Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Rosa

Rosa

31-10-2008 om 16:06

Het elektronisch patiëntendossier


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

30-05-2009 om 17:23

Hieperdepiep! hoeraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

jajajaja, vandaag bij de post, de laatste 2 brieven!!! Officieel is nu dat wij alle 5 NIET in het EPD komen en mocht ik later nog willen, kan ik het zo veranderen, vertellen ze mij netjes in die brieven!!hahahahaha, ja, als pasen en pinksteren op 1 dag vallen denk ik!

Joehoe!!!!!!

Agnet

Agnet

30-05-2009 om 20:43

Hier niet hieperdepiep

Vandaag 3 brieven in de bus, man en ik hadden ze al dus ik was in redelijke juichstemming, dit zouden de drie brieven voor de kinderen zijn.

Jongste kind is helemaal goed gegaan, maar die heeft ook mijn achternaam. Voor hem had ik geen kopie identiteitsbewijs meegestuurd omdat hij dat toentertijd nog niet had (hij was pas 3 maanden), ik had dat er bijgeschreven.

De oudste twee zijn uit een vorig huwelijk en hebben de achternaam van hun vader. Ik had bij het bezwaarschrift keurig alle identiteitsbewijzen en een kopie van het uittreksel GBA gedaan, maar wat zeggen ze bij het EPD? Sorry hoor mevrouw, maar uit de stukken blijkt niet dat u de wettelijke vertegenwoordiger bent! Ik had toch verdorie alles meegestuurd! Ik heb zelf geen paspoort maar een id-kaart dus wat ik gedaan had was volgens mij prima. Ik heb nu nog maar een keer alles ingevuld, kopie uittreksel GBA, kopie identiteitsbewijzen, boze brief erbij en (als extra) een kopie van de SVB waarin staat dat alle kinderen bij mij wonen. Nu maar hopen dat het goed komt. Waarschijnlijk gaan ze nu zeuren dat uittreksel van november 2008 is!

Plien

Plien

30-05-2009 om 20:43

Nou, hier niet, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Afgelopen week 4 brieven binnen voor de kids: bij de oudste 3 moeten we opnieuw (net zoals voor onszelf) een kopie van legitimatie inleveren, bij jongste maken ze het nog bonter: we kunnen op grond van geleverde bijlagen (ha! dus die hebben ze wél??) niet bewijzen dat wij haar wettelijke vertegenwoordigers zijn, of we dat aub. nog maar eens willen doen?

AAAAAAAAAAARGH, zijn ze nu helemaal *&^%$#@!!!

In DECEMBER al hebben we AANGETEKEND de hele bende verstuurd: 6 bezwaarformulieren, kopieën van ID's voor zover aanwezig (jongste heeft er nog geen) én een uittreksel van de gemeentelijke dinges, hoe heette het ook weer, waar ons HELE gezin op staat.

Wij zijn inmiddels echt wel boos. Dinsdag ga ik maar weer bellen, wat was het nummer ook weer?
Ze hebben alle BSN-nummers, aan de hand daarvan kunnen ze toch zo nagaan wie de ouders zijn van onze kinderen?

Adem in, adem uit...... *zennnnnnnnnnnnnnnnnnn*

Plien

Plien

30-05-2009 om 20:48

Agnet, tegelijk zitten typen

Hier dus net zo! Je zou ze toch he..... Stel ukkels. Nou moeten wij dus opnieuw het risico nemen om kopieën van ID etc. te gaan opsturen, omdat HUN administratie een zooitje is dat zijn weerga niet kent.

Die kopie van het uittreksel GBA is trouwens een goeie, ik hoop dat we die destijds hebben gemaakt, dan sturen we die ook nog maar eens mee... ik ga echt niet nóg een keer zo'n ding aanvragen, dit gedoe heeft inmiddels al meer dan genoeg gekost.

Anget

Anget

31-05-2009 om 10:41

Plien, achternaam?

Zit het bij jullie ook in de achternaam of is het gewoon zomaar dat ze er een paar niet accepteren en een paar wel?

Plien

Plien

31-05-2009 om 12:23

Agnet, geen idee

Iedereen heeft hier dezelfde achternaam! Dus waar het hem in zit??

