Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Het grote speelgoedtopic

In navolging van diverse Viva topics hierbij een centraal speelgoedtopic. Zo hebben we alle speelgoedvragen en -tips bij elkaar. Dus wil je weten welke spelletjes leuk zijn voor een kleuter, waar je op moet letten bij het kopen van een trampoline of wat leuk is als cadeautje van je neefje van 1 of je buurmeisje van 10, vraag het hier!


ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

17-07-2021 om 08:38

Phil, die swingball ziet er uit als iets waartegen mijn klunzige kleuter zou meppen en dat dat ding dan meteen mijn kleuter (die niet wegduikt) terug gaat meppen en binnen 1 minuut kleuter als een rollade omwikkeld heeft met 300 rondjes strak elastiek. Daarna is kleuter boos op dat ding en verdwijnt de swingball in de kast. Ik zou het voor mijn kleine klunsje niet doen dus 

Nicole123

Nicole123

17-07-2021 om 11:34 Topicstarter

PhilDunphy schreef op 17-07-2021 om 00:16:

Dat is mooi. Ik overweeg het te kopen als cadeau voor de zomervakantie. Mits het mooi weer wordt natuurlijk. Het spreekt me aan dat het uit te breiden is en volgens mij is er een variant die vrij gemakkelijk mee kan naar de camping?

Ja, er is er 1 in koffervorm. 

Nicole123

Nicole123

17-07-2021 om 11:35 Topicstarter

ShaunTheSheep schreef op 17-07-2021 om 08:38:

Phil, die swingball ziet er uit als iets waartegen mijn klunzige kleuter zou meppen en dat dat ding dan meteen mijn kleuter (die niet wegduikt) terug gaat meppen en binnen 1 minuut kleuter als een rollade omwikkeld heeft met 300 rondjes strak elastiek. Daarna is kleuter boos op dat ding en verdwijnt de swingball in de kast. Ik zou het voor mijn kleine klunsje niet doen dus

Ja zoiets ben ik dus ook bang voor.  Of dat de ene kleuter er zo'n harde klap tegen geeft dat de andere kleuter meteen zijn wiebeltand kwijt is 

Stapelkorting op Duplo bij de Wehkamp. Ik heb alvast sintaankopen gedaan. Heeel erg op tijd, maar ach, het is zo leuk en het scheelt toch weer wat eurootjes.

En nu ik er toch al mee bezig ben, heeft iemand cadeautips voor een tweede verjaardag? Er is al veul speelgoed in huis…

cadeautip voor 2e verjaardag een (Puky) loopfiets.

Peppa schreef op 10-09-2021 om 20:13:

En nu ik er toch al mee bezig ben, heeft iemand cadeautips voor een tweede verjaardag? Er is al veul speelgoed in huis…

Ik heb voor mijn nichtjes en neefje, variërend van net geen 2 tot 5 jaar, een kleurbaar tafelkleed met potloden en uitwasbare stiften gekocht.
Een goedkoop en simpel cadeau maar het was een groot succes!

chantalpa schreef op 10-09-2021 om 21:20:

cadeautip voor 2e verjaardag een (Puky) loopfiets.

Heel leuk inderdaad, die staat al te wachten in de schuur (is van kleuter geweest).

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

11-09-2021 om 15:13

@Peppa: jongen of meisje? Wat zijn ongeveer de interesses?

Zelf ook een vraag, niet voor speelgoed, maar wel een kado-wens van een meisje: ze wil "een badjas maat 146/152 donkerblauw met witte stippen". Het kan maar beter heel duidelijk zijn he? 

Ik ben zelf helemaal geen badjas-mens... heeft iemand een goede tip waar je fijne badjassen voor meisjes kan vinden? En ik zie die dingen met en zonder capuchon; wat is beter/fijner?

Een meisje. En we hebben al veel van grote zus, dat maakt het lastig. Ze vind veel leuk, dus dat is handig. Een stepje lijkt me ook leuk. En dus de duplo. Verder heb ik geen ideeën meer.

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

11-09-2021 om 15:45

Ja, dan heb je vast al veel ‘doorschuif-speelgoed’.

Misschien: dikke kralen en veters (ketting maken), theeserviesje, evenwichtsbalk, gymmat (ikea), heeeeeeeele lange kleurplaat (ikea), zoekboeken (gele ballon, pinguins), koffertje met “toiletartikelen” (houten borstel, spiegel, make up etc), badspeelgoed, magnetisch tekenbord, kindernagellak (water afwasbaar).

Hier alvast aan het inslaan voor sinterklaas/kerst.
Dochter van 5 krijgt voor kerst een babyborn pop met kleding en een boek erbij. Voor sint nog niet echt een idee. Het is een echt meisje meisje dus denk iets in de trant van make up; topmodel; lol enz.
Zoon is 2 en krijgt voor kerst een duplotrein en een boek. Voor sinterklaad heb ik al een kassa van fisher price staan. De laatste tijd is hij gek van spiderman. Wil daar een pop van halen en misschien nog de duplo set.

ShaunTheSheep schreef op 11-09-2021 om 15:13:

Zelf ook een vraag, niet voor speelgoed, maar wel een kado-wens van een meisje: ze wil "een badjas maat 146/152 donkerblauw met witte stippen". Het kan maar beter heel duidelijk zijn he?

Ik ben zelf helemaal geen badjas-mens... heeft iemand een goede tip waar je fijne badjassen voor meisjes kan vinden? En ik zie die dingen met en zonder capuchon; wat is beter/fijner?

Ik vrees dat als de eisen zo precies zijn (donkerblauw met stippen), dat je dan weinig keus meer hebt (in wel of niet een capuchon)... Hier vonden ze met capuchon fijn.

ShaunTheSheep schreef op 11-09-2021 om 15:13:

@Peppa: jongen of meisje? Wat zijn ongeveer de interesses?

Zelf ook een vraag, niet voor speelgoed, maar wel een kado-wens van een meisje: ze wil "een badjas maat 146/152 donkerblauw met witte stippen". Het kan maar beter heel duidelijk zijn he?

Ik ben zelf helemaal geen badjas-mens... heeft iemand een goede tip waar je fijne badjassen voor meisjes kan vinden? En ik zie die dingen met en zonder capuchon; wat is beter/fijner?

Hema, Wehkamp, Kleertjes.com en anders een XS/XXS van de damesafdeling. Beetje omslaan mag met een badjas, gaat 'ie ook lekker lang mee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.