Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Het traditionele gezin


Doornroosje75 schreef op 18-09-2021 om 19:06:

Werken in de verpleging schijnt fysiek behoorlijk zwaar te zijn. Mannenwerk of vrouwenwerk?

Nou inderdaad, ken meerdere mensen die daar fysieke klachten aan over hebben gehouden.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

18-09-2021 om 19:08

Doornroosje75 schreef op 18-09-2021 om 19:06:

Werken in de verpleging schijnt fysiek behoorlijk zwaar te zijn. Mannenwerk of vrouwenwerk?

Mannen werk natuurlijk  🤣🤣

Oh nee wacht... mannen zorgen niet op die manier voor anderen.  Die zorgen alleen voor het geld.


Renmuis schreef op 18-09-2021 om 18:28:

Kunnen we Julali en Poni samen in een topic opsluiten en ze het uit laten vechten? Komen wij over een paar weekjes weer eens kijken hoe het gaat.

Hahaha nou, daar ga ik bij meelezen hoor 

Poni schreef op 18-09-2021 om 19:03:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat jij thuis moet blijven. Dat maak je er zelf van.
In onze familie is dit de manier van leven. Doe zelf vooral wat je wilt.

En dat is helemaal prima. Doe vooral wat voor jou/jullie het beste past. Maar ik persoonlijk zou mijzelf nooit of te nimmer in een positie laten zetten waarin ik financieel afhankelijk ben van mijn partner. Stel dat er iets gebeurd wil ik gewoon mijn eigen broek op kunnen houden en niet mijn hand uitsteken naar bijvoorbeeld vadertje Staat of mijn ex-partner. Dat is mijn trots te na.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

18-09-2021 om 19:16

Poni schreef op 18-09-2021 om 19:02:

[..]

Zwaar lichamelijk werk is sowieso mannenwerk, want mannen zijn sterker en hebben meer spieren.
Vrouwen zijn (volgens onze familie) beter op hun plek in het huis, maar buitenshuis werken is niet verboden. Maar de zorgtaken voor kleine kinderen zijn voor de vrouw.

Kom jij uit de biblebelt? Wat een ontzettend ouderwetse denkbeelden. Als je nu (2021) nog niet weet dat er in NL verschillende samenlevingsvormen (man/man etc etc) zijn leef je echt onder een steen.

Hoezo zijn zorgtaken voor een vrouw? Mag een man van jou geen luier verschonen?

Lollypopje schreef op 18-09-2021 om 18:55:

[..]

En ik ben ook nog eens heel slecht in het huishouden. Echt schandalig

DanGun schreef op 18-09-2021 om 18:52:

[..]

Dan zijn we dat samen 😂

Dit wordt langzaam een biecht-topic 😂 

Ik zal de penitentie even voor mijn rekening nemen: lekker blijven doorleven, af en toe eens lachen en we praten nergens meer over  

OrganicDeer76

OrganicDeer76

18-09-2021 om 19:18

Hier koos ik dus ook om thuis te blijven. Heerlijk was het en ja het huishouden kwam op mij terecht en daar koos ik zelf voor. Je maakt qua financiële kant andere keuzes. Niet elke keer een  telefoon nieuw of 2 x per jaar op vakantie. Kinderen herinneren geen luxe nu maar wel een moeder die thuis was. Nu wil niet dat jullie denken dat een werkende moeder slecht is want zo bedoel ik het niet. Iedereen maakt zijn eigen keuze in wel of niet werken als er kinderen komen. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

18-09-2021 om 19:22

Keetie schreef op 18-09-2021 om 19:18:

Hier koos ik dus ook om thuis te blijven. Heerlijk was het en ja het huishouden kwam op mij terecht en daar koos ik zelf voor. Je maakt qua financiële kant andere keuzes. Niet elke keer een telefoon nieuw of 2 x per jaar op vakantie. Kinderen herinneren geen luxe nu maar wel een moeder die thuis was. Nu wil niet dat jullie denken dat een werkende moeder slecht is want zo bedoel ik het niet. Iedereen maakt zijn eigen keuze in wel of niet werken als er kinderen komen.

En als je zou gaan scheiden,  hoe gaat jouw persoonlijke situatie er dan uit zien? 

AcidicShark11

AcidicShark11

18-09-2021 om 19:23

dan schreef op 18-09-2021 om 18:57:

[..]

Ik kook meestal maar mijn man kan het ook, idem met de was, hij doet de weekboodschappen, ik tussendoor na het werk de rest. De tuin doet hij meestal, ik help mee als ik zin heb, financiële zaken doe ik, stofzuigen doet hij. Het hoeft niet allemaal zo zwart-wit, gewoon kijken wat het beste past in je situatie.

Precies. En dat heeft echt geen hol te maken met man/vrouw wat mij betreft.

dan

dan

18-09-2021 om 19:24

Ik werk dus parttime maar vooral in de ochtend, ook best luxe eigenlijk. 

AcidicShark11

AcidicShark11

18-09-2021 om 19:26

Lollypopje schreef op 18-09-2021 om 19:08:

[..]

Nou inderdaad, ken meerdere mensen die daar fysieke klachten aan over hebben gehouden.

Ik werk toevallig in de zorg en zowel mannen als vrouwen krijgen op den duur klachten. Maar het is tegenwoordig een typisch vrouwen beroep (best geinig als je wat van geschiedenis weet) Grappig genoeg zijn er veel meer mannen in de GGZ zorg te vinden, en veel vrouwen vinden het 'eng'.

OrganicDeer76

OrganicDeer76

18-09-2021 om 19:26

Mallebeppie schreef op 18-09-2021 om 19:22:

[..]

En als je zou gaan scheiden, hoe gaat jouw persoonlijke situatie er dan uit zien?

Ik heb altijd mijn eigen geld verdiend en gelukkig goed kunnen sparen. Daarnaast heb ik een erfenis mogen ontvangen. We zijn onder huwelijkse voorwaarden getrouwd en mijn man is destijds bij mij in komen wonen. 

Poni schreef op 18-09-2021 om 18:39:

[..]

Wat als een man na 40 uur werken thuiskomt en hij moet nog boodschappen doen, het huis schoonmaken, de tuin onkruidvrij maken, de was doen, de was strijken, de kinderen van schoolhalen, eten geven, in bad stoppen, in bed?
Die afhankelijkheid gaat twee kanten op.

Ja weet je, ik werk 32 uur en moet dit dan ook nog allemaal doen. Alleen. Gaat prima hoor. Heb ook nog eens hele leuke, goed gemanierde en gelukkige kinderen. En ik heb  meer dan voldoende geld om fijn van te leven, dat ik helemaal zelf verdien. O ja,en dat zonder alimentatie of co-ouderschap, want mijn partner is een paar maanden na de geboorte van de kinderen overleden. 

Het is heel makkelijk roepen en op andere afgeven als je (in jouw ogen) in je ideale wereld leeft.

Poni schreef op 18-09-2021 om 18:40:

[..]

Wij zijn geenzins religieus als in Christelijk of Islamitisch.

Ik zal eerlijk bekennen dat ik dacht dat je uit  de biblebelt kwam en streng gelovig was.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

18-09-2021 om 19:30

dan schreef op 18-09-2021 om 19:24:

Ik werk dus parttime maar vooral in de ochtend, ook best luxe eigenlijk.

Lekker!

Ik werk ook parttime en voed in mijn eentje een kind op. Spijtig genoeg is  mijn ex dood. Dus ik ben vader en moeder in één(soort van dan...).  

En ik ben dus heel dankbaar dat ik een goede opleiding heb gedaan en het op deze manier red. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.