Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Het grote speelgoedtopic

In navolging van diverse Viva topics hierbij een centraal speelgoedtopic. Zo hebben we alle speelgoedvragen en -tips bij elkaar. Dus wil je weten welke spelletjes leuk zijn voor een kleuter, waar je op moet letten bij het kopen van een trampoline of wat leuk is als cadeautje van je neefje van 1 of je buurmeisje van 10, vraag het hier!


Onze 5-jarige vindt de boeken van Harmen van Straaten geweldig! Vaak met een flinke dosis humor erin en daardoor ook heel leuk om voor te lezen. Bijvoorbeeld deze: 

1200x985.jpg



Vraagje.
Mijn dochter heeft een setje Lego Friends 4+ gekregen. Het lijkt even groot als de Lego Friends 5-12 en de LF vanaf 6 jaar.
Klopt het dat de 4+ sets makkelijker te bouwen zijn, maar wel gewoon even groot zijn als sets voor oudere kinderen? En dat het makkelijker bouwen dus het verschil is?

_melon schreef op 09-10-2021 om 10:02:

Vraagje.
Mijn dochter heeft een setje Lego Friends 4+ gekregen. Het lijkt even groot als de Lego Friends 5-12 en de LF vanaf 6 jaar.
Klopt het dat de 4+ sets makkelijker te bouwen zijn, maar wel gewoon even groot zijn als sets voor oudere kinderen? En dat het makkelijker bouwen dus het verschil is?

Lego heeft zgn Junior sets (in de series Friends, Disney, City). Die hebben minder stukjes, maar zijn wel compatible met de gewone Lego.

Dankje! Ik las idd minder stukjes en 'easy to build' dus dan weet ik dat het daar in zit.

Peppa schreef op 05-10-2021 om 12:55:

Wie heeft er een leuke tip voor een voorleesboek voor een 5-jarige?

Ik heb als kind Pudding Tarzan van Kirkegaard gelezen wat ik als (toen al) beelddenker helemaal geweldig vond 
Buiten het verhaal vond ik ook de tekeningen hilarisch.
Ik heb het uiteraard toen mijn zoon nog klein was voor hem voorgelezen en ook voor hem was het een favoriet boek.
Zoon heeft het later zelf ook stuk gelezen.

130x210.jpg

_melon schreef op 09-10-2021 om 17:00:

Dankje! Ik las idd minder stukjes en 'easy to build' dus dan weet ik dat het daar in zit.

Ja, je hebt ook lego voor volwassenen, die stukjes passen er ook gewoon op. Maar het zijn er meer, en er zitten vaker van die kleine prutsstukjes tussen. 

Bailey26 schreef op 22-09-2021 om 16:19:

Ik wil graag starten met het verzamelen van cadeautjes voor sinterklaas en kerst.
Ik zoek cadeautjes voor mijn neefjes van 8 en 5. De oudste is vooral druk met gamen en YouTube kijken op de tablet en houdt van helpen met klussen. Lego is vaak 1 keer in elkaar zetten en daarna wordt er niet meer naar omgekeken.
Jongste houdt ook van zijn tablet en vind het leuk om samen wat te bakken en is gek op dino's.
Ik heb geen idee wat op die leeftijd leuk is om te krijgen en mee te spelen.

Mijn zoontje is in december 6 maand. Ook voor hem zoek ik leuke ideeën. Wij hebben al veel boekjes.
Wat vonden jullie kinderen leuk op die leeftijd?

Voor de 8 jarige die graag helpt klussen : toolkid gereedschap. Het is echt slim bedacht. Onze 5 jarige heeft nog wat hulp nodig bij vastzetten enzo, maar kan er echt zelf mee zagen enzo. Omdat het echt gereedschap is zit er geen max aan qua leeftijd https://toolkid.com/

Bij onze 5 jarige in de klas zie ik ook kinderen lopen met van die grote plastic speelgoed dinos, blijkbaar vinden vijfjarigen dat leuk. 

Dank voor de boekentips! Het wordt het voorleesboek voor 5 jarigen, die Amaranth noemde. Zusje krijgt dan de versie voor 2 jarigen

Aaaanne schreef op 12-10-2021 om 05:22:

[..]

Voor de 8 jarige die graag helpt klussen : toolkid gereedschap. Het is echt slim bedacht. Onze 5 jarige heeft nog wat hulp nodig bij vastzetten enzo, maar kan er echt zelf mee zagen enzo. Omdat het echt gereedschap is zit er geen max aan qua leeftijd https://toolkid.com/

Wat een goede tip! 

