Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Help mij zoeken: poppetjes voor poppenhuis?

Mijn ouders hebben voor mijn dochter een mooi poppenhuis van Kidkraft gekocht (als Sinterklaas cadeau). Hier zitten wel meubeltjes maar geen poppetjes bij, dus die kopen wij dan. Het poppenhuis is geschikt voor poppen tot 17 cm volgens mijn ouders. Maar ik vind het lastig om wat te vinden wat bij het poppenhuis past, en wat geschikt is voor de leeftijd van mijn dochter. Ik ben ook gewoon niet zo goed in online winkelen, dus ik hoop dat hier iemand zit die ook een Kidkraft poppenhuis heeft (gehad) en de gouden tip voor bijpassende poppen weet, of iemand die het wel leuk vindt om webshops af te struinen.

Mijn dochter wordt over een paar maanden 3. We hebben weleens een poppenhuis set van de speel-o-theek geleend en dat was een grote hit, maar die set was duidelijk uit de vorige eeuw en zoiets kan ik niet vinden (het waren ook hele lelijke en creepy poppen, om eerlijk te zijn, maar mijn dochter vond ze geweldig). Ze was vooral dol op het aan en uitkleden van de poppen, en liet ze steeds van jurkjes ruilen, dus als dat kan, is het een grote pre. 

Mijn dank is groot!


Volgens mij kun je daar gewoon barbies (of iets wat daarop lijkt) gebruiken. Die zijn natuurlijk wel prijzig, maar volgens mij ook genoeg tweedehands te vinden. Of de uitverkoop afwachten na de feestdagen.

Renmuis

Renmuis

22-11-2021 om 17:24 Topicstarter

Engeltje schreef op 22-11-2021 om 17:19:

Volgens mij kun je daar gewoon barbies (of iets wat daarop lijkt) gebruiken. Die zijn natuurlijk wel prijzig, maar volgens mij ook genoeg tweedehands te vinden. Of de uitverkoop afwachten na de feestdagen.

Barbies zijn te groot voor het poppenhuis - die zijn standaard bijna 30 cm. Bovendien vind ik barbies zelf eigenlijk meer geschikt voor oudere kinderen. 

Oh wow! Die zijn zo mooi ❤️

Bij Kruidvat liggen momenteel heel veel nep Barbies (en een verdwaalde Ken) van rond de 3 tot 6 euro
Bij de Action liggen “Barbie” kleertjes die die poppen weer aankunnen ook voor rond de drie euro

Leuke schoen cadeautjes 😊

De modern family van Hapé is leuk.

Hape_modern_family_dad_The_Mini_Story_E3505_5.jpg?v=1572988456

Hape_family_pets_The_Mini_Story_E3455_1.jpg?v=1572991564



Djeco heeft een kunststof variant, dat zijn ook wat modernere poppen. Veel soorten uiterlijk ook.

image.jpg

image.jpg



Ik wilde graag popjes die je makkelijk kan schoonmaken, vanwege astma en huisstofmijt van zoon.

Vroeger gebruikten we altijd playmobil.

Renmuis

Renmuis

22-11-2021 om 18:04 Topicstarter

Bedankt voor alle tips en links tot nu toe! Ik sla het allemaal op. 

Ik zoek eigenlijk iets wat tussen barbie en de mini poppetjes van Kidkraft inzit, maar weet niet of dat bestaat. Dus dat de poppen wel een beetje echt meiden-popperig zijn, want dat vindt mijn kind blijkbaar geweldig (ze kiest ook steevast de Baby Bjorn-achtige plastic babypoppen in plaats van de mooie, zachte, neutrale lappenpoppen), maar nog niet zo'n supermodel barbie uiterlijk hebben. 

Die Djeco poppen zien er veelbelovend uit! Leuk ook met verschillende etniciteiten. Weet je toevallig of de kleertjes uit kunnen? 

Renmuis schreef op 22-11-2021 om 18:04:


Die Djeco poppen zien er veelbelovend uit! Leuk ook met verschillende etniciteiten. Weet je toevallig of de kleertjes uit kunnen?

Nee, dat weet ik niet. Ik heb uiteindelijk de Hapé gekocht. Maar het ziet er simpel genoeg uit om zelf te doen. Pakje klittenband met plakstrip kopen bij Zeeman, naadje aan de bovenkant lostornen en klittenband erin plakken.

Hema heeft ook een poppenhuisfamilie. Ik weet niet of de kleren aan en uit kunnen https://www.hema.nl/kind/speelgoed/houten-speelgoed/poppenhuis-familie-hout---4-stuks-15130058.html 

De kindervarianten van barbie heten Evi en Chelsea. Heb je denk ik wel alleen meisjes, maar ook een eindeloze keuze uit outfits enzo

Goki heeft ook aankleedpopjes:

image.jpg

Met een kistje kleding. Zou je kunnen aanvullen met gewone popjes. Moet wel je smaak zijn natuurlijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.