Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Het grote speelgoedtopic

In navolging van diverse Viva topics hierbij een centraal speelgoedtopic. Zo hebben we alle speelgoedvragen en -tips bij elkaar. Dus wil je weten welke spelletjes leuk zijn voor een kleuter, waar je op moet letten bij het kopen van een trampoline of wat leuk is als cadeautje van je neefje van 1 of je buurmeisje van 10, vraag het hier!


@Krullenbol: een leuk prentenboek. Kun je niet genoeg hebben.

Wat denken jullie fijn mee tnx!
Bij kruidvat vind ik voor dreumes niet echt iets geschikts.
De action binnen lopen is ook nog een goed idee!

@PhilDunphy, hij krijgt al 2x een boek en we lezen veel voor dus hebben al veel, maar eens boeken kun je nooit genoeg hebben!

Krullenbol, en iets van Duplo? Die dozen met van die beestjes erin vonden ze hier al echt van kleins af aan heel leuk om mee te rommelen. 

Anders zoiets? https://www.keesenbeer.nl/a-60708491/speelgoed/little-dutch-hengelspel/
Misschien is ‘ie er nog net wat te klein voor, maar een beetje voor op de langere termijn is ook wel fijn (dan kun je eventueel nog iets wegleggen). 

Dit was hier ook altijd een hit bij ukkies die net konden lopen: een trekdier! 
https://www.keesenbeer.nl/a-58711194/speelgoed/little-dutch-houten-olifant-op-wielen/

Iemand tips voor mijn dame van 5?

Ze heeft al heel veel, dus het moet niet, maar ze is bijna jarig en ze zegt de laatste tijd vaker dat ze zich verveelt. Ik ben van plan om eens goed de bezem door haar spullen te halen en wisselend aan te bieden voor wat meer inspiratie, maar misschien hebben jullie een uitdagende tip. Ik zie overigens niet dat ze zich verveelt, ze kan ontzettend leuk spelen en vermaakt zich met van alles. Ze heeft een flinke fantasie, houdt van leren en van al het knutselwerk.

Wat we hebben en wat ze leuk vindt:



  • Playmobil
  • Sylvanian Families
  • Treinbaan
  • Keukentje met keukenspullen
  • Aquabeads
  • Klei
  • Lego (we hebben niet zo veel maar huren elke 2 weken een nieuwe set)
  • Pop met toebehoren (wagen, kleertjes, flesje etc.)
  • TipToi
  • Elektro
  • Bambino Loco
  • Ik Leer Lezen 
  • Puzzels
  • Gezelschapsspelletjes (hoewel ik denk dat ze daar wel toe is aan een nieuw niveau).
  • Het reguliere knutselspul (papier, kleurboeken, stiften, potloden, stickers, etc.)
  • Boeken. Boeken. Boeken. Oh en een bieb-abonnement natuurlijk.

En natuurlijk buitenspeelgoed: kruiwagentje, trampoline, waterbak.

Spelletjes, smart games die ze alleen kan doen, strijkkralen, step, skeelers/rolschaatsen, verzorgingsspulletjes: bodylotion, haarfrutsels, nagellakjes.

Even een up voor dit topic. Ik zoek een step voor een zesjarige, om van en naar school te steppen. Dus geen stuntstep. Heeft iemand tips? Die van Decathlon zien er prima uit. Waar kan ik nog meer kijken?

Geen concrete tip, alleen wel dat mijn 5 en 6 jarige nog altijd erg veel moeite hebben met hun step die geen draaibaar stuur heeft. Je moet daarbij met je gewicht de richting beïnvloeden. Ik zie dat soort stepjes steeds meer en zou dat door mijn ervaring dus afraden. Eerder kiezen voor een ouderwetse step waarbij je gewoon het stuur nog draait om de richting te bepalen.

Inderdaad Phil, nu heeft ze ook een gewone step (kleine van Puky) en met de step van haar zusje kan ze niet overweg. Zusje ook nog niet trouwens.