Ik kom ook ff binnen vallen! Fijn topic!
Ben zo goed als klaar voor de sint dagen(kerst doen we geen cadeautjes)

Alleen nu mis ik eigenlijk nog 1 ding voor onze jongste die dan 16 maanden is...
Wat hij krijgt (dan hebben jullie wellicht gerichter ideeen?)
Schoonfam little dutch puzzel, bumba badfiguurtjes en een simpel kartonboekje om woordjes te leren.
Mijn fam speel afstandbediening, speel dino (hele simpele) megabloks van tante en smartmax uitbreiding van grootouders.
Mijn werk ook een badspeeltje
Thuis 5 dec een pop up spel en een voorleesboek (woezel en pip met die lampjes die uitgeblazen kunnen worden )

Maar voor mijn oudste heb ik als we op 5 dec thuis doen 3 cadeautjes dus ik zoek voor onze jongste nog iets erbij....

Wie oh wie heeft een leuke tip!
En aangezien het maar om een kleinigheidje gaat en ze al best wat krijgen budget max 15 euro...

Krullen-bol schreef op 07-11-2021 om 18:30:

Ik kom ook ff binnen vallen! Fijn topic!
Ben zo goed als klaar voor de sint dagen(kerst doen we geen cadeautjes)

Alleen nu mis ik eigenlijk nog 1 ding voor onze jongste die dan 16 maanden is...
Wat hij krijgt (dan hebben jullie wellicht gerichter ideeen?)
Schoonfam little dutch puzzel, bumba badfiguurtjes en een simpel kartonboekje om woordjes te leren.
Mijn fam speel afstandbediening, speel dino (hele simpele) megabloks van tante en smartmax uitbreiding van grootouders.
Mijn werk ook een badspeeltje
Thuis 5 dec een pop up spel en een voorleesboek (woezel en pip met die lampjes die uitgeblazen kunnen worden )

Maar voor mijn oudste heb ik als we op 5 dec thuis doen 3 cadeautjes dus ik zoek voor onze jongste nog iets erbij....

Wie oh wie heeft een leuke tip!
En aangezien het maar om een kleinigheidje gaat en ze al best wat krijgen budget max 15 euro...

Ik geloof dat ik helemaal niks zou doen. Klinkt als ruim voldoende voor een 16 maanden..


wat geef je een 11 jarig meisje? Moeilijke leeftijd vind ik.

Wattenbolleke schreef op 07-11-2021 om 18:46:

[..]



wat geef je een 11 jarig meisje? Moeilijke leeftijd vind ik.

Knutselspullen, leesboek, stripboek, tijdschrift, gezelschapsspel, Smart Game, haarspulletjes, toilettas, lichtgevende veters, telefoonhoesje, fidget toy, bluetooth speaker/koptelefoon/oortjes, videogame, cadeaukaart van bol.com/etos, bioscoopbon.

Genoeg te verzinnen.

Krullen-bol schreef op 07-11-2021 om 18:30:

Ik kom ook ff binnen vallen! Fijn topic!
Ben zo goed als klaar voor de sint dagen(kerst doen we geen cadeautjes)

[...]

Wie oh wie heeft een leuke tip!
En aangezien het maar om een kleinigheidje gaat en ze al best wat krijgen budget max 15 euro...

Het zijn inderdaad wel veel dingen, misschien gewoon iets nuttigs doen? Leuke pyjama (beetje op de groei) bijvoorbeeld. Hema heeft nu hele schattige pyjama's hangen:

23034701_01_001_01.jpg?sw=1095&sh=1242&sm=fit


Anders een paar leuke pantoffels of fijne muts en sjaal voor de winter? 

Een  pyjama is wel een goed idee opzich!
Hij slaapt nu nog in een slaapzak met alleen een romper maar een pyjama op de groei is een goed idee, dank Amarant

Wattebolleke, aangezien onze peuter erg bezig is met ik heb zoveel/weinig en jij zoveel of zo weinig, wil ik het wel evenredig houden ook qua prijs. Dus beide 3 als we het thuis nog doen.

En we vieren het gelukkig behoorlijk gespreid, dus het is geen overload aan cadeaus in 1x

Krullenbol: een stickerboekje, stempelsetje, waskrijtjes en een kleurboekje? Of een pop, action heeft ze nu voor 8 euro. Als ik het niet meer weet geef ik een boekje. Kruidvat heeft altijd wel iets liggen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.