Agnet

Agnet

31-05-2009 om 16:04

Plien

Nou ja zeg dat is helemaal raar, het lijkt wel gewoon willekeur. Hier hebben we 3 verschillende achternamen, dat is blijkbaar voor info EPD heel ingewikkeld.

We moeten het maar weer afwachten.

Plien

Plien

31-05-2009 om 17:41

Gek he?

Willekeur was ook het woord dat in mij opkwam ja! Volgens mij is voor InfoEPD zowat álles ingewikkeld...

Rafelkap

Rafelkap

31-05-2009 om 19:05

Per persoon

Het zit em niet in de achternamen, ze doen het per persoon.
(ja, efficiënt werken is anders..)

Agnet

Agnet

31-05-2009 om 20:39

Per persoon?

Dat zou wel heel erg inefficiënt zijn zeg. Ik heb natuurlijk alles in één keer opgestuurd, dan hebben ze dus in mijn geval waarschijnlijk het uittreksel uit de GBA bij de jongste gedaan en die werd "goedgekeurd". Bij de twee oudsten zat dan geen uittreksel en die zijn "afgekeurd". Nu heb ik het wel weer ingevuld, maar weer samen in één envelop. Gelukkig is ie nog niet weg, morgen even kopietjes maken. Hopelijk gaat het dan wel goed.

Kan je eigenlijk ergens controleren of je gegevens inderdaad niet opvraagbaar zijn? Ik heb niet de hele draad teruggelezen dus misschien staat het antwoord wel ergens.

Hoe zit het nou met het gba-uitreksel?

Grrrrrr!!!! Een paar weken geleden kregen wij eindelijk de papieren binnen van mijn man en mij. Niet van onze kinderen. Ik bellen; zou binnen een paar weken verstuurd worden en jawel, gisteren kregen we ook die van de kinderen binnen. Maar dan deze keer met het verzoek om het bezwaar opnieuw in te dienen omdat we niet de juiste formulieren hebben opgestuurd. Wij hebben destijds een GBA-uitreksel meegestuurd; ik heb toen begrepen dat dat ook goed was (ipv identiteitskaart of geboorteregister), maar daaraan kunnen ze niet zien of wij de wettelijke verantwoordelijke 'verzorgers' zijn van onze kinderen.
Hoe zit het nou? Was dat GBA-uitreksel nu wel of niet geldig? Moet ik nu dan toch naar hun geboortestad om een geboorteuitreksel te halen? En dat dan ook nog binnen twee weken; jaja, of wij al niet maanden op hun reactie zitten te wachten. Nogmaals GRRRR!
Groet, heli

Nou ja...

ik ben weer es te snel met mijn vraag en heb het antwoord inmiddels gevonden. Volgens de website infoepd.nl is een GBA-uitreksel ook voldoende. Oh... ik word hier zo moe van. Ik ga dinsdag maar weer es aan de bel en vragen wat er aan de formulieren die wij hebben opgestuurd niet deugde. Volgens mij hebben wij alles goed gedaan. We hebben zelfs in december een brief gekregen over een evt. vergoeding van het uitreksel en nu dit weer. Bah!

Agnet

Agnet

01-06-2009 om 07:45

Let op bij brieven, lees de achterkant!

Ik was dus van plan alles voor de oudste twee nogmaals te kopiëren en in 2 aparte enveloppen te versturen.

Kom ik de brief van de jongste tegen en die sta ik nog eens te lezen. Eergisteren was ik niet verder dan de eerste alinea (hoera, er is er eentje goed gegaan). Wat zie ik nu opeens op de achterkant staan?

Voor de goede orde attenderen wij u op het volgende. Wij hebben vastgesteld dat u zelf geen bezwaar heeft gemaakt tegen uitwisseling van uw eigen medische gegevens via het EPD. Het is mogelijk dat u heeft aangenomen dat u dit wel heeft gedaan door middel van hetzelfde bezwaarformulier als voor uw kind. Dit is echter tot onze spijt niet mogelijk.

Zijn ze nou helemaal gek geworden daar? Ik heb een brief van 30 december waarin ze melden dat ze mijn bezwaarformulier hebben ontvangen en tijdig zullen verwerken.

Let dus even op als je een positieve brief krijgt voor een van de kinderen, op de achterkant staat (in mijn geval) dat er toch iets fout gegaan is.