Nicole123

Nicole123

21-03-2022 om 21:14 Topicstarter

Peppa schreef op 16-03-2022 om 17:50:

Even een up voor dit topic. Ik zoek een step voor een zesjarige, om van en naar school te steppen. Dus geen stuntstep. Heeft iemand tips? Die van Decathlon zien er prima uit. Waar kan ik nog meer kijken?

Wij hebben deze van Decathlon: https://www.decathlon.nl/p/step-mid-7-uk/_/R-p-13302?mc=8549431&c=BLAUW

Hij bevalt goed! Door de redelijk grote wielen rammelt het minder over de tegel(tje)s dan als je van die mini wieltjes hebt. 

Nicole123 schreef op 21-03-2022 om 21:14:

[..]

Wij hebben deze van Decathlon: https://www.decathlon.nl/p/step-mid-7-uk/_/R-p-13302?mc=8549431&c=BLAUW

Hij bevalt goed! Door de redelijk grote wielen rammelt het minder over de tegel(tje)s dan als je van die mini wieltjes hebt.

Dankje. Grote wielen lijkt mij ook prettig. Er staat dat ie voor kinderen vanaf 125 cm is en dochter is 110. Dat wordt een testritje in de winkel binnenkort.

Peppa schreef op 22-03-2022 om 09:06:

[..]

Dankje. Grote wielen lijkt mij ook prettig. Er staat dat ie voor kinderen vanaf 125 cm is en dochter is 110. Dat wordt een testritje in de winkel binnenkort.

Nee dat wordt géén testritje, dat wordt eerst minimaal 15 cm groeien. 

Aiden schreef op 22-03-2022 om 09:40:

[..]

Nee dat wordt géén testritje, dat wordt eerst minimaal 15 cm groeien.

Gelukkig hebben ze meerdere steppen die getest kunnen worden.

Peppa schreef op 16-03-2022 om 17:50:

Even een up voor dit topic. Ik zoek een step voor een zesjarige, om van en naar school te steppen. Dus geen stuntstep. Heeft iemand tips? Die van Decathlon zien er prima uit. Waar kan ik nog meer kijken?

Als de step alleen is om van en naar school te steppen dan zou ik gaan voor een step met luchtbanden. Dat stept heel veel fijner, aldus mijn kinderen. Wel is zo'n step veel groter en dus lastiger mee te nemen in de auto.

Peppa schreef op 16-03-2022 om 17:50:

Even een up voor dit topic. Ik zoek een step voor een zesjarige, om van en naar school te steppen. Dus geen stuntstep. Heeft iemand tips? Die van Decathlon zien er prima uit. Waar kan ik nog meer kijken?

Ons kind is even oud en heeft deze. Ze gaat er keihard op. Inklapbaar dus mee op vakantie. Ik vind het prettig dat 'ie iets rubber achtige wieltjes heeft, dat rijdt prettiger over stoeptegels. Ik step er ook weleens even op trouwens, hij is me eigenlijk te laag maar het wel is wel leuk

550x714.jpg


https://www.bol.com/nl/nl/p/sportline-scooter-rood-step/9200000014672639/?Referrer=ENTcli_order_confirmation2008093611

Nicole123

Nicole123

24-03-2022 om 20:26 Topicstarter

Peppa schreef op 22-03-2022 om 09:06:

[..]

Dankje. Grote wielen lijkt mij ook prettig. Er staat dat ie voor kinderen vanaf 125 cm is en dochter is 110. Dat wordt een testritje in de winkel binnenkort.

Goed om even te testen dan ja. Mijn dochter was ook kleiner dan die 125 cm (ik denk 115 cm ofzo) destijds en dat was voor haar geen probleem. Ze stept zelfs het liefst met het stuur op de hoogste stand. Maar wie weet is het voor jouw dochter weer anders en kom je op een ander model uit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.