt hij dat hij opgewonden wordt van mij als hij alleen al naar mij kijkt. Hij is een gevoelige jongeman, die snel een erectie krijgt. Daarom dat ik zei in mijn topic dat ik geen klachten ervaar in de slaapkamer. Als ik naakt of in mijn lingerie de slaapkamer binnen loop dan krijgt hij binnen een seconde een erectie en krijgt hij zin in mij terwijl ik op dat moment nog helemaal niet met seks bezig ben in mijn hoofd. Ik moet immers nog aankleden en mijn haren drogen kammen etc. Dit kan verklaren dat hij überhaupt snel een erectie krijgt/erg gevoelig is. Ik wil niets liever dan hem vragen maar ik ben bang dat als het niet zo is, dat ik hem bijzonder hard kwets. Misschien durft hij dan niet eens meer naar de kinderen te kijken ... ik moet er ook bij vertellen dat ik (nogmaals) altijd al een grote haat en onbegrip heb voor pedo's, een angst dat mijn kinderen zoiets overkomt, zelf geen vader heb gehad dus ik weet niet wat wel en niet normaal is zoals knuffelen met een vader, zelf veel negatieve seksuele ervaringen in mijn leven heb gehad. Als je maar lang genoeg naar een stip kijkt wordt het vanzelf een vierkant, dus ik zit in tweestrijd: ben ik er zoveel mee bezig dat ik het me verbeel dat hij een erectie van de kinderen krijgt of is het echt zo. Als ik hem op de man af zou vragen denk ik niet dat ik een eerlijk antwoord zou krijgen. Zou ook een beetje dom zijn van hem. Ik zou het ook kunnen vragen in de trant van: kan het zo zijn dat je een erectie krijgt als de kinderen jou knuffelen en per ongeluk bij je kruis aanraken? En dat je niet weet wat je ermee aan moet? Wat mij ook opvalt is dat hij geen zichtbare erectie krijgt als hij de kinderen een keer naakt ziet zoals met verschonen van een luier of als ik ze afdroog na het douchen. Hij ziet ze niet vaak naakt, maar dat is wel eens voorgekomen. Het zijn nog kleine kinderen. Ook goed om te weten dat ik hem nog nooit alleen heb gelaten met de kids puur voor de angst. De angst zou ik ook bij andere mannen hebben, en doordat ik er zoveel op let lijkt het misschien ook zo. Maar misschien IS het ook echt zo. Daarom dat ik eerst meer informatie wil over hoe überhaupt een penis werkt. Ik weet dat mannen meermaals op een dag een erectie krijgen en vaak zonder seksuele gevoelens. Ik heb ook op een andere forum gelezen dat een vader een erectie kreeg terwijl hij met zijn kind in bad ging of een andere vader die een erectie kreeg omdat hij gewoon aan het spelen was met zijn kind(eren). Zij schaarden zich hiervoor en wisten er geen raad mee, ze zouden hun kind(eren) echt niets aan willen doen. Dit lees ik natuurlijk en weet niet of het allemaal waar is. Maar na die verhalen ben ik dus nog achterdochtiger geworden en nog meer gaan letten op mijn vriend zijn erecties. Vooral na het knuffelen met de kinderen. Iets met beren op de weg...
Als ik weet dat het echt zo is dat een penis meermaals een erectie krijgt en soms ook in onhandige situaties en er verder geen seksuele gevoelens bij komen kijken dan ben ik meer gerust. Echter weet ik dit niet allemaal zeker, ik heb zelf geen penis. Wij vrouwen hebben het makkelijk. Ook al zouden we hitsig worden, aan ons kan je het niet zien. Daarom dat ik beter wil begrijpen hoe zo'n mannenlichaam en penis in z'n werk gaat. Ik dacht misschien contact opnemen met een seksuoloog en zwz met stopitnow.
Daarna een gesprek met hem. Aan zijn reactie kan ik inderdaad ook veel opmerken. Stel dat hij boos wordt en voelt zich te hard beledigt dan weet ik genoeg. Als hij er open voor staat om er rustig over te praten en mij eerlijk antwoord zou geven dan lijkt hij me wel betrouwbaar. Al heb ik me wel voorgenomen natuurlijk dat als hij het wél toegeeft dat het dan gelijk is afgelopen en ik aan iedereen in mijn en zijn omgeving zal laten weten dat hij seksuele gevoelens voor kinderen heeft zodat hij niet snel weer een vriendin krijgt met kinderen. 

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is. Helemaal duidelijk krijg ik het niet, was dat maar zo dan had ik nu gelijk een beslissing kunnen maken. Het is en blijft een lastige situatie. Maar ik ga zeker iets met de tips doen! Duizendmaal dank!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.