Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Herinneringsdoos maken

Ik wil voor beide kids een mooie doos/kist maken waar ik dierbare dingen met belangrijke herinneringen in kan doen. Denk aan hun eerste schoentjes, diploma's etc. Wie heeft dit ook gemaakt en heeft tips hoe een mooie kist te maken?

Ik heb zo'n kist van mijn moeder gekregen. Het mooiste dat er in zit is een schriftje waarin ze elk jaar (tot mijn 18e) een brief aan me heeft geschreven over hoe het met me gaat, wat we als gezin en ik persoonlijk meemaken, hoe zij me ziet ontwikkelen, etc. Heel leuk om terug te lezen  

DeOnbekende schreef op 02-04-2023 om 22:29:

Ik heb zo'n kist van mijn moeder gekregen. Het mooiste dat er in zit is een schriftje waarin ze elk jaar (tot mijn 18e) een brief aan me heeft geschreven over hoe het met me gaat, wat we als gezin en ik persoonlijk meemaken, hoe zij me ziet ontwikkelen, etc. Heel leuk om terug te lezen

Ooooh wat een ontzettend goed idee van die brieven . Ik wou dat ik zoiets had bedacht toen ze klein waren (nu ruim volwassen).

Ik heb wel voor ieder een map gemaakt met knutselwerkjes en opstellen van school enzo.

Ik heb een houten kist met foto er op voor onze oudste. Jongste is 4 maar moet die nog steeds bestellen 🙈. Daar zitten eerste kleertjes in, schoentjes etc. Die brief vind ik ook leuk idee, maar is er nog niet van gekomen.

mijn moeder heeft zoiets gemaakt voor mijn kinderen. Van foto’s tot leuke dingen gevonden bij een antiekwinkel. Ze heeft er zo’n kleine maat ijzeren kist voor gebruikt, eentje rood voor zoon en blauw voor dochter. Toen oma onlangs verhuisde naar een verzorgingsflat werden de kisten doorgegeven aan de kinderen.
Sini

Niet specifiek een doos gemaakt, wel een aantal dingetjes bewaard. Niet veel, want wij hechten weinig waarde aan spullen we hebben niet zo heel gek veel opslagruimte en ik wil mijn kind ook geen halve huisraad aan troep meegeven later. 

Ik heb een kist bij Prenatal gekocht die zijn niet zo groot. Hierin bewaar ik alles van eerste schoentje, eerste pakje, baby muziekje, dvd met de echo, lievelingsknuffel, tandendoosje, wat werkjes van school, een map met alle diploma's, dagboek van het kdv/ bso, fotoboek met schoolfoto's, vriendenboekje etc. En later evt nog wat speelgoed wat ze echt willen bewaren.

Het is wel praktisch vind ik zelf om het bij elkaar te bewaren. Mijn ouders hadden weinig bewaard omdat ze weinig om spullen gaven en dat wat bewaard werd is uiteindelijk veel zoek geraakt / per ongeluk weggegooid en dat is erg jammer en soms ook wel verdrietig.

ik schrijf elk jaar een vakantie boek, waarin ik beschrijf hoe beide zich ontwikkelen, waar ze van houden, en wat niet, met wie ze omgaan en de hoogte en dieptepunten van dat jaar. Ik plak daar foto's, eb andere herinneringen in.
We hebben 2 kinderen maar ik maak 1 boek, anders is het me teveel werk

Ik heb alles  van allebei wel in 1 grote plastic krat zitten. Wat knutsels,een pakje,schoentjes maar voornamelijk schriftjes.
 Ik heb vanaf jongs af aan schriftjes bij gehouden. Dat ben ik vanuit het werk ook gewend, de schriftjes gingen mee naar de groep. 
Tot ze 18 waren heb ik daar ingeschreven. Eerst veel. Ik schrijf graag, later zo'n 2 x per jaar. 
Hoe ze waren,waar ze van hielden,hoe het op school ging,wat ze graag aten,grappige uitspraken, het verloop van hartafwijking van jongste is er in opgenomen, hoe de pubertijd was etc.
Die mogen ze als ze willen straks meenemen.

Mamame

Mamame

10-05-2023 om 19:31 Topicstarter

Dank jullie wel allemaal voor de reacties. Ik heb inmiddels twee dozen besteld op een website waar ze op maat worden gemaakt. Hier passen de fotoboeken, rapporten, eerste kleertjes etc in. Moeten ze later zelf maar kijken wat ze willen bewaren. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.