Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Het traditionele gezin


Poni

Poni

18-09-2021 om 18:55 Topicstarter

Lollypopje schreef op 18-09-2021 om 18:50:

Ik wil geen kinderen. Ik ben nu vast een hele slechte vrouw

Nee hoor, vrouwen zijn geen kinderfarbieken

Poni schreef op 18-09-2021 om 18:55:

[..]

Nee hoor, vrouwen zijn geen kinderfarbieken

Slechts huishoudsters...

dan

dan

18-09-2021 om 18:57

AeonofWinter schreef op 18-09-2021 om 18:53:

[..]

Mijn man is beter en netter in naaien (huhu) dan ik. Strijken vertik ik. Wil hij een overhemd aan doet hij dat mooi zelf, kan hij prima. Koken is hij net zo goed in als ik, net als boodschappen doen. En hij draait meestal de was, ik stofzuig dan weer. Bakken (taart, brood, koekjes oid) is zijn pakkie an. Ik bak er niks van (huhu) en hij is ex-banketbakker. Ik heb geen groene vingers maar wel bruine en doe meestal de tuin, hij heeft zwarte vingers en bij hem gaat echt alles dood of overwoekerd.

Twee ADHD-ers bij elkaar, ik vind dat we het wel aardig voor elkaar hebben.

Ik kook meestal maar mijn man kan het ook, idem met de was, hij doet de weekboodschappen, ik tussendoor na het werk de rest. De tuin doet hij meestal, ik help mee als ik zin heb, financiële zaken doe ik, stofzuigen doet hij. Het hoeft niet allemaal zo zwart-wit, gewoon kijken wat het beste past in je situatie. 

@poni
Wat is een mannentaak
Wat is mannenwerk
Wat is een vrouwentaak

En wie is de bedenker van deze lijsten, en waar kan ik ze nalezen?

Doornroosje75 schreef op 18-09-2021 om 18:56:

[..]

Slechts huishoudsters...

En ook op dat vlak vaal ik jammerlijk. Volgens mij had ik een man moeten zijn 😂

Poni

Poni

18-09-2021 om 18:57 Topicstarter

Doornroosje75 schreef op 18-09-2021 om 18:56:

[..]

Slechts huishoudsters...

dan zijn mannen alleen maar ratracers toch?

Als jij het zo zwart/wit wilt

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

18-09-2021 om 18:58

Poni schreef op 18-09-2021 om 18:54:

[..]

Scheiden, scheiden, scheiden...
Eén op de drie huwelijken strandt.
Mensen scheiden om elke scheet. Dat was wel te lezen op het Viva forum. Mensen praten niet meer, maken ruzie via de Whatsapp. Doen geen moeite om elkaar echt te leren kennen. Alles gaat gehaast, allebei 40 uur werken, wie gaat de boodschappen doen, nee doe HelloFresh maar, wie gaat er koken, laten we maar afhalen.

En wie zijn de dupe... de kinderen.
En het leven van een gescheiden man gaat niet gewoon door, hij zal dan alimentatie moeten betalen en zal de kinderen één keer in de zoveel tijd in huis hebben.
Kinderen worden heen en weer gesleept en worden een speelbal van twee volwassenen.

Je post zit vol aannames en vooroordelen  en je irriteert me mateloos. 

Jij kan achter iedere voordeur kijken wat er precies gebeurd? Waar is je naastenliefde? 

Wauw. Geen woorden voor.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

18-09-2021 om 18:58

Er zijn natuurlijk ook mensen die niet werken (man/vrouw/alleenstaand/stel)omdat het financieel niet hoeft, denk aan grote erfenis, geldprijs of door een andere reden goed in de slappe was te zitten en dan houden ze dus niet automatisch hun hand op en het betekent ook niet gelijk dat iemand zich niet ontwikkelt of dat je tussen 4 muren zit.

Lollypopje schreef op 18-09-2021 om 18:57:

[..]

En ook op dat vlak vaal ik jammerlijk. Volgens mij had ik een man moeten zijn 😂

Ik ook. Maar aangezien to al vindt dat twee vrouwen of mannen geen kinderen kunnen hebben, denk ik ook niet dat ze transgender zijn een echte oplossing vindt

Poni

Poni

18-09-2021 om 18:59 Topicstarter

Mallebeppie schreef op 18-09-2021 om 18:58:

[..]

 Waar is je naastenliefde?

Wat heeft naastenliefde er mee te maken?
Is dit jouw aanname dat ik een Christen ben? Dat ben ik namelijk niet, niemand in onze familie.

Poni

Poni

18-09-2021 om 19:02 Topicstarter

Tatemae schreef op 18-09-2021 om 18:57:

@poni
Wat is een mannentaak
Wat is mannenwerk
Wat is een vrouwentaak

En wie is de bedenker van deze lijsten, en waar kan ik ze nalezen?

Zwaar lichamelijk werk is sowieso mannenwerk, want mannen zijn sterker en hebben meer spieren.
Vrouwen zijn (volgens onze familie) beter op hun plek in het huis, maar buitenshuis werken is niet verboden. Maar de zorgtaken voor kleine kinderen zijn voor de vrouw. 

Die alimentatie heeft amper invloed. De koopkracht van mannen gaat er na een scheiding gemiddeld zelfs op vóóruit. Die van vrouwen daalt met bijna 25%.

Ik mag de link helaas niet plaatsen, maar google maar op 'CBS financiele gevolgen scheiding'. De cijfers zijn kraakhelder.

Maar dit is zinloos. Doe lekker waar je zin in hebt, ik ben blij dat we in een tijd leven waarin ik niet thuis hoef te blijven. Succes met je verongelijkte topic.

Poni

Poni

18-09-2021 om 19:03 Topicstarter

Oceane schreef op 18-09-2021 om 19:02:


Maar dit is zinloos. Doe lekker waar je zin in hebt, ik ben blij dat we in een tijd leven waarin ik niet thuis hoef te blijven. Succes met je verongelijkte topic.

Ik heb nooit gezegd dat jij thuis moet blijven. Dat maak je er zelf van.
In onze familie is dit de manier van leven. Doe zelf vooral wat je wilt.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

18-09-2021 om 19:05

Poni schreef op 18-09-2021 om 18:59:

[..]

Wat heeft naastenliefde er mee te maken?
Is dit jouw aanname dat ik een Christen ben? Dat ben ik namelijk niet, niemand in onze familie.

Het is jouw aanname dat je denkt, dat ik denk dat jij christen bent.

Werken in de verpleging schijnt fysiek behoorlijk zwaar te zijn. Mannenwerk of vrouwenwerk?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.