Mamvantwee

Mamvantwee

01-06-2009 om 10:28

Pfff...pas 1 ok, 1 niet goed en 2 wachtend...

Alleen voor mijn man was alles in 1 keer ok. Weliswaar na 6 maanden wachten op een reactie natuurlijk. Zojuist heb ik de tweede envelop voor mijn dochter op de bus gedaan, omdat mijn bsn-nr niet juist ingevuld zou zijn (maar intussen schrijven ze me er wel mee aan, en hebben ze kopieën van paspoort én een gba-uittreksel...). Dus nog maar een keer een kopie paspoort opgestuurd.

Nu vrees ik dat ik voor mijn zoon ook nog wel een keer alles moet insturen. Of dan missen ze weer een kopie, die ze aan de formulieren van mijn dochter hebben geniet ofzo? Doodmoe word ik ervan.

Ik vind het schandalig dat er op emails niet gereageerd wordt en dat we als burger al 7 maanden op antwoord wachten!

Sancy

Sancy

01-06-2009 om 10:48

Ik vrees

dat je niet ontkomt aan bellen en opnieuw verzenden, fladder maar jezelf voor je mooie hoofd slaan lijkt me vrij nutteloos, in ieder geval niet erg oplossingsgericht .
Hier is het - oh wonder! - nu goed. De laatste brieven zijn zaterdag binnen gekomen; de verwerking van sancymans bezwaar en de bevestiging+verweking van mijn bezwaar.

Sancy

Sancy

01-06-2009 om 10:49

Euh

+r natuurlijk, geen verweking maar verwerking.

Plien

Plien

01-06-2009 om 12:45

Wie heeft

... voor mij nog even dat 070-nummer waarnaar je moest bellen?
Ik word hier dus echt helemaal simpel van he! (

Tesse

Tesse

01-06-2009 om 15:56

Plien

Dat nummer is 070 3406472.

Plien

Plien

01-06-2009 om 16:13

Dank!

Heb inmiddels ook het antwoordformulier ontdekt op infoepd.nl, ze hebben inmiddels een mail binnen met als bijlage een scan van de ID's en van het geboorteaangifteformulier van jongste (we hebben van dat uittreksel GBA helaas geen kopie gemaakt destijds, blijkbaar). Op dat formulier staan ook weer onze BSN-nummers dus ik neem aan dat dat ook als bewijs mag gelden. Dat uittreksel GBA hébben ze tenslotte al, aangetekend dus dat hebben ze zelf kwijt gemaakt. Ze snorren het ook zelf maar weer op.
Nu eens kijken wat ze doen.
En morgen bel ik er alsnog achteraan hoor, voor de zekerheid.

Rafelkap

Rafelkap

01-06-2009 om 19:51

Fladderbeestje

Ik had het aangetekend verzonden en 2 van de vier is pas binnen. Ze zeiden dat ze de verwerking per persoon deden en niet per huishouden. Ook moesten mijn man en ik nogmaals ons paspoort opsturen, omdat de scanner niet alles kon lezen. Waarop ik vroeg hoe het dan kon dat ons sofinr voorgedrukt in de brief stond - vonden ze dit ook heel vreemd.
Maar fladderbeestje, ik zou toch even bellen.

Rafelkap

Rafelkap

01-06-2009 om 19:52

uiteraard: een copy van ons paspoort. De zelfde copy voor onze kinderen was blijkbaar goed genoeg..

Op 1 na

Bij ons zijn 5 van de 6 bezwaren goed verwerkt. De 6e is van onze jongste dochter, die later is bijgeschreven in mijn paspoort en dus met een sticker erin staat, ipv direct meegedrukt. Ze kunnen haar bezwaar niet verwerken, omdat ze niet bijgeschreven staat in het paspoort van de bezwaarmaker :{

Daar ga ik dus maar achterheen bellen, ik heb geen zin om het nogmaals op te sturen...

Ohja, en wij hebben het ook niet aangetekend verstuurd, dus misschien geeft dat hoop Fladderbeestje

Rembrand

Rembrand

02-06-2009 om 08:45

Fladder.

Ik heb niets aan laten tekenen en ik moet er nog één binnen krijgen van de vier.
M.

Tesse

Tesse

02-06-2009 om 10:26

Fladderbeestje

Ik heb het niet aangetekend verstuurd en heb voor ons allemaal alles al binnen. Als ik jou was, zou ik 070 3406472 bellen, dan weet je hoe je ervoor staat.

Plien

Plien

02-06-2009 om 11:59

Nou....

'dan weet je hoe je ervoor staat' is iets te optimistisch hoor Tesse
Kreeg net weer een reuze aardige jongeman aan de lijn (wat nemen ze daar trouwens toch raar de telefoon op... het lijkt precies alsof ze 'met mij!' zeggen!).
Dit is geloof ik inmiddels mijn 3e of 4e telefoontje, ik moest alweer alle voorletters, BSN-nummers, huisnummer en postcode én een referentienummer van hun eigen brief geven, en wederom gaat hij het na.
Ik heb ook gemeld dat ze gisteren een mail van me gekregen hebben. Hij wilde het referentienummer van de reply-mail die ik kreeg, maar zo'n nummer staat er niet in of boven. Okee, mijn mailadres dan. Ook dat gaat hij na.
Heb ik binnen een maand niets gehoord, dan - u raadt het al - moest ik nog maar eens bellen.....

Tesse

Tesse

02-06-2009 om 13:07

*grinnik* plien

Ik dacht het al toen ik het verzond, je weet namelijk nog steeds niks, maar ze zijn wel aardig inderdaad (dus mocht je behoefte hebben aan vriendelijk intermenselijk contact...) . Wat ze zeggen als ze opnemen weet ik trouwens nog steeds niet, ik heb het nooit kunnen verstaan!

Plien

Plien

02-06-2009 om 22:07

Och, fladder

Ze zien daar kans om ook wél aangetekende post kwijt te maken, dus of dat nou helpt? Het is bijna knap

Tesse, raar he hoe ze die foon opnemen, ik vroeg het nog eens en hoorde echt weer 'met mij', grinnik. Je zou toch denken dat ze minstens moeten opnemen met 'met de EPD-helpdesk', ofzo...

Zelf zoeken

Plop, daar ben ik weer. Met nog steeds zere vingers, dus een tikkeltje gehandicapt. Maar de geest doet het nog dus even over het probleem van Plien:"we kunnen op grond van geleverde bijlagen (ha! dus die hebben ze wél??) niet bewijzen dat wij haar wettelijke vertegenwoordigers zijn, of we dat aub. nog maar eens willen doen?"
Hier komt toch de aap uit de mouw die we al veel eerder vermoedden. Er werd in aanvang op het formulier gevraagd om een uittreksel uit het geboorteregister. Wat speurwerk leverde op dat men eigenlijk het gezagsregister bedoelde. Klink heet uiteindelijk zelf in de kamer (en dus de media) gezegd dat dat gezag hem een zorg zal zijn.
Het staat ergens in dit draadje, maar ik ga vanwege zere vingers niet zoeken. Dus Plien, zoek. En bel die firma. Schrijf de kamerleden. Dit gedoe is niet de afspraak.
Groet,
Miriam Lavell

Plien

Plien

03-06-2009 om 14:47

Miriam

Het moest uiteindelijk een uittreksel GBA zijn en het was voldoende om er voor het hele gezin tegelijk 1 mee te leveren. Wat wij dus ook gedaan hebben. En per aangetekende post.
Het staat bovendien op hun eigen site:
"Uittreksel
Stuur een bewijs wettelijk vertegenwoordiging mee. U kunt daarbij kiezen uit drie mogelijkheden:

* een kopie van de pagina(‘s) in uw paspoort waarop de bijschrijving van uw kind(eren) vermeld staat én een kopie van de houderpagina van uw paspoort (de pagina waarop uw foto staat);
* een uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA) waarop vermeld zijn: uw gegevens, de gegevens van uw kind(eren), met de vermelding dat dit kind/deze kinderen op uw adres wonen. Maakt u voor meerdere kinderen bezwaar, dan volstaat één uittreksel waarop alle namen van de kinderen vermeld staan;
* een uittreksel uit het geboorteregister."
http://www.infoepd.nl/informatiepunt_com/u_maakt_bezwaar_voor_een_kind.php

Gebeld en gemaild heb ik al, dus ik ben weer even klaar. Nu maar wachten op bericht terug.

Sterkte met je vingers!